دانستنی

از بین بردن بوی سیگار از لباس با ساده‌ترین راهکارها

از آنجا که سیگار روی لباس بوی نامطبوعی بجا می‌گذارد و باعث اذیت دیگران یا حتی خود افراد سیگاری می‌شود، موضوعی است که باید درمان آن را پیدا کرد و ما راهکار های سریع برای رفع این مشکل را در اینجا بررسی کرده ایم. با ما در اُکالا بلاگ همراه باشید. همچنین اگر می‌خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی سیگار از انواع سطوح آشنا شوید، مقاله “رفع بوی سیگار“ را مطالعه بفرمایید.

روش‌های موثر برای از بین بردن بوی سیگار از لباس

در این بخش می‌خواهیم با راهکارهای سریع و ساده برای رفع بوی سیگار از لباس آشنا شویم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- لباس را از هوای آلوده خارج کنید:

    لباس‌های پر از دود را در هوای آزاد آویزان کنید. یا لباس را در محلی پر از گیاهان با برگ سبز آویزان کنید تا به جذب بو کمک کند. یا داخل خانه برای ایجاد حرکت هوا، از فن استفاده کنید. مدت زمان پاکسازی لباس از بوی بد دود به میزان اشباع لباس از دود، و حساسیت شما به بو بستگی دارد.

    آویختن لباس در هوای آزاد

    ۲- جوش شیرین:

    • برای از بین بردن بو از لباس، آن را در “جوش شیرین و آب غوطه ور کنید. لباس‌های قابل شستشو را قبل از شستن در سینک یا ماشین لباسشویی پر از آب گرم و یک فنجان جوش شیرین خیس کنید. معمولا یک شب کافی است. یا هنگام استفاده از این دارو، لباس خود را در یک کیسه بزرگ زباله یا کیسه خرید پلاستیکی قرار دهید. بعد حدود نیمی از فنجان، جوش شیرین را اضافه کنید و کیسه را کاملا محکم کنید.
    • لباس را به همراه جوش شیرین حدود ۲ دقیقه تکان دهید تا جوش شیرین فرصتی برای پوشاندن لباس شما داشته باشد. بگذارید یک شب بماند، تا به آن اجازه ‌دهید بوی دودی که در لباس‌ها نفوذ کرده است را جذب کند. روز بعد کیسه را در بیرون باز کنید و جوش شیرین را از روی لباس تکان دهید. این روش به خوبی به بیرون آمدن بوی سیگار از لباس کمک می‌کند.

    شستشو با جوش شیرین

    ۳- شستشوی ماشینی:

    پس از خیساندن، طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت از لباس با استفاده از مواد شوینده لباس غیرعطری بشویید. یک فنجان سرکه سفید مقطر به چرخه شستشو اضافه کنید و چرخه را متوقف کنید. قبل از اتمام چرخه ی شستشو اجازه دهید لباس‌های شسته شده به مدت یک ساعت در محلول سرکه و آب خیس شوند. اگر لباس باید با دست شسته شود، روال معمول خود را دنبال کنید اما سرکه را به آب شستشو اضافه کنید.

    شستشوی ماشینی لباس

    ۴- خشک کردن:

    لباس‌ها و پارچه‌های تازه شسته شده را روی یک طناب یا قفسه لباس در زیر نور آفتاب خشک کنید. اگر باید در خشک کن ماشین خشک شوند، از تنظیمات دمای پایین استفاده کنید زیرا گرمای بیش از حد زیاد در واقع باعث می‌شود که مولکول‌های باقی مانده بو با الیاف پیوند داشته باشند.

    خشک کردن لباس در آفتاب

    ۵- از خوشبو کننده پارچه استفاده کنید:

    • اگر همچنان بوی دود سیگار حس شد، از یک ماده تازه کننده پارچه با فرمول های معطر یا بدون بو برای پوشاندن بوها استفاده کنید. فرمول‌ها یا اسپری‌های شستشو با مولکول های بو پیوند می‌خورند.
    • در محیط بیرون اسپری کنید و اجازه دهید هوا همچنان ادامه یابد. این موارد را به صورت تجاری پیدا خواهید کرد یا می‌توانید خودتان انتخاب کنید. برای انجام این کار، باید قسمت‌های مساوی آب و سرکه را به یک بطری اسپری اضافه کنید. سپس ۲۰ قطره یا بیشتر روغن اساسی به مخلوط اضافه کنید. رایحه‌های نعنا یا لیمو دو گزینه عالی هستند. انواع مقالات جدید و متنوع را در بخش دانستنی مجله اینترنتی اُکالا دنبال کنید.

    خوشبو کننده لباس

    ۶- بخار:

    بخار گزینه دیگری است که می‌توانید هنگامی که ماشین لباسشویی دستی ندارید استفاده شود. برچسب سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید بخارشو کردن برای لباس شما مناسب است یا خیر. اتویی را انتخاب کنید که گزینه بخارشو دارد و آن را با آب مقطر پر کنید. برای از بین بردن بوی بد لباس روش موثری است همچنین می‌توانید از محلول با نسبت ۳ به ۱ آب مقطر برای مالیدن الکل استفاده کنید که به از بین بردن بو کمک می‌کند.

    منبع: thespruce

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.