آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کوفته انار و گردو؛ آموزش سس کوفته با طعم ملس

کوفته‌ها از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه هستند. مواد تشکیل دهنده مختلف و روش‌های طبخ متفاوتی دارند، کافی است که چندین نکته طلایی و مهم که در این مقاله گردآوری شده است را رعایت کنید تا بتوانید هر نوع کوفته‌ای را به بهترین شکل ممکن طبخ و نوش‌جان کنید. کوفته انار و گردو یکی از خوش‌طعم‌ترین کوفته‌ها است که شما با ترکیب مواد اصلی گوشت، گردو و انار طعمی جادویی را تجربه خواهید کرد.

این کوفته نیز به روش‌های مختلفی پخته می‌شود که ما امروز در این مقاله دستور پخت اصلی این غذا را به شما آموزش خواهیم داد. حال شما با توجه به ذائقه و رژیم غذایی که دارید می‌توانید برخی از مواد اولیه را حذف و یا با مواد اولیه مورد علاقه‌تان جایگزین کنید.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای دو تا سه نفر است. درجه سختی در این غذا متوسط است. مدت زمان حدودی برای پخت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز جهت کوفته انار و گردو:
پیاز متوسط۱ عدد
گوشت چرخ‌ کرده گوسفندی ۳۰۰ گرم
گردو ۵ تا ۶ عدد
نعنا خشک ۱ قاشق چای‌خوری
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌ سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای کوفته انار و گردو

(مواد تشکیل دهنده سس کوفته)
رب انار۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل‌سیاه به مقدار لازم
آب جوش ۲ لیوان
رب گوجه‌فرنگیبه دل‌خواه

مواد لازم کوفته انار و گردو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه کوفته انار‌ و‌ گردو

    با مراحل طرز تهیه کوفته انار گردو همراه ما باشید.

    مرحله اول، آماده‌سازی کوفته انار و گردو

    در اولین مرحله، پیاز را با کمک رنده ریز یا میکسر به خوبی رنده کنید. با کمک آبکش کوچکی آب اضافی آن را بگیرید.

    اگر آبکش در دسترس ندارید می‌توانید با کمک فشردن پیاز‌های رنده شده در دستانتان آب اضافی آن‌ها را بگیرید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کوفته سبزی” شیرازی

    آماده‌سازی کوفته انار و گردو

    نکته: رعایت این موضوع در باز نشدن کوفته‌ها هنگام سرخ کردن و داشتن ظاهری یک‌دست و زیبا به شما کمک بزرگی می‌کند. پس حتما در اجرای این مرحله حوصله به خرج دهید.

    مرحله دوم، تهیه کوفته انار و گردو

    در دومین مرحله، به سراغ گردوها بروید و آن‌ها را با کمک هاونگ یا آسیاب له کنید. مقدار خرد شدن گردوها در این مرحله کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید زیاد آن‌ها را آسیاب یا له نکنید تا در زمان خوردن تکه‌های کوچک گردو زیر دندانتان حس شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته کباب ترکی

    مرحله سوم، تهیه کوفته انار و گردو

    در سومین مرحله از تهیه کوفته انار و گردو به سراغ ترکیب کردن همه مواد کوفته بروید. گوشت چرخ‌کرده، گردوی آسیاب شده، نمک، فلفل سیاه، رب انار، پیاز رنده و آب گرفته شده و نعنای خشک را درون ظرف مناسبی بریزید و به خوبی همه مواد را با هم ترکیب کنید.

    نکته: ورز دادن مواد کوفته در این مرحله نیز بسیار مهم است.

    با کمک دست و‌با حوصله همه مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید تا علاوه بر طعم‌دار شدن مواد باهم در هنگام سرخ کردن کوفته‌ها انسجام کافی را داشته باشند. حال با کمک دست به اندازه یک گردو از مواد برداشته و با کمک هر دو دستتان آن را گرد کنید.

    نکته: انتخاب گوشت مصرفی در این غذا کاملا سلیقه‌ای است به طور مثال شما می‌توانید از ترکیب گوشت گوسفند و گاو نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید.

    مرحله چهارم، تهیه کوفته انار و گردو

    در چهارمین مرحله از تهیه کوفته که یکی از نکات طلایی تهیه انواع کوفته ها است. شما باید بعد از قلقلی‌کردن مواد گوشتی، روی آن‌ها را بپوشانید و ۳۰-۶۰ دقیقه قلقلی‌ها را درون یخچال قرار دهید. استراحت دادن آن‌ها در این مرحله، کار شما را در زمان سرخ‌کردن و پختنشان راحت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: غذاهای مخصوص شب یلدا در شهرهای مختلف ایران

    طرز تهیه سس کوفته انار و گردو

    در این فاصله به سراغ تهیه سس کوفته‌انار گردو بروید. در اولین مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن ریخته و پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید. به پیازها زمان دهید تا طلایی رنگ شوند.

    نکته: در این مرحله می‌توانید پیازها را رنده کنید تا در سرو نهایی، سس غذایتان غلیظ‌تر باشد و تکه های پیاز سرخ شده در آن مشاهده نشود.

    در دومین مرحله از تهیه سس کوفته انارو‌گردو رب گوجه فرنگی و رب انار را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب گوجه‌فرنگی باز شود. در همین مرحله مقدار نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اعلام شده در آموزش را اضافه کنید و چند ثانیه همه مواد را تفت دهید تا بوی عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    حال زمان اضافه کردن آب جوش به ترکیب جادویی درون تابه است. آب جوش را اضافه کنید و درب تابه را ببنید، حرارت را کم کنید و‌ ۱۰_۱۵ دقیقه زمان دهید تا سس شما کمی غلیظ شود.

    نکته: اگر شما طرفدار طعم‌های ملس و دومزه هستید یا رب انار شما زیادی ترش است می‌توانید در این مرحله یک تا دو قاشق چای‌خوری شکر در آب جوش حل کرده و بعد به ترکیب درون تابه اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته تبریزی

    مرحله آخر، آماده شدن کوفته انار و گردو

    در این فاصله به سراغ مرحله آخر تهیه کوفته‌ها روید، درون تابه نچسب و مناسبی کمی روغن بریزید. زمان دهید تا روغن به خوبی گرم شود. کوفته‌ها را از یخچال خارج کنید و به آرامی درون تابه بچینید. حرارت تابه در این مرحله باید متوسط باشد.

    پس از گذشت چند ثانیه که کوفته‌ها تغییر رنگ دادند و‌ اصطلاحا کمی خود را گرفتند. به آرامی آن‌ها درون روغن بغلتانید. تا تمامی سطوح کوفته‌ها طلایی رنگ و‌برشته شوند. در آخرین مرحله از تهیه کوفته انار و گردو کوفته‌های سرخ شده را درون سس بچینید. درب تا به را ببنید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا طعم‌ سس به خوبی به خورد کوفته‌ها رود.

    طرز تهیه کوفته انار و گردوی خوشمزه و جذاب

    در مدت زمان پخت چندین باز کوفته‌ها در سس بچرخانید تا تمامی قسمت‌های کوفته‌ها طعم‌دار شوند.

    نکته: اگرروغن درون تابه گرم و داغ نباشه، کوفته‌ها به ته تابه می‌چسبند و باز می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته برنجی زنجان

    به همین راحتی و در همین زمان کوتاه کوفته انار و گردو شما آماده سرو است. این غذای بسیار لذیذ و‌پرطرفدار با برنج پلویی، برنج کته‌ای و‌ به صورت خوراک با نان قابل سرو است.

    از این که تا انتهای این آموزش با طرز تهیه کوفته انار و گردو، همراه ما بودید از شما متشکریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. من این غذای خوشمزه شما رو درست کردم اما ازتون خواهش می‌کنم حتماً زمان پخت رو بنویسید چرا که ما این همه مواد گران قیمت استفاده کردیم اما هنگام خوردن دیدیم گوشتش نپخته
      بعد از سرخ کردن قلقلی‌ها باید قبل از زدن ریختن در ربع انار حتماً باید از پخته شود چرا که ترشی مانع پخت گوشت می‌شود

      خیلی زحمت زیادی کشیده شد بابت پخت این غذای خوشمزه و خیلی ظاهر زیبایی داشت و همونطوری که گفتم فقط گوشتش نپخته بود

      و پیشنهاد دیگر اینکه حتماً فیلم تهیه غذا هم بزارید که خیلی کیفیت و جذابیت کانالتون رو بالا می‌بره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.