آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی رول بادام زمینی و شکلات؛ بدون نیاز فر!

شیرینی های عید نوروز تنوع زیادی دارند و بسیار پرطرفدار هستند بسیاری از افراد قبل از عید نوروز شروع به آماده کردن شیرینی های نوروزی در منزل می‌کنند تا با شیرینی های خانگی از مهمانان خود پذیرایی کنند. در این بین بسیاری از افراد هستند که در منزل خود فر ندارند اما دوست دارند شیرینی خانگی درست کنند شیرینی های بدون فر و خوشمزه بسیاری هستند که برای این دسته از افراد مناسب‌اند.

شیرینی رول بادام زمینی و شکلات یک شیرینی بسیار خوش طعم و عالی با ماندگاری بالا و بدون نیاز به فر و بسیار ساده است که میتوان برای عید نوروز آماده کرد. این شیرینی برای عید بسیار خوشمزه است و ظاهر زیبایی دارد.

با طرز تهیه شیرینی رول بادام زمینی و شکلات همراه ما در اکالا بلاگ باشید.

مواد لازم شیرینی رول بادام زمینی و شکلات:
بادام زمینی۲۵۰ گرم
پودر نارگیل۱۲۵ گرم
بیسکوئیت پتی بور وانیلی۱۲۵ گرم (یک بسته بزرگ)
شکلات صبحانهبه میزان لازم

مواد لازم شیرینی رول بادام زمینی و شکلات

مواد لازم برای سس کارامل:
شکر۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم (یک پاکت)
شیردو سوم پیمانه

مواد لازم برای سس کارامل
طرز تهیه سس کاراملی

 برای تهیه این شیرینی اول باید سس کاراملی رو آماده کنیم برای تهیه سس کاراملی شکر رو داخل قابلمه ای بریزین و روی حرارت کم قرار بدین. حرارت

زیاد نباشه تا شکر نسوزه اجازه بدین شکر کم کم آب بشه اما به هیچ وجه از قاشق برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید (این کار رو بدون عجله و با حوصله انجام بدین تا بعدا سس شما شکرک نزنه).

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه “کیک نسکافه”

    برای اینکه مواد زیر و رو بشن و نسوزه فقط ظرف رو حرکت بدین تا شکرها حرکت کنن و مدام کارامل رو با حرکت دادن ماهیتابه روی شکرها بیارین این کار رو تا جایی ادامه بدین که تمام شکر ها کارامل بشن.

    کاراملی شدن شکر شیرینی رول بادام زمینی و شکلات

    اما مواظب باشین که بیش از اندازه مواد حرارت نبینه چون ممکنه کارامل تون بسوزه و در نهایت طعم تلخ پیدا کنه بهتره برای کارامل کردن شکر از ظرفی با ضخامت زیاد استفاده کنید چون قابلمه با جنس نازک باعث زودتر سوختن شکر میشه در این فاصله خامه صبحانه رو با شیر مخلوط کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی زنبوری

    وقتی شکر کاملا کارامل شد مخلوط خامه و شیر رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید اما مراقب باشین دستتون نسوزه اگه موقع اضافه کردن مخلوطِ خامه قسمتی از کارامل شما بست و سفت شد اصلا نگران نباشین و روی حرارت به هم زدن ادامه بدین تا حل بشه.

    اضافه کردن مخلوط خامه و شیر به شکر کاراملی برای شیرینی رول بادام زمینی و شکلات
    وقتی مواد کاملا حل شد به همزدن ادامه بدین تا مواد به غلظت سس برسن بعد حرارت رو خاموش کنید و سس کاراملی رو کنار بذارین تا از حرارت بیفته و خنک بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی آجیلی به روش بازاری

    طرز تهیه شیرینی رول بادام زمینی و شکلات

    برای آماده کردن شیرینی، بادام زمینی بدون نمک و تست شده و بدون پوست را آماده کنید.

    آماده کردن بادام زمینی بدون پوست برای شیرینی رول بادام زمینی و شکلات

    بادام زمینی رو کاملا پودر کنید (میتونید بادام زمینی خام تهیه کنید و بادام زمینی ها رو داخل ماهیتابه روی حرارت کم مدام هم بزنید تا کاملا تست بشن و اجازه بدین خنک بشن و بعد پوست بادام زمینی ها رو به راحتی با دست جدا کنید و داخل دستگاه بریزین و پودر کنید).

    بیسکوئیت پتی بور وانیلی (یا هر بیسکوئیت وانیلی و بدون کرم دلخواه) رو هم کاملا داخل دستگاه پودر کنید.

    پودر بادام زمینی رو اضافه کنین.

    بیشتر بخوانید: خواص بادام زمینی؛ برای سلامتی، زیبایی، مردان و…

    پودر کردن بیسکوئیت پتی بور وانیلی به همراه پودر بادام زمینی برای شیرینی رول بادام زمینی و شکلات

    و پودر نارگیل و پودر بیسکوئیت رو داخل ظرفی بریزین.

