آشپزیغذاهای سنتی

۸ روش برای رفع شوری کشک بادمجان

شاید روزهایی پیش اومده که احساس کنید چی درست کنید و چیزی به ذهنتان نیومده باشد. بعضی از غذاها به راحتی و با صرف زمان کمی درست می‌شوند. یکی از این غذاهای خوشمزه کشک بادمجان است. کشک بادمجان به راحتی و با داشتن چند عدد بادمجان، پیاز و به همراه کشک و کمی نعناع خشک قابل درست کردن است. اما با همه این توصیفات ممکنه با درست کردن این غذا به مشکل بخورید! کشک بادمجان یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای ایرانی است که به واسطه‌ی کشک ممکن است این غذا شور شود؛ هیچ نگران نباشید! ما در مجله اینترنتی اکالا ترفندهایی برای رفع این شوری به شما آموزش می‌دهیم، که در ادامه بررسی می‌شود.

۱- مقداری بادمجان سرخ شده‌ی بدون نمک به آن اضافه کنید.

۲- می‌توانید در صورت تمایل مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید. به طور کلی ترشی در مقابل شوری است. اما حواستان باشد که مقدار آبلیمو بیش از حد نشود تا طعم کشک بادمجان تغییر نکند.

۳- یک عدد سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. سپس آن را در کشک بادمجان در حال جوش بریزید و بعد از چند دقیقه و قبل از اینکه نرم و له شود، آن را خارج کنید. می‌توانید به جای سیب زمینی از تکه‌ای نان خشک نیز با همین روند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های رفع تلخی لیمو عمانی

۴- یک حبه قند را بر روی قاشق گذاشته و به آرامی داخل کشک بادمجان فرو ببرید؛ به طوریکه قند زیاد حل نشود. سپس آن را خارج کنید.

۵- می‌توانید در صورت تمایل مقداری خامه را با آب مخلوط کرده و به کشک بادمجان اضافه کنید. شیرینی خامه، شوری غذا را تا حدی از بین می‌برد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۶- یکی از ترفندهای ساده‌ که می‌توانید برای کاهش شوری غذاهای مختلف استفاده کنید، اضافه کردن مقداری نوشابه است. متناسب با حجم کشک بادمجان، مقداری نوشابه به آن اضافه کرده و این کار را به تدریج انجام دهید و در هر‌مرحله، طعم آن را تست کنید و تا جایی ادامه بدهید که شوری کشک بادمجان کاهش پیدا کند؛ اما طعم آن تغییری نکند.

    ۷- یکی از دلایل شایع شور شدن کشک بادمجان، اضافه کردن کشک در انتهای طبخ است. به این نکته توجه کنید که کشک به خودی خود شور است، بنابراین نباید مقدار زیادی نمک در ابتدای کار به بادمجان‌ها اضافه کرد.

    ۸- همچنین می‌توانید مقداری کشک را با ماست یونانی مخلوط کنید و سپس آن را به بادمجان اضافه کنید.

    ۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.