آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کرپ کیک ردولوت ولنتاین | جذاب و ساده بدون فر

کرپ یا کریپ crepe شبیه به پنکیک است با این تفاوت که کرپ، لایه ای ست بسیار نازک تر از پنکیک! کرپ ریشه ای فرانسوی دارد. می‌توان گفت کرپ شبیه به نان است که با مواد کیک تهیه می‌شود یک لایه نان لطیف و خوش طعم که با مواد رقیق شده‌ی کیک یا پنکیک تهیه می‌شود. در تهیه کرپ میزان شیر بیشتر از مواد دیگراست تا مایعی رقیق به ما بدهد.

کرپ یک صبحانه یا میان وعده بسیار خوشمزه و جذاب است که همراه با شکلات و نوتلا ومیوه های مختلف سرو میشود. در واقع نوتلا و میوه بین کرپ قرار می‌گیرند و بعد کرپ پیچانده می‌شود. علاوه بر این کرپ شور و نمکی رو به شکل املت و غذاهای مختلف تهیه می‌کنند. برای تهیه کرپ علاوه بر مواد ساده و در دسترس آن، به یک تابه نچسب و مناسب نیاز دارید. با قرار دادن لایه های کرپ روی هم میتونید یک کیک کرپ زیبا تهیه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    امروز در اکالا بلاگ آموزش یک نوع کیک جذاب و زیبا با کرپ تدارک دیده ایم که به سادگی در منزل میتونید با کمترین امکانات تهیه کنید. نکته مثبت این کیک این است که نیازی به فر ندارد و در عرض یک ساعت میتونید یک کیک بسیار جذاب و زیبا و خوشمزه تهیه کنید.

    این کیک یک گزینه‌ی عالی برای روز ولنتاین به شمار میاد چون مواد زیادی نیاز ندارد و هرکسی به راحتی میتونه این کیک زیبا رو در منزل تهیه کند و با روش های مختلف تزیین کند. زیبایی این کیک زمانی که آن را برش دهید دو چندان می‌شود. با لایه های زیبا و یک اندازه ظاهری جذاب رو ایجاد می‌کند.

    با ما همراه باشید با طرز تهیه کرپ کیک ردولوت زیبا برای ولنتاین!

    مواد لازم جهت تهیه کرپ کیک ردولوت ولنتاین
    آرد٢۴٠ گرم
    شکرسه قاشق غذاخوری
    تخم مرغ ۴ عدد
    کره۴٠ گرم
    شیر ۵۴٠ میلی لیتر
    نشاسته ذرت ٣٠ گرم
    وانیل١/٢ قاشق چایخوری
    نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

    مواد لازم جهت تهیه کرپ کیک ردولوت ولنتاین

    مواد لازم جهت تهیه کرم کیک
    خامه قنادی ۴٠٠ گرم
    پنیر خامه ای ٢٠٠ گرم
    پودر قند نصف پیمانه

    مواد لازم جهت تهیه کرم کیک
    برای تهیه این کیک زیبا ابتدا باید کرپ رو تهیه کنید.

    طرز تهیه کرپ ردولوت

    برای تهیه کرپ، ابتدا آرد رو در ظرف یا کاسه بزرگی بریزید. نشاسته ذرت رو به آرد اضافه کنید.اضافه کردن نشاسته ذرت به آرد در کرپ کیک ولنتایننمک رو نیز به آرد اضافه کنید. سپس سه قاشق شکر رو بریزید.

    شکر رو به آرد اضافه کنید در کرپ کیم ردولوت
    شروع کنید به همزدن و مخلوط آرد رو با همزن دستی یا قاشق هم بزنید. ویسک کنید تا کاملا با مواد خشک با هم مخلوط شوند. 