    پودر نارگیل و پودر بیسکوئیت رو داخل ظرفی بریزید

    و کاملا با قاشق مخلوط کنید. بعد از سس کارامل خنک شده کم کم اضافه کنید.

    اضافه کردن سس کارامل خنک شده به مواد پودر شده برای شیرینی رول بادام و شکلات

    و مواد رو مخلوط کنید تا در نهایت خمیری نچسب و شکل پذیر حاصل بشه که وقتی داخل دست فشار میدین کاملا فرم بگیره(سعی کنید خمیر رو بیش از اندازه مخلوط نکنید و ورز ندین چون داخل خمیر از پودر بادام زمینی استفاده شده و چرب هست ممکنه خمیر به روغن بیفته).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسلایس بادام قالبی

    خمیر رو داخل نایلون فریزر قرار بدین و ده دقیقه داخل یخچال استراحت بدین.

    قرار دادن خمیر داخل نایلون برای شیرینی رول بادام و شکلات

    بعد خمیر رو ما بین دو نایلون به ضخامت چند میلی متر با وردنه به شکل مستطیل باز کنید و اطراف خمیر رو با چاقو ببرین و مرتب کنید تا کاملا شکل مستطیل بشه بعد با کمک یک پالت یا قاشق از شکلات صبحانه روی خمیر بزنید.

    ریختن شکلات صبحانه روی خمیر برای شیرینی رول بادام و شکلات و کاملا صاف و یک دست کنید تا یک لایه نازک شکلات صبحانه کل سطح خمیر رو پوشش بده و بعد به آرومی خمیر رو از سمت طولی خمیر رول کنید.

    رول کردن خمیر برای شیرینی رول بادام و شکلات

    این کار رو تا انتهای خمیر ادامه بدین، تا کل خمیر رول بشه میتونید برای رول کردن خمیر از نایلون زیری هم کمک بگیرین.

    نایلون رو دور شیرینی رول شده بپیچید و اون رو داخل فریزر بذارین تا کمی یخ بزنه و شکلات صبحانه ببنده تا موقع برش دادن پخش نشه اما خیلی هم یخ نزنه که برش دادن شیرینی سخت بشه.

    وقتی کمی یخ زد از فریزر خارج کنید و با یک چاقوی تیز اره‌ای به ضخامت دلخواه برش بزنید.

    برش زدن خمیر شیرینی رول بادام زمینی و شکلاتی

    برای تزئین شیرینی میتونید از مواد مختلف استفاده کنید من یک قاشق عسل رو با کمی آب جوش رقیق کردم و با قلمو روی شیرینی زدم و داخل بادام زمینی خرد شده غلطوندم تا بادام زمینی ها به شیرینی بچسبن.

    طرز تهیه شیرینی رول بادام زمینی و شکلات برای عید نوروز
    این شیرینی رو داخل ظرف در بسته نگه داری کنید تا خشک نشن داخل یخچال تا سه هفته ماندگاری دارن قبل از سرو حتما از یخچال خارج کنید تا شیرینی ها به دمای محیط برسن و بعد سرو کنید

    نکات شیرینی رول بادام و شکلات:

    • برای اینکه موقع پودر کردن بادام زمینی‌ها به روغن نیفتن، می‌تونید بعد از جدا کردن پوستِ بادام زمینی، اونها رو یک ربع داخل فریزر بذارین و بعد پودر کنید و برای پودر کردن بادام زمینی یا هر آجیل دیگه‌ای دستگاه رو یکسره روشن نکنید و به صورت پالس بزنید و دستگاه رو مدام روشن و خاموش کنید تا کم کم پودر بش.ه یک سره روشن کردن دستگاه باعث ایجاد اصطکاک میشه و بادام زمینی ها به روغن میفتن.
    • اگه دستگاه آسیاب یا غذا ساز برای پودر کردن مواد ندارین و پودر بادام زمینی رو از بیرون تهیه کردین برای پودر کردن بیسکوئیت میتونید بیسکوئیت ها رو داخل کیسه زیپ کیپ بریزید و در کیسه رو ببندین و با وردنه روی اونها ضربه بزنید تا کاملا پودر بشن اما مراقب باشین که کیسه در اثر برخورد با ضربه پاره نشه و بعد میتونید پودر بیسکوئیت ها رو یک دور الک کنید تا تکه‌های درشت از پودر بیسکوئیت جدا بشه.
    • برای شکلات صبحانه میتونید از نوتلا یا هر مارک ایرانی دلخواهی استفاده کنید اما سعی کنید شکلات صبحانه مورد استفاده خوش طعم و مرغوب باشه چون روی طعم نهایی شیرینی تاثیر میذاره.
    • میتونید به جای رول کردن شیرینی به صورت ترافل اونها رو داخل دست گرد کنید و بعد داخل شکلات تخته ای آب شده بریزین و خارج کنید تا شکلات ببنده و بعد با شکلات سفید رنگ آب شده تزئین کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه شیرینی رول بادام زمینی و شکلات خوشتان آمده باشد. با دستورات آشپزی دیگر با مجله ما همراه باشید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.