آشپزیغذاهای سنتی

رفع شوری آش رشته با ۶ ترفند ساده!

آش رشته از خوشمزه‌هایی است که در فصل سرد بیشتر سرو می‌شود! در آش رشته (همانند آش‌های دیگر) از حبوباتی مانند نخود، عدس، ماش و لوبیا چیتی… استفاده می‌کنند.  در آش رشته کشک و پیاز داغ باعث خوشمزگی آن می‌شود. (البته کشک به میزان کافی). آش رشته از آنجایی که حاوی رشته و کشک است، نباید نمک زیادی به آن اضافه کرد. اما گاهی اوقات ممکن است این مشکل به وجود آید. در مجله اینترنتی اکالا چندین ترفند ساده برای رفع شوری آش رشته آموزش داده می‌شود.

یک عدد سیب زمینی متوسط را به دو نیم تقسیم کنید و داخل آش بیندازید. بعد از چند دقیقه و قبل از پخته شدن آن را خارج کنید. سیب زمینی، نمک غذا را به خود جذب می‌کند؛ اما اگر در زمان مناسب آن را خارج نکنید ممکن است دوباره نمک را به غذا پس بدهد.

می‌توانید مقداری از آش را دور بریزید و به باقیمانده‌ی آن آب جوش اضافه کنید و یا به جای این کار، در یک قابلمه‌ی جداگانه، مقدار کمی سبزی و آب را بگذارید بجوشد، سپس آن را به آش شور شده اضافه کنید. در این حالت ممکن است آش کمی رقیق و آبکی شود.

مقدار کمی نوشابه به آش شور شده اضافه کنید. شیرینی نوشابه تا حدودی شوری آش را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: رفع تلخی لیمو عمانی

اگر کشک را به صورت جداگانه سرو می‌کنید، به آن مقداری خامه بزنید تا شوری کشک گرفته شود و آش شور نشود.

می‌توانید مقداری آبلیمو، سرکه یا آبغوره به آش اضافه کنید تا ترشی آن، مزه‌ی شوری را از بین ببرد. در مقدار این مواد زیاده‌روی نکنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار بسیار کمی رب انار به آش اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مقداری شکر یا قند داخل آش بریزید اما حواستان باشد که خیلی زیاد نشود و آش مزه‌ی شیرین پیدا نکند. برای این منظور می‌توانید در هر‌مرحله، مقدار کمی شکر یا قند اضافه کنید و مزه‌ی آن را بچشید و تا زمانی ادامه دهید که شوری آش کاهش پیدا کند اما آش شیرین نشود.

     

    ۳.۶/۵ (۱۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۴ دیدگاه ها

    1. من سرکه سفید سیب ریختم آروم آروم تا مزه اش از شوری به یکم ترشی چربید.خیلی خوب شد فکر کنم تجربه خوبی بود فکری بودم این همه آش را چکار کنم اسراف نشه.ولی واقعا” طعمش خوب شد.ممنون از راهنمایهاتون.

    2. دستتون درد نکنه من سیب زمینی رو امتحان کردم و بعدشم یمقدار آبغوره ریختم واقعا جواب داد و شوری آشم گرفته شد ?

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.