دانستنی

روش سبز کردن سبزه عید با انار

سبزه انار یکی از متفاوت‌ترین انواع سبزه برای عید نوروز است که برای تهیه آن از هسته انار استفاده می‌شود. این سبزه نماد برکت و فراوانی است و از همین رو انتخاب خوبی برای سفره هفت‌سین محسوب می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش صحیح درست کردن سبزه عید با انار آشنا شوید.

آموزش کاشت سبزه عید با انار

سبزه انار ظاهر متفاوتی نسبت به سبزه‌های دیگر دارد و اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، می‌توانید بعد از جمع کردن سفره هفت‌سین، آن را در گلدان بزرگ یا باغچه بکارید و منتظر گل دادن آن باشید.

بهترین زمان کاشت سبزه انار ۴۰ تا ۴۵ روز قبل از عید است و از همین رو اگر زمان کافی برای درست کردن این سبزه را ندارید، بهتر است به سراغ تهیه دیگر انواع سبزه‌ها بروید. در ادامه می‌توانید با مراحل کاشت سبزه انار آشنا شوید.

مرحله اول: هسته انار را آماده کنید

برای کاشت انار باید هسته‌های سفید رنگ انار را از قسمت گوشتی آن خارج کنید. برای این کار باید انار را فشار دهید تا قسمت گوشتی آن جدا شود. سپس دانه‌ها را در یک آبکش بریزید و به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شوند.

مرحله دوم: هسته‌ها را در خاک بکارید

برای کاشت سبزه انار به خاک سبک مخلوط پیت ماس و ماسه یا خاک برگ و ماسه نیاز دارید. خاک مورد نظرتان را در گلدان بریزید. سپس یک لایه نازک هسته انار را روی خاک بریزید و هسته‌ها را با کمی خاک بپوشانید. بهتر است دانه‌های انار را با فاصله کم از هم بکارید تا سبزه شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

آموزش کاشت سبزه عید با انار

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: روی گلدان را با پلاستیک بپوشانید

    گلدان را در مکانی روشن و در دمای بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و روی ظرف را با یک نایلون پلاستیکی بپوشانید. روی پلاستیک چند سوراخ ایجاد کنید تا هوا به خوبی جریان پیدا کند. این کار موجب می‌شود تا فضایی مثل گلخانه برای هسته انار ایجاد شود و جوانه‌ها سریع‌تر رشد کنند.

    بیشتر بخوانید: کاشت سبزه عید به شکل عروسک

    مرحله چهارم: از سبزه مراقبت کنید

    گلدان را در مکانی که نور مناسبی دارد قرار دهید. به طور مرتب آن را آبیاری کنید تا خاک خیس نشود. بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ روز جوانه‌ها از زیر خاک رشد می‌کنند. بعد از ظاهر شدن جوانه‌ها می‌توانید کاور پلاستیکی روی گلدان را بردارید.

    آبیاری سبزه را به طور مرتب انجام دهید. حدود ۴۵ روز طول می‌کشد تا سبزه شما آماده شود. بعد از اینکه سبزه رشد کرد، می‌توانید گلدان را داخل یک سبد تزیینی قرار دهید و در سفره هفت‌سین بگذارید.

    سبزه عید با انار

    نکاتی که باید برای کاشت سبزه عید با انار بدانید

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سبزه عید با انار اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای کاشت هسته انار در گلدان به هیچ عنوان نباید هسته‌ها را به صورت عمیق بکارید. فقط کافی است آن‌ها را روی خاک قرار دهید و سپس یک لایه نازک خاک سبک روی آن‌ها بریزید.
    • برای این که هسته انار به خوبی رشد کند و جوانه بزند، نباید خاک آن خشک شود. بنابراین هر روز به گلدان آب دهید تا جوانه‌ها زودتر ظاهر شوند.
    • سبزه انار ظاهری سرسبز دارد و بسیار ماندگار است و جلوه بی‌نظیری به سفره هفت‌سین شما می‌بخشد.
    • برای این که سبزه انار شما پرپشت شود، دانه‌های انار را نزدیک به هم بکارید.
    • به طور کلی بهترین زمان برای کاشت انار اواخر زمستان یا اوایل بهار است و از همین رو این سبزه انتخاب هوشمندانه‌ای برای هفت‌سین محسوب می‌شود.
    • انار برای رشد به خاک قلیایی نیاز دارد و از همین رو برای رشد بهتر آن می‌توانید از مقداری پوست تخم مرغ پودر شده در خاک استفاده کنید.
    • برای جدا کردن هسته انار می‌توانید دانه‌های سالم انار را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و با دست انارها را فشار دهید تا قسمت گوشتی آن‌ها جدا شود. می‌توانید برای له کردن گوشت انار از وردنه یا ضربات آرام گوشت‌کوب نیز استفاده کنید. در این روش فقط مراقب باشید که دانه‌های انار آسیب نبینند.
    • بعد از آماده شدن سبزه باید مدام به گیاه آب بدهید. خشک شدن سبزه انار موجب فر خوردن و ریزش برگ‌ها می‌شود.

    بیشتر بخوانید: کاشت سبزه عید با هسته خرما

    نکاتی که باید برای کاشت سبزه عید با انار بدانید
    درست کردن سبزه عید با انار می‌تواند جلوه هفت‌سین شما را چند برابر کند و ظاهر فوق‌العاده‌ای به آن ببخشد. آماده کردن این سبزه در خانه بسیار راحت است و اگر کمی زودتر دست به کار شوید، می‌توانید این سبزه را طبق روشی که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا برایتان شرح دادیم، برای عید آماده کنید و از ظاهر متفاوت و زیبای آن برای نوروز لذت ببرید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.