    مخلوط کردن مواد آردی کرپ کیک با هم در مرحله بعدی شیر رو کم کم به مخلوط آرد اضافه کنید و همزمان هم بزنید. بعد چهل گرم کره که ذوب شده رو به مخلوط شیر و آرد اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: متن تبریک روز ولنتاین؛ مجموعه‌ای از جملات عاشقانه

    کره ذوب شده را به همراه شیر به مواد کرپ کیک ردولوت اضافه کنیدحالا نوبت به اضافه کردن تخم مرغ هاست. تخم مرغ ها را به مخلوط آرد، شیر و کره اضافه کنید. وانیل رو هم در همین مرحله اضافه کنید.

    در پایان رنگ خوراکی قرمز رو اضافه کنید. میزان رنگ خوراکی سلیقه‌ای ست میتونید به اندازه یک قاشق اضافه کنید تا کاملا رنگ قرمز بگیرد یا اینکه کمتر و به میزان نوک قاشق چایخوری رنگ بریزید.

    طرز تهیه کرپ شیرین فرانسوی

    بعد از اضافه کردن رنگ، مخلوط رو کاملا هم بزنید تا یکدست شود و همه مواد به رنگ آغشته شوند.اضافه کردن رنگ خوراکی قرمز به مواد کرپ کیک ردولونغلظت نهایی مواد باید به شکل زیر باشد. حالتی تقریبا مشابه با فرنی نسبتا رقیق داشته باشد.

    حالا بهتره مواد رو نیم ساعت در محیط بگذارید.

    یک تابه تفلون یا نچسب دسته دار با سایز متوسط انتخاب کنید. تابه رو روی حرارت ملایم بگذارید.

    برای شروع، تابه رو با کمی روغن یا کره چرب کنید.

    حالا از مواد کرپ به وسیله ملاقه یا چیزی شبیه به آن، پرکنید و در مرکز تابه داغ شده بریزد و سپس سریع تابه رو بچرخانید تا مواد در کف تابه کاملا پخش شود.

    غلظت مواد کرپ کیک ردولون ولنتایندر این قسمت نیاز است که سرعت عمل بالایی داشته باشید چون حرارت باعث می‌شود مواد کرپ،چون یک لایه نازک است، سریع پخته شود.

    پس دقت کنید که بعد از ریختن مواد داخل تابه با سرعت و دقت مواد رو با چرخش ماهیتابه، در کف آن پخش کنید.

    بعد از یکی دو دقیقه کرپ می‌پزد وقتی شروع به حباب زدن کرد و لبه های کرپ پخته شد.

    و به راحتی از کف تابه جدا شد، وقت آن است که کرپ رو برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود و کمی حرارت ببیند.

    با یک کفگیر از لبه ی کرپ بگیرید و آن را برگردانید.

    میزان پف مواد کرپ کیک به هنگام تفت دادنکمتر از یک دقیقه برای پخت سمت دیگر کرپ کافیست و نیازی به حرارت بالا و مدت طولانی نیست حدود سی ثانیه تا یک دقیقه زمان کافی و مناسبی برای پخت طرف دیگر کرپ است. بعد از این مدت به راحتی کرپ رو از تابه خارج کنید و به همین ترتیب تمام مواد کرپ رو به همین شکل داخل تابه بریزید و کرپ ها رو یکی به یکی آماده کنید.

    نگران نباشید تهیه کرپ ها زمان زیادی از شما نخواهند گرفت. کافیست حرارت متوسط باشد و سرعت عمل بالایی داشته باشید تا در کمتر از نیم ساعت تمام کرپ ها رو آماده کنید.

    طرز تهیه انواع پنکیک

    کرپ ها برای پخت مدت زمان زیادی احتیاج ندارند و هر کرپ در زمان حدودی دو دقیقه آماده می‌شود.

    بعد از آماده کردن کرپ، کرم میانی یا فیلینگ کیک رو اماده کنید.

    آماده سازی کرم میانی کرپ کیک ردولوت

    برای آماده سازی و تهیه کرم میانی و فیلینگ این کرپ، خامه قنادی که از حالت انجماد خارج شده را در ظرفی بریزید. با همزن برقی هم بزنید تا به خوبی فرم بگیرد.

