آشپزینکات آشپزی

ادویه ایتالیایی چیست و چه ترکیباتی را شامل می‌شود؟

آیا می‌دانید ادویه ایتالیایی چیست و در چه غذاهایی از آن استفاده می‌شود؟ ادویه ایتالیایی یکی از خوش عطر و طعم‌ترین انواع ادویه در دنیا است که از آن برای مزه دار کردن غذاهایی مثل پیتزا، پاستا و مرغ استفاده می‌شود.

روش تهیه این ادویه بسیار ساده است و شما می‌توانید با ترکیب کردن چند ادویه یک ادویه ایتالیایی حرفه‌ای و فوق‌العاده خوشبو درست کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که ادویه ایتالیایی چیست و همچنین می‌توانید با ترکیبات ادویه ایتالیایی و کاربرد این ادویه معطر نیز آشنا شوید.

ادویه ایتالیایی چیست؟

اگر برای شما هم سوال شده که ادویه ایتالیایی چیست باید بدانید که ادویه ایتالیایی یک نوع ادویه ترکیبی است که در ایتالیا بیشتر از آن برای مزه دار کردن انواع پیتزا استفاده می‌شود. این ادویه آنقدر خوشبو است که می‌توانید آن را به هر غذایی که دوست دارید اضافه کنید.

استفاده از ادویه‌های اصولی برای تهیه ادویه ایتالیایی موجب می‌شود تا بتوانید طعم اصیل ادویه ایتالیایی را به راحتی در غذاهای خود استفاده کنید و درست مثل سرآشپزهای حرفه‌ای ایتالیایی پیتزا درست کنید.

ادویه ایتالیایی معمولا طعم تندی دارد، اما شما می‌توانید میزان تندی این ادویه را طبق ذائقه خودتان تنظیم کنید. اضافه کردن این ادویه به انواع فست فود و پیتزا موجب می‌شود تا غذای شما طعمی شبیه به غذای رستوران‌ها پیدا کند و فوق العاده خوشمزه و خوش‌طعم شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ادویه‌های خوشمزه هندی + کاربرد آن‌ها

ترکیبات ادویه ایتالیایی چیست؟

برای تهیه ادویه ایتالیایی معمولا از ادویه‌های مختلفی استفاده می‌شود. طرز تهیه ادویه ایتالیایی در خانه بسیار راحت است، تنها باید همه ادویه‌های مورد نیاز را تهیه کنید. سپس ادویه‌ها را در آسیاب خرد و با هم مخلوط کنید. در ادامه می‌توانید با ترکیبات ادویه ایتالیایی آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه ادویه ایتالیایی:
    پونه کوهی۲ قاشق غذاخوری
    فلفل سفید۱/۲ قاشق غذاخوری
    فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری
    پرک فلفل قرمز۱ قاشق غذاخوری
    رزماری پودر شده (اختیاری)۱/۲ قاشق غذاخوری
    لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
    دارچین۱/۲ قاشق غذاخوری
    پودر تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری
    زیره پودر شده (اختیاری)۱/۲ قاشق غذاخوری
    کرفس خشک۲ قاشق غذاخوری
    ریحان بنفش خشک شده۲ قاشق غذاخوری
    آویشن۱ قاشق غذاخوری
    جعفری خشک شده۲ قاشق غذاخوری
    شنبلیله خشک (اختیاری)به مقدار کم
    پودر سیر۱ قاشق غذاخوری
    پودر پیاز۱ قاشق غذاخوری

    بیشتر بخوانید: بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟ 

    ترکیبات ادویه ایتالیایی چیست؟

    طرز تهیه ادویه ایتالیایی

    برای درست کردن ادویه ایتالیایی باید همه ادویه‌ها را با آسیاب پودر کنید و سبزیجات را خرد کنید و با هم ترکیب کنید. برای تهیه این ادویه نیازی به پودر کردن بیش از حد سبزیجات نیست و و تنها می‌توانید سبزیجات را با دست کمر خرد کنید.

    مواد لازم جهت تهیه ادویه ایتالیایی به روش دوم:
    ریحان خشک شده۲ قاشق غذاخوری
    آویشن خشک۲ قاشق غذاخوری
    رزماری خشک۲ قاشق غذاخوری
    مرزنجوش خشک۲ قاشق غذاخوری
    گشنیز خشک۲ قاشق غذاخوری
    نعنا خشک۲ قاشق غذاخوری
    مرزه خشک۲ قاشق غذاخوری
    پرک فلفل قرمز۲ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ادویه ایتالیایی به روش دوم

    برای تهیه ادویه ایتالیایی به این روش باید همه ادویه‌ها را در آسیاب پودر کنید و سپس سبزیجات را با دست خرد کنید و به آن اضافه کنید. ادویه را در شیشه تمیز و خشک بریزید و آن را در کابینت قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ادویه مخصوص میگو

    ادویه ایتالیایی چه کاربردی دارد؟

    ادویه ایتالیایی در اصل یک ادویه مخصوص برای مزه دار کردن پیتزا است. بنابراین می‌توانید از ادویه ایتالیایی برای طعم دار کردن انواع پیتزا استفاده کنید و یا آن را به انواع سس، پاستا، همبرگر و همچنین سبزیجات سرخ شده اضافه کنید. اضافه کردن کمی از این ادویه به گوشت مرغ، ماهی، میگو و همچنین همبرگر نیز طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد.

    می‌توانید از این ادویه معطر به عنوان چاشنی تخم مرغ، انواع املت و نیمرو و همچنین نان‌های خانگی نیز استفاده کنید. در ادامه به لیست غذاهایی که می‌توانید در آن‌ها از ادویه ایتالیایی استفاده کنید اشاره شده است.

    • پیتزا
    • انواع سس
    • پاستا
    • نودل
    • مرغ
    • ماهی
    • میگو
    • همبرگر و کتلت
    • تخم مرغ
    • املت
    • سبزیجات سرخ و گریل شده
    • انواع نان خانگی
    • سیب زمینی تنوری یا سرخ شده

    بیشتر بخوانید: معرفی ادویه‌های اصیل ایرانی در آشپزی + کاربرد آن‌ها

    ادویه ایتالیایی چه کاربردی دارد؟

    روش استفاده از ادویه ایتالیایی

    طریقه مصرف ادویه ایتالیایی بسیار ساده است. بهتر است این ادویه را در زمان تفت دادن مواد غذایی به آن اضافه کنید و یا قبل از قرار دادن پیتزا در فر مقداری از این ادویه را روی مواد بپاشید. همچنین می‌توانید از ادویه ایتالیایی بعد از آماده شدن غذا نیز در آن استفاده کنید. برای این کار می‌توانید موقع سرو غذا کمی ادویه ایتالیایی روی آن بپاشید تا عطر آن بلند شود. اضافه کردن ادویه ایتالیایی برای مرغ نیز بسیار مناسب است و به طور کلی طعم آن را تغییر می‌دهد.

    میزان مصرف ادویه ایتالیایی کاملا سلیقه‌ای است و از همین رو می‌توانید از این ادویه به مقدار دلخواه در انواع غذا استفاده کنید. اضافه کردن ادویه ایتالیایی به سس پیتزا و همچنین خمیر پیتزا نیز موجب می‌شود تا پیتزای شما به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی و طرز تهیه ادویه‌ آبگوشت

    نحوه نگهداری از ادویه ایتالیایