آشپزیغذاهای سنتی

۶ روش برای سفت نشدن آش رشته!

آش رشته یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای ایرانی است که در بسیاری از دورهمی‌ها و مناسب‌های مذهبی مثل افطاری‌های ماه رمضان و نذری‌های ماه محرم حضور دارد. پختن آش رشته نکته‌ی خاصی ندارد، اما گاهی اوقات اگر مواردی را رعایت نکنیم، ممکن است آش سفت، شور و بد‌مزه شود. در مجله اینترنتی اکالا مقاله سعی شده است عواملی که باعث سفت شدن آش رشته می‌شود، بررسی شود و نکاتی برای جلوگیری از آن آموزش داده شود.

  1. یکی از دلایل اصلی سفت شدن آش رشته، مقدار رشته‌ی آن است. اگر میزان رشته متناسب با سایر مواد نباشد، آش سفت خواهد شد. به ازای هر کیلو سبزی آش، نصف تا یک بسته رشته آش کافیست. اما مقدار دقیق آن به کیفیت و نوع رشته نیز بستگی دارد.
  2. علاوه بر مقدار رشته، مرغوبیت آن نیز در طعم و ظاهر آش تاثیر می‌گذارد. اگر رشته خیلی پف کرد، یک پیمانه آرد را در دو لیوان آب حل کنید و به آش اضافه کنید تا رقیق شود و با این کار از سفت شدن آن جلوگیری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیاز داغ کاراملی 

  1. نکته‌ی دیگری که باید برای پیشگیری از سفت شدن آش در نظر بگیرید، حجم قابلمه و یا دیگ آش است. اگر قابلمه کوچک باشد، احتمال به هم چسبیدن رشته‌ها وجود دارد و در نتیجه آش سفت می‌شود.
  2. همیشه رشته را در آخرین مرحله؛ یعنی بعد از پخته شدن حبوبات و سبزی، به آش اضافه کنید. زود اضافه کردن رشته باعث خمیر شدن و به هم چسبیدن و در نهایت سفت شدن آش می‌شود.
  3. اگر با توجه به این موارد، باز هم رشته باعث سفت شدن آش شما شد، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
  4. حبوبات آش باید جداگانه و برای مدت زمان کافی پخته شود و سپس باید آن‌ها را با هم مخلوط کرد. گاهی اوقات با هم پختن حبوبات باعث له شدن و در نتیجه سفت شدن آش می‌شود.
۳.۵/۵ (۲ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

    کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

    محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

    شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.