    به هم زدن خامه برای کروپ کیک و مواد میانیدر ظرف دیگری پنیر خامه ای یا ماسکارپونه رو بریزید. با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا پنیر سبک و نرم شود.

    اضافه کردن پنیر ماسکارپونه به خامه زده شدهسپس پودر قند رو به پنیر خامه ای یا ماسکارپونه اضافه کنید. مقداری وانیل نیز میتونید دراین مرحله اضافه کنید.

    حالا مخلوط پنیر خامه ای و پودر قند رو به خامه ی فرم گرفته اضافه کنید.

    اضافه کردن پودر قند و پنیر زده شده به خامهبه آرامی مخلوط پنیر و خامه رو فولد کنید. و باهم مخلوط کنید.

    کرم میانی کیک هم آماده است.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم عاشقانه برای تماشا در شب ولنتاین

    طرز آماده سازی کرپ کیک ردولوت ولنتاینی

    حالا نوبت به آماده سازی کیک می‌رسد. کرپ های آماده شده و خامه یا کرم رو کنار دست بذارید.

    ظرف سرو مناسبی رو انتخاب کنید (البته بعد هم میتونید کیک رو به ظرف سرو منتقل کنید.)

    یک لایه کرپ آماد شده رو روی ظرف بگذارید. وبعد مقداری از کرم یا خامه ی آماده شده برای فیلینگ رو روی لایه کرپ بکشید و تا لبه پخش کنید.

    قرار دادن خامه در لایه های کرپ کیک ردولوت دقت کنید که نیازی نیست لایه کرمی یا خامه خیلی ضخیم و زیاد باشد یک لایه نازک از کرم یا خامه روی کرپ بزنید.

    بعد دوباره یک لایه کرپ رو روی کرم میانی پخش شده روی لایه اول بگذارید و تا حد امکان لبه ها رو با لایهی اول فیکس کنید.

    دوباره به همان ترتیب لایه اول، روی دومین لایه هم کرم بزنید.

    و به همین شکل تا لایه آخر کرپ و به هر میزان که تمایل دارید ارتفاع کیک باشد، فیلینگ ولایه گذار‌ی کیک رو ادامه بدید.

    طبقه به طبقه اضافه کردن خامه در لایه های کرپ کیک ردولوتمیتونید با همان کرم، اطراف کیک رو خامه کشی کنید.

    بعد کیک رو برای حداقل یک یا دوساعت در یخچال بگذارید تا لایه ها به خوبی با هم فیکس شده و روی هم به خوبی بچسبند. و با کرم ترکیب شوند.

    برای تزئین کیک میتونید فقط از خامه یا همان کرم تهیه شده استفاده کنیدو همانند کیک تولد، این کیک رو به هرشکلی مایلید تزیین کنید.

    برای تزیین کیک با استفاده از شکلات، کافیست مقداری شکلات سفید رو خرد کنید و روی بخار کتری به روش بنماری ذوب کنید. حالا به یک طلق مناسب و هم اندازه با ارتفاع کیک نیاز دارید.

    ولنتاین کجا بریم؟ کافه های روز ولنتاین

    شکلات سفید ذوب شده رو میتونید با مقداری رنگ خوراکی پودری رنگ قرمز بزنید.

    بعد این شکلات ذوب شده رو بریزید روی طلق و با استفاده از پالت یا کاردک کیک، شکلات ذوب شده رو در تمام قسمت های طلق پخش کنید و در واقع طلق رو کاملا با شکلات پوشش بدید.

    بعد کیک کرپ رو از یخچال خارج کنید. طلق رو که هنوز شکلات آن سفت نشده رو به دیواره ی کیک و درواقع کرپ ها بچسبانید. و بعد برای چند دقیقه کیک رو مجدد در یخچال بذارید. بعد خارج کنید و به آرامی و با دقت طلق رو از شکلات جدا کنید.

    این مرحله بسیار ساده است نگران نباشید. چون شکلات سفید سفت شده و به راحتی از طلق جدا می‌شود و به دیواره‌ی کیک می‌چسبد.

    حالا روی شکلات میتونید شکل قلب بکشید. یا از کوکی های قلبی، شکلات، گل و غیره برای تزیین این کیک زیبا استفاده کنید.

    طرز تهیه کرپ کیم ردولوت ولنتاینی

    این کیک زمان برش دادن ظاهر بسیار جذاب و فریبنده ای داره، لایه های منظم و یکدست کرپ، لایه‌ی خامه ای نازک در میان کرپ‌ها تصویری زیبا و چشم نواز رو براتون فراهم خواهد کرد.

    نکات تهیه کرپ کیک ولنتاین:

    • در مواد کرپ از بکینگ پودر یا جوش شیرین و هیچ عامل پف دهنده‌ی دیگری به جز تخم مرغ استفاده نمیشود.
    • حتما از تابه نچسب برای تهیه کرپ‌ها استفاده کنید. در اولین استفاده و برای اولین باری که مواد کرپ رو داخل تابه میریزید، بهتر است تابه رو کمی چرب کنید اما برای لایه های بعدی اصلا نیازی به چرب کردن تابه ندارید.
    • نکته مهم دیگر این است که ارتفاع کرپ کیک به لایه های کرپ بستگی دارد و هرچقدر تابه بزرگ وپهن تر باشه کیک بزرگتر و پهن‌تر خواهد شد. پس حتما به سایز تابه مصرفی دقت کنید و اگر می‌خواهید کیکی با ارتفاع بلند داشته باشید از تابه‌ای با سایز متوسط و کوچکتر استفاده کنیدتا لایه های کرپ بیشتری داشته باشید.
    • سرعت عمل داشته باشید و وقتی مواد رو داخل تابه ریختید سریع تابه را بچرخانید. میتونیداز ملاقه یا قاشق برای چرخاندن و گرد کردن مواد در کف تابه استفاده کنید. به این صورت که بعد از ریختن مواد داخل تابه، با پشت یک قاشق سریع و با دقت مواد رو داخل تابه پخش کنید.
    • اگر تمام کرپ ها یک اندازه نشد میتونید با قیچی آشپزخانه کرپ ها رو یک اندازه کنید و اضافات آن را ببرید.
    • میتونید برای تهیه این کیک از رنگ های مجاز خوراکی استفاده کنید یا همان طور به شکل ساده و بدون رنگ این کرپ ها رو تهیه کنید.
    • اگر می‌خواهید کرپ های شکلاتی داشته باشید و کیک کرپی با طعم شکلات، فقط کافیست برای شکلاتی کردن کرپ از میزان آرد یک یا دو قاشق غذاخوری آرد کم کنید و به همان میزان پودر کاکائو اضافه کنید. در این صورت نیاز به اضافه کردن هیچ رنگی به کرپ نیست و به این شکل کیک کرپ شکلاتی خواهید داشت.
    • برای فیلینگ کرپ کیک میتونید فقط از خامه استفاده کنید. از گاناش و کرم و خامه شکلاتی یا هرنوع کرم مورد نظر خودتون رو می‌توانید استفاده کنید.
    • همچنین برای فیلینگ میتونید از موز، توت فرنگی ومیوه های مختلف به همراه نوتلا و شکلات استفاده کنید.
    • کرپ ها رو برای مصارف مختلف میتونید استفاده کنید. به شکل ساده برای صبحانه یا عصرانه به همراه نوتلا مصرف کنید و یا با حذف شکر برای پیش غذا و غذای اصلی.

    این کرپ کیک ردولوت فوق‌العاده خوشمزه است امیدواریم این آموزش برای شما در سرویس آشپزی مفید باشد. این کیک زیبا و جذاب رو تهیه کنید و لذت ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.