آشپزیخواص مواد غذایی

۵ خواص سبوس برنج برای لاغری؛ کاهش سریع چربی بدن

سبوس برنج سرشار از فیبر است و فواید زیادی برای کاهش وزن و لاغری دارد. گنجاندن این ماده غذایی در رژیم روزانه موجب افزایش متابولیسم و کاهش اشتها می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با خواص سبوس برنج برای لاغری آشنا شوید.

۵ مورد از خواص مهم سبوس برنج برای کاهش وزن

سبوس برنج به لایه خارجی دانه برنج گفته می‌شود که معمولا در فرآیند تولید برنج سفید از بین می‌رود. این سبوس فواید زیادی برای سلامت بدن دارد و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های متنوع است.

سبوس برنج سرشار از فیبر، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، انواع آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی مثل آهن، روی، منگنز، فسفر، مس، سلنیوم، پتاسیم و منیزیم است.

مصرف سبوس برنج به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم کمک می‌کند و یک درمان فوق العاده برای فشار خون بالا، دیابت، یبوست و ریزش مو است. اما خواص سبوس برنج برای لاغری چیست و چطور به کاهش وزن کمک می‌کند؟

در ادامه این بخش به ۵ مورد از فواید سبوس برنج برای لاغری اشاره شده است.

۱- تنظیم سوخت و ساز بدن

مصرف سبوس برنج به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کند و سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. سبوس برنج سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و از همین رو مصرف آن به بهبود عملکرد طبیعی بدن کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تنظیم سوخت و ساز بدن از خواص سبوس برنج برای لاغری

    بیشتر بخوانید: آیا واقعا رژیم گرفتن شما را لاغر می‌کند؟

    ۲- کاهش چربی بدن

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف سبوس برنج به طور مستقیم با کاهش میزان چربی بدن در ارتباط است. جالب است بدانید که مصرف سبوس برنج جذب چربی را در بدن کاهش می‌دهد و از چاق شدن شما جلوگیری می‌کند. مصرف سبوس برنج برای کاهش کلسترول و افزایش دفع مواد زائد از بدن نیز مفید است.

    بیشتر بخوانید: ۸ تاثیر شگفت انگیز تخم کتان بر بدنسازی و لاغری

    ۳- افزایش احساس سیری

    سبوس برنج فیبر زیادی دارد و اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی روزانه، موجب کاهش اشتها و افزایش مدت زمان سیری می‌شود. در واقع زمانی که از سبوس برنج در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید، میل شما به غذا خوردن کاهش پیدا می‌کند و از همین رو راحت‌تر می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید.

    مصرف فیبر موجب جذب بالای آب در بدن می‌شود و معده را پر می‌کند و در این شرایط شما خیلی زودتر از حالت طبیعی سیر می‌شوید و از همین رو بدون این که احساس گرسنگی کنید، می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید.

    افرادی که در طول روز دائما گرسنه می‌شوند و میل زیادی به غذا خوردن دارند، می‌توانند از سبوس برنج برای کنترل اشتها و رفع گرسنگی استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید: خواص مهم چاقاله بادام برای لاغری

    ۴- بهبود حرکات روده

    یبوست یکی از مشکلاتی است که موجب چاق به نظر رسیدن شکم می‌شود. مصرف سبوس برنج به خاطر فیبر زیادی که دارد، برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست مفید است و از بروز این مشکل نیز جلوگیری می‌کند. اگر به یبوست مبتلا می‌شوید، بهتر است از سبوس و غذاهای حاوی فیبر به مقدار بیشتر استفاده کنید.

    بهبود حرکات روده از خواص سبوس برنج برای لاغری

    بیشتر بخوانید: فواید شگفت‌انگیز بامیه برای لاغری و چربی‌سوزی!

    ۵- افزایش انرژی

    سبوس برنج سرشار از ویتامین B است و از همین رو مصرف آن به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. اگر از رژیم‌های کاهش وزن پیروی می‌کنید، می‌توانید برای افزایش انرژی و همچنین جلوگیری از احساس گرسنگی از سبوس برنج استفاده کنید.

    مصرف سبوس برنج برای تقویت عضلات بدن مفید است و به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب به بدن در طول رژیم‌های لاغری نیز کمک می‌کند.

    سبوس برنج یک ماده غذایی مفید برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی است که می‌توانید به تامین بخش زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک کند. فراموش نکنید که برای کاهش وزن باید در کنار مصرف سبوس برنج رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش کنید.

    اگر تجربه استفاده از سبوس برنج را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند در میان بگذارید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد خواص سبوس برنج برای لاغری پاسخ داده‌ایم.

    طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری چگونه است؟

    مصرف سبوس برنج برای لاغری شکم و همچنین کاهش وزن بسیار راحت است. می‌توانید مقداری سبوس به خورش، سوپ یا آش اضافه کنید یا آن را در انواع کوکی، شیرینی یا نان خانگی بریزید. ترکیب کردن سبوس با ماست، شیر و آبمیوه نیز یک راهکار ساده برای استفاده از این سبوس پرخاصیت است.

    مضرات سبوس برنج برای لاغری چیست؟

    در صورتی که در مصرف سبوس برنج زیاده‌روی کنید، جذب آهن، کلسیم و روی در بدن کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر فیبر موجود در سبوس نیز در صورت مصرف زیاد موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

    افرادی که به سبوس آلرژی دارند، نباید از آن استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که سبوس برنج با برخی از داروها تداخل دارد و از همین رو اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

    بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای لاغری چه موقعی است؟

    برای کاهش وزن می‌توانید ۱۰ دقیقه قبل از شام یا ناهار، یک قاشق پودر سبوس برنج را با یک کاسه ماست ترکیب و سپس میل کنید. این کار موجب افزایش متابولیسم و کاهش اشتها می‌شود. بهتر است سبوس برنج را نیم ساعت قبل از غذا یا به صورت ناشتا مصرف کنید تا اثربخشی آن بیشتر شود.

    سبوس برنج را برای لاغری با چی بخوریم؟

    برای کاهش وزن می‌توانید سبوس برنج را همراه با شیر یا مقداری آب ترکیب کنید و بنوشید یا آن را به غذا اضافه کنید.

    آیا سبوس برنج لاغر می‌کنه؟

    سبوس برنج سرشار از فیبر است و از همین رو می‌تواند به درمان چاقی و همچنین جلوگیری از افزایش وزن و کنترل اشتها کمک کند.

    ۲.۷/۵ (۱۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا