سبک زندگیسلامت و زیبایی

خواص خارق‌العاده پسته خام برای کبد چرب که باید بدانید

پسته یکی از مفیدترین انواع مغزها است که مصرف آن به صورت تازه، فواید بیشتری نسبت به پسته خشک دارد. مصرف پسته خام به دفع سموم بدن کمک می‌کند و برای بهبود کبد چرب نیز مفید است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با مهم‌ترین خواص پسته خام برای کبد چرب آشنا شوید.

پسته خام چه فوایدی برای کبد چرب دارد؟

کبد چرب زمانی اتفاق می‌افتد که رسوب چربی در کبد افزایش پیدا می‌کند و از همین رو کارایی کبد در دفع سموم بدن، تا حدی کاهش پیدا می‌کند. مصرف پسته به خاطر ویتامین‌ها، چربی‌های مفید و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، برای پاکسازی کبد مفید است و موجب کاهش کلسترول بد و بهبود علائم کبد چرب می‌شود.

در گذشته تصور می‌شد که پسته برای کبد چرب مضر است و مصرف آجیل‌ به خاطر چربی بالایی که دارد، به کبد آسیب می‌رساند. اما مطالعات انجام شده در مورد ارتباط بین پسته و کبد چرب نشان می‌دهد که نوع چربی موجود در پسته و سایر آجیل‌ها با چربی‌های مضر متفاوت است. از همین رو اگر به اندازه‌ از این مغزها استفاده کنید، کلسترول شما کاهش پیدا می‌کند و کبد چربتان سریع‌تر برطرف می‌شود.

پسته خام چه فوایدی برای کبد چرب دارد؟

در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص پسته خام برای کبد چرب اشاره شده است.

۱- کمک به سنتز چربی‌ها

پسته سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی مختلف است و ترکیباتی در آن وجود دارد که موجب افزایش سنتز چربی در بدن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف آجیل مانع ساخت و تجمع چربی در کبد می‌شود و برای کاهش چربی‌های مضر در کبد نیز مفید است.

در هر ۱۰۰ گرم پسته، حدود ۴۵ گرم چربی وجود دارد که تنها ۶ گرم از آن از نوع چربی مضر است و بقیه آن از نوع چربی‌های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع مفید است. مصرف چربی‌های مفید برای کاهش چربی‌های مضر در بدن ضروری است و خطر ابتلا به کبد چرب را نیز کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: با ۳ روش ساده پسته تازه را در خانه خشک کنید!

۲- کمک به کاهش وزن

یکی از بهترین روش‌های درمان کبد چرب، کاهش وزن است. مصرف پسته تازه به خاطر فیبر زیادی که دارد به کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کند و مانع ذخیره چربی‌های مضر در بدن می‌شود. مصرف پسته موجب کاهش اشتها می‌شود و در پیشگیری از کبد چرب نیز موثر است.

با مهم‌ترین خواص پسته خام برای کبد چرب آشنا شوید

۳- کاهش التهاب کبد

چرب شدن کبد موجب بروز التهاب در کبد می‌شود. پسته سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E، توکوفرول‌ها، فیتواسترول و پلی فنول‌های مختلف است که همگی خاصیت ضد التهابی دارند. مصرف پسته تازه از بروز التهاب در کبد جلوگیری می‌کند و در درمان کبد چرب نیز بسیار موثر است.

۴- پاکسازی کبد

پسته سرشار از چربی‌های مفید، امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های فراوان است. این مغز مقوی مقدار زیادی ویتامین E دارد و از همین رو مصرف آن چربی‌های موجود در کبد را پاکسازی می‌کند و در درمان کبد چرب بسیار موثر است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین E و امگا ۳ خطر ابتلا به کبد چرب را کاهش می‌دهد و برای درمان این بیماری نیز بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: پسته خام؛ معجزه کوچک برای رفلاکس معده شما

برای درمان کبد چرب از چه مقدار پسته خام استفاده کنیم؟

برای بهره‌مند شده از فواید پسته خام برای کبد چرب باید از این مغز به اندازه محدود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید روزانه بیشتر از یک مشت (حدود ۲۸ گرم) پسته استفاده کنید.

برای درمان کبد چرب از چه مقدار پسته خام استفاده کنیم؟

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۴ مورد از مهم‌ترین خواص پسته خام برای کبد چرب اشاره شد. به خاطر داشته باشید که پسته به تنهایی نمی‌تواند کبد چرب را درمان کند و برای بهبود کبد چرب باید در کنار مصرف پسته خام، رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و ورزش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا