آشپزینکات آشپزی

اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم + راهکارهای فوری و ساده

اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور بوی تند ادویه اضافی را از غذا حذف کنید؟ هر چند اضافه کردن ادویه به غذا موجب خوش عطر و طعم شدن آن می‌شود، اما اگر در مصرف ادویه زیاده‌روی کنید، ممکن است غذای شما تلخ، شور، تلخ و تند شود و طعم بدی پیدا کند. اما چطور بوی تند ادویه را از غذا حذف کنیم؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های از بین بردن تلخی ادویه در غذا آشنا شوید.

آیا می‌دانید اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنید؟

آیا روشی برای رفع ادویه زیاد در غذا وجود دارد؟ اضافه کردن ادویه اضافه ممکن است به هر دلیلی ایجاد شود و موجب بدمزه شدن غذای شما شود. اما اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ بهتر است خونسردی خودتان را حفظ کنید، زیرا ترفندهای ساده‌ای برای رفع ادویه زیاد در غذا وجود دارد. در ادامه می‌توانید به شما می‌گوییم که با زیاد شدن ادویه در غذا چه کار کنید.

۱- اگر غذای شما شور شد از روش‌های زیر استفاده کنید

اگر مقدار نمک زیادی در غذا ریخته‌اید و طعم آن شور شده است، راهکار بسیار ساده است. در ادامه به برخی از موثرترین راهکارها برای رفع شوری غذا اشاره شده است.

برای رفع شوری غذا از قند استفاده کنید

برای رفع این مشکل می‌توانید یک حبه قند را در قاشق قرار دهید و به آرامی در قابلمه فرو ببرید. قاشق را تکان ندهید تا قند کامل آب نشود. سپس قند را دور بیندازید.

بیشتر بخوانید: ترکیبات و طرز تهیه ادویه همبرگر رستورانی

از سیب زمینی برای رفع شوری غذا استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های ساده برای از بین بردن شوری غذا، اضافه کردن یک عدد سیب زمینی است. سیب زمینی نمک اضافه غذا را به خود جذب می‌کند. سیب زمینی را در قابلمه بیندازید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را خارج کنید و دور بریزید.

از آناناس و سیب سرخ برای رفع شوری غذا استفاده کنید

راهکار بعدی برای رفع غذاهای حاوی سبزیجات یا گوشت که مزه شوری پیدا کرده‌اند، استفاده از چند تکه آناناس یا سیب سرخ است. بعد از نیم ساعت می‌توانید سیب و آناناس را از غذا خارج کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    آیا می‌دانید اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنید؟

    آب غذا را عوض کند

    اگر غذای شما آبکی است و به شدت مزه شوری دارد، بهتر است آب غذا را عوض کنید و دوباره در قابلمه آب بریزید تا شوری غذا به طور کامل از بین برود.

    از چاشنی‌های اسیدی برای رفع شوری غذا استفاده کنید

    روش بعدی برای از بین بردن شوری غذا اضافه کردن مقداری آبلیمو، آبغوره، سرکه و گوجه فرنگی به غذا است. این کار موجب کاهش مزه شوری در غذای شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ادویه ایتالیایی چیست و چه ترکیباتی را شامل می‌شود؟

    ۲- اگر طعم غذا تند شد چکار کنیم؟

    در صورتی که از ادویه تندی برای مزه دار کردن غذا استفاده کرده‌اید و یا بیش از حد در غذا فلفل ریخته‌اید، باید از روشی برای از بین بردن تندی غذا استفاده کنید. اما اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم و چطور تندی غذا را برطرف کنیم؟ برای رفع این مشکل باید از روش‌های زیر استفاده کنید.

    برای رفع تندی غذا مقداری شیر به آن اضافه کنید

    هر چند نمی‌توان به همه غذاها شیر اضافه کرد، اما در صورت امکان می‌توانید کمی شیر به غذای تند اضافه کنید تا مزه تندی آن کاهش پیدا کند.

    از کره بادام زمینی برای رفع تندی غذا استفاده کنید

    راهکار بعدی برای رفع تند شدن غذا اضافه کردن مقداری کره بادام زمینی به غذا است. این کار به طرز شگفت انگیزی موجب کم شدن تندی غذا می‌شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی ادویه‌های خوشمزه هندی + کاربرد آن‌ها

    از آبلیمو و سرکه برای رفع تندی غذا استفاده کنید

    یک روش موثر دیگر برای از بین بردن تندی غذا اضافه کردن مقداری آبلیموی تازه و سرکه به غذا است.

    روش های رفع ادویه زیاد در غذا

    برای رفع تندی غذا از سیب زمینی یا هویج کمک بگیرید

    اضافه کردن مقداری سیب زمینی خرد شده و یا هویج می‌تواند به رفع تندی غذای شما کمک کند.

    ۳- اگر غذا ترش شد چکار کنیم؟

    بسیاری از ادویه‌ها مثل پودر لیمو طعم ترشی به غذا می‌بخشند، اما چطور می‌تواند این طعم ترشی را در غذا کم کرد؟ در ادامه می‌توانید با راهکارهای موثر برای کاهش طعم ترشی غذا آشنا شوید.

    بیشتر بخوانید: بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟

    از مقداری شکر یا نمک برای از بین بردن ترشی غذا استفاده کنید

    برای این که طعم ترشی در غذا کمتر احساس شود، می‌توانید مقداری شکر و یا نمک به آن اضافه کنید. این کار به متعادل کردن مزه غذا کمک می‌کند.

