آشپزینوشیدنی

طرز تهیه دمنوش پرتقال ساده و خوشمزه به روش خانگی

دم نوش پرتقال یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین دم‌نوش‌هایی است که در پاییز و زمستان می‌توانید آن را تهیه و نوش‌جان کنید. پرتقال، خواص بسیار زیادی دارد. موجب کاهش کلسترول خون می‌شود، از عفونت‌های ویروسی جلوگیری می‌کند، برای درمان یبوست مفید است، موجب شادابی پوست می‌شود و به مقابله با کم‌خونی می‌پردازد.

اما گاهی ممکن است کودکان کم‌اشتها یا بدغذایی داشته باشید که به صورت عادی تمایلی به خوردن این میوه نداشته باشند، تهیه دم نوش پرتقال یکی از روش‌های ساده و راحتی است که شما می‌توانید با کمک آن از خواص بسیار زیاد پرتقال استفاده کنید و به شکل یک نوشیدنی گرم به آن‌ها دهید.

دم‌نوش‌ها به صورت کلی نوعی نوشیدنی هستند که از برگ یا ساقه گیاهان، میوه یا ریشه آنها با ترکیب آب و نبات تهیه می‌شوند. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ طرز تهیه دم‌نوش پرتقال را به ساده‌ترین روش به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه دم نوش پرتقال

مقدار مواد اعلام شده ۲-۳ فنجان دم‌نوش به شما می‌دهد که اگر می‌خواهید در حجم بیشتری از آن تهیه کنید کافی است مقدار مواد همین آموزش را به نسبت افراد بیشتر کنید.

مدت زمان آماده سازی تهیه دم نوش پرتقال ۱۰-۲۰ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این دم نوش در دسته بندی آسان قرار دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه دم نوش پرتقال:
    پرتقال۱ عدد
    آب ۲ لیوان
    نبات یا عسلبه مقدار دلخواه
    نعنا تازهبه مقدار دلخواه

    مرحله اول | آماده سازی پرتقال

    در اولین مرحله به سراغ پرتقال روید آن را تمیز بشویید و کنار گذارید. حال با چاقوی تیزی شروع به برش زدن بسیار نازک پرتقال کنید. برش‌های نازک و یکسانی زنید تا عطر و عصاره پرتقال در زمان پختش به راحتی آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: دمنوش گل محمدی و خواص بی‌نظیر آن

    مراحل تهیه دم نوش پرتقال

    مرحله دوم | ترکیب مواد دم‌نوش

    در دومین مرحله آب درون کتری بریزید و کتری را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا آب به نقطه جوش برسد. حال تکه های برش زده پرتقال را درون یک قوری بریزید، در همین مرحله نبات یا عسل را به محتوای درون قوری اضافه کنید.

    اگر تمایل داشتید ۱-۲ برگ تازه نعنا به آن بیفزاید. حال از آب جوش درون کتری روی برش‌های پرتقال بریزید و درب قوری را ببندید. قوری را روی کتری در حال جوشیدن ۱۰-۱۵ دقیقه قرار دهید تا دم نوش شما به خوبی جا بیوفتد و عطر پرتقال آزاد شود.

    به همین راحتی و با طی کردن دو مرحله بسیار ساده دم‌نوش مقوی و سالم شما آماده سرو و نوش‌جان کردن است. از دم‌نوش پرتقال درون فنجان سرو بریزید و در صورت تمایل با چند برش از میوه یا برگ تازه نعنا کنار فنجانتان را تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز دمنوش رزماری (اکلیل کوهی)

    با توجه به شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی در این فصول به شما توصیه میکنیم که هر چند روز یک بار برای ایمن سازی سیستم دفاعی بدن خود و عزیزانتان این دم‌نوش خوش عطر و بو را تهیه و میل کنید.

    از این که همانند همیشه تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال متداول در رابطه با تهیه دمنوش پرتقال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    دم‌نوش‌های مناسب پاییز چیست؟

    دم‌نوش‌های مانند دم نوش پرتقال، دم‌نوش شیرین بیان ، دم‌نوش گل‌ختمی و دم‌نوش زنجبیل از پرطرفدارترین و مناسب‌ترین دم‌نوش‌های مناسب فصل پاییز است.

    دم نوش پرتقال با چه چیزهای خوشمزه‌تر است؟

    در دم‌نوش پرتقال می‌توانید از تکه‌ای چوب دارچین، تکه‌ای زنجبیل یا تکه‌های از سایر مرکبات مانند لیمو ترش استفاده کنید.

    مهمترین‌ خواص دم‌نوش پرتقال چیست؟

    دمنوش پرتقال در درمان سرفه، جلوگیری از سرماخوردگی، آرام‌بخش و تسکین دهنده فشارهای عصبی و بهبود کیفیت خواب به شما کمک می‌کند.

    در تهیه دم‌نوش پرتقال باید پوست میوه را بگیرم؟

    در تهیه دم‌نوش پرتقال نیاز به گرفتن پوست میوه نیست و دم‌نوش را با تکه‌های از میوه با پوست تهیه کنید.

    ۳.۸/۵ (۱۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.