آشپزیمربا

۳ طرز تهیه مربای پوست نارنج به صورت مرحله به مرحله

پوست نارنج عطر فوق‌العاده‌ای دارد و از همین رو گزینه فوق العاده‌ای برای تهیه مربا است. این مربا یکی از خوش عطر و طعم‌ترین انواع مربای خانگی است که به هیچ طعم دهنده اضافه‌ای نیاز دارد و از همین رو هم می‌توانید آن را به صورت ساده و هم با چاشنی‌های مختلف آماده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه مربای پوست نارنج به چند روش مختلف آشنا شوید.

مراحل طرز تهیه مربای پوست نارنج با پوست خشک

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه مربای پوست نارنج آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست نارنج 

خلال پوست نارنج خشک۱۰۰ گرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
آب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه مربای پوست نارنج خشک

آماده کردن مواد اولیه این مربا حدود ۴ ساعت طول می‌کشد و برای پخت آن به حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

مرحله اول: پوست نارنج را در آب بخیسانید

برای شروع باید پوست خشک شده نارنج را بشویید و در یک ظرف آب گرم بریزید. حدود ۳ ساعت صبر کنید تا پوست نارنج نرم شود. در این مدت بهتر است چند بار آب نارنج را عوض کنید.

مرحله دوم: تلخی پوست نارنج را بگیرید

برای از بین بردن تلخی مربای نارنج باید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد. سپس پوست نارنج را آبکش کنید و داخل آب جوش بریزید. چند دقیقه صبر کنید و بعد پوست نارنج را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید. این کار را برای ۴ تا ۵ بار تکرار کنید تا تلخی پوست نارنج به طور کامل از بین برود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: شهد مربا را آماده کنید

    شکر را با ۳ لیوان آب در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کنید و شکر به طور کامل در آب حل شود.

    بیشتر بخوانیذ: طرز تهیه کیک بهار نارنج و پرتقال

    مرحله چهارم: پوست نارنج را اضافه کنید

    بعد از اینکه شهد شروع به جوشیدن کرد، می‌توانید پوست نارنج‌ها را اضافه کنید. سپس صبر کنید تا مربا به آرامی بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

    مرحله پنجم: مربا را آماده کنید

    زمانی که شهد مربا غلیظ شد و به غلظت مناسب رسید، می‌توانید آب لیمو ترش را اضافه کنید. حدود یک دقیقه دیگر صبر کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید مربا کاملا خنک شود و سپس آن را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال بگذارید.

    طرز تهیه مربای پوست نارنج تازه و زعفران

    آماده کردن مواد اولیه این مربا حدود یک روز و پخت آن حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

    مواد لازم برای تهیه مربای پوست نارنج و زعفران

    هل ساییده شده۱ دانه
    شکر۱ کیلوگرم
    نارنج۵ عدد
    آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

    مراحل طرز تهیه مربای پوست نارنج معطر

    اگر دوست دارید مربای شما عطر شگفت انگیزی داشته باشد، باید برای تهیه آن از ترکیب پوست نارنج، هل و زعفران استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه مربای پوست نارنج با نارنج تازه آشنا شوید.

    مرحله اول: پوست نارنج را آماده کنید

    برای شروع باید پوست نارنج را جدا کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز قسمت رنگی آن را از بخش سفید رنگ جدا کنید. سپس می‌توانید پوست رنگی نارنج را به صورت خلالی خرد کید.

    مرحله دوم: پوست نارنج را بخیسانید

    برای این که تلخی پوست نارنج گرفته شود، باید آن را در یک ظرف آب بریزید و یک شب تا صبح صبر کنید. در این مدت حتما چندین بار آب نارنج‌ها را عوض کنید تا تلخی آن‌ها تا حدی گرفته شود.

    مرحله سوم: پوست نارنج را بجوشانید

    یک قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید و زمانی که آب جوشید، پوست نارنج را آبکش کنید و در قابلمه بریزید. چند دقیقه صبر کنید و بعد پوست نارنج را آبکش کنید و با آب سرد بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تلخی پوست نارنج به طور کامل برطرف شود.

    مرحله چهارم: پوست نارنج را در شهد بجوشانید

    برای تهیه شهد مربا باید ۳ لیوان آب را با شکر در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شهد بجوشد و شکر کاملا در آب حل شود. در این مدت نباید مربا را هم بزنید، زیرا این کار موجب چسبیدن شهد به کناره‌های قابلمه و شکرک زدن آن می‌شود. حالا می‌توانید پوست نارنج را اضافه کنید و اجازه دهید مربا به آرامی بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربا پوست پرتقال

    مرحله پنجم: مربا را آماده کنید

    بعد از نیم ساعت که مربا به قوام مورد نظر رسید، نوبت اضافه کردن آبلیمو است. در ادامه زعفران دم کرده و پودر هل را نیز اضافه کنید. چند دقیقه دیگر صبر کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. زمانی که مربا خنک شد، می‌توانید آن را در شیشه بریزید.

    طرز تهیه مربای پوست نارنج و هویج

    برای تهیه این مربا ابتدا باید تلخی پوست نارنج را بگیرید و بعد شهد را آماده کنید. سپس پوست نارنج را همراه با هویج رنده شده در قابلمه بریزید تا همراه با شهد بجوشند و مربا به غلظت مناسب برسد. در انتها می‌توانید مقداری جوهر لیمو یا آبلیمو اضافه کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مربای پوست نارنج

    • برای تهیه این مربا با نارنج تازه تنها باید از قسمت رنگی پوست نارنج استفاده کنید تا طعم مربا تلخ نشود.
    • برای جلوگیری از خراب شدن مربا باید مقداری آبلیمو یا جوهر لیمو به آن اضافه کنید. می‌توانید به جای ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو از ۱ قاشق چای‌خوری جوهر لیمو استفاده کنید.
    • از مهم‌ترین فواید مربای پوست نارنج می‌توان به درمان افسردگی، تقویت قلب و تقویت معده اشاره کرد.
    • برای این که مربای شما براق‌تر شود، می‌توانید بعد از آماده شدن مربا یک قاشق غذاخوری گلوکز مایع به آن اضافه کنید.
    • برای درست کردن مربای پوست نارنج به شکل گل باید پست نارنج را با قالب به شکل گل برش دهید و سپس از آن برای تهیه مربا استفاده کنید.
    • به منظور مزه دار کردن این مربا می‌توانید از مقداری خلال پسته و خلال بادام نیز استفاده کنید.
    • قبل از تهیه مربا حتما تلخی پوست نارنج را بگیرید و آن را بچشید و در صورتی که تلخ نبود از آن برای تهیه مربا استفاده کنید.
    • برای مزه دار شدن این مربا می‌توانید از مقداری آب نارنج تازه نیز استفاده کنید.
    • در برخی رسپی‌ها برای خوش عطر شدن این مربا از گلاب استفاده می‌شود.
    • برای این که رنگ مربا تیره نشود، می‌توانید به جای پودر هل، از چند دانه هل به صورت درسته استفاده کنید و بعد از پخت مربا، دانه‌های هل را خارج کنید.

    مربای پوست نارنج طعم فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توانید آن را با نان تازه و خامه میل کنید. درست کردن این مربا بسیار راحت است و با استفاده از ترفندهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید این مربای جذاب را آماده کنید. اگر تجربه درست کردن این مربا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.