    برای رفع ترشی غذا مقداری آب یا مواد اولیه به خورش اضافه کنید

    یک راهکار دیگر برای کاهش طعم ترشی در غذا اضافه کردن کمی آب و مواد اولیه به غذا است. می‌توانید کمی سبزیجات خرد شده به غذا اضافه کنید و حجم غذا را افزایش دهید تا طعم ترشی کاهش پیدا کند.

    بیشتر بخوانید: ادویه‌های مخصوص ماکارونی

    برای از بین بردن طعم ترشی غذا از پیاز داغ کمک بگیرید

    راهکار ساده بعدی برای از بین بردن طعم ترشی غذا اضافه کردن مقداری پیاز داغ به آن است. پیاز داغ طعم شیرینی دارد و موجب متعادل شدن طعم ترشی غذا می‌شود.

    روش‌های رفع تلخی غذا

    ۴- روش‌های رفع تلخی غذا

    اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ آیا راهی برای از بین بردن تلخی زردچوبه در غذا می‌دانید؟ اضافه کردن برخی ادویه‌ها به غذا موجب می‌شود تا غذای شما مزه تلخی پیدا کند. برای رفع این مشکل می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

    کمی زعفران و شکر به غذا اضافه کنید

    اگر به خاطر اضافه کردن مقداری زیادی زردچوبه یا ادویه طعم غذای شما تلخ شده، می‌توانید مقداری زعفران دم کرده را با شکر ترکیب کنید و به غذا اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ادویه مخصوص میگو

    از آبلیمو یا آبغوره برای رفع تلخی غذا استفاده کنید

    اضافه کردن مقداری آبلیمو یا آبغوره به غذایی که تلخ شده می‌تواند به بهتر شدن مزه آن و همچنین رفع تلخی غذا کمک کند.

    برای رفع تلخی قورمه سبزی از سبزی استفاده کنید

    اگر خورش قورمه سبزی شما تلخ شد، می‌توانید برای رفع این مشکل از مقداری اسفناج یا گشنیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی و طرز تهیه ادویه‌ آبگوشت

    برای رفع تلخی غذا از شیر نارگیل استفاده کنید

    اگر مقدار ادویه زیادی به غذا اضافه کرده‌اید و طعم غذای شما تلخ شده است، می‌توانید برای متعادل کردن مزه آن از کمی شیر نارگیل استفاده کنید. این روش حتی در زمان‌های مصرف زیادی زردچوبه نیز موثر است و طعم بهتری به غذای شما می‌بخشد.

    روش‌های رفع تندی غذا

    ۵- چگونه شوری ماکارونی را بگیریم؟

    برای از بین بردن شوری ماکارونی روش‌های مختلفی وجود دارد. برای رفع این مشکل می‌توانید مقداری سرکه سفید یا آب لیمو ترش تازه به غذا اضافه کنید و یا یک تکه سیب زمینی در ماکارونی بیندازید تا طعم شوری غذا را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: معرفی ادویه‌های اصیل ایرانی در آشپزی + کاربرد آن‌ها

    ۶- برای از بین بردن بوی دارچین در غذا چکار کنیم؟

    اگر مقدار دارچین زیادی در غذا ریخته‌اید و مزه غذای شما بد شده است، بهترین روش افزایش حجم غذا است. برای رفع این مشکل باید مقداری سبزیجات و مواد گوشتی به غذا اضافه کنید تا حجم غذای شما زیاد شود و طعم دارچین کاهش پیدا کند. اضافه کردن مقداری پودر لیمو عمانی یا آبلیمو نیز می‌تواند به متعادل کردن مزه دارچین در غذا کمک زیادی کند.

    سخن نهایی

    هر چند اضافه کردن ادویه به غذا موجب مزه دار شدن آن می‌شود، اما در صورتی که از مقدار زیادی ادویه در غذای خود استفاده کنید، مزه غذای شما احتمالا تند، ترش، تلخ یا شور می‌شود. حال که تا حد زیادی می‌دانیم اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم، احتمالا زمان‌هایی که چنین مشکلاتی روبرو شده‌اید، می‌توانید تا حدودی به متعادل کردن طعم غذا کمک کنید.

    فراموش نکنید که اگر مزه ادویه بیش از حد زیاد باشد، باید آب غذا را کم کنید و یا حجم غذایتان را چند برابر کنید تا مزه ادویه کم شود. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    سوالات متداول

    اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در این مورد پاسخ می‌دهیم.

    زردچوبه آبگوشتم زیاد شده چیکار کنم؟

    اگر در آبگوشت و غذاهای آبکی از مقدار زیادی زردچوبه استفاده کرده‌اید، بهتر است مقداری آب به غذا اضافه کنید و آن را خوب با غذا ترکیب کنید. سپس مقداری از آب غذا را بردارید و دور بریزید. این کار به کاهش مزه زردچوبه در غذا کمک زیادی می‌کند.

    اگر زردچوبه غذا زیاد شد چه کنیم؟

    از بین بردن مزه زردچوبه در غذا کمی سخت است. برای رفع این مشکل می‌توانید از مقداری فلفل سیاه استفاده کنید و یا کمی آبغوره یا آبلیمو در غذا بریزید تا طعم زردچوبه کمتر شود.

    اگر زردچوبه ترشی زیاد شود چکار کنیم؟

    برای از بین بردن بوی زردچوبه در ترشی می‌توانید از چند قطره لیمو ترش تازه استفاده کنید و یا مقداری زیره به ترشی اضافه کنید تا طعم زردچوبه کمتر احساس شود. اضافه کردن سبزیجات و مقداری سیر نیز می‌تواند موجب متعادل شدن مزه ترشی شما شود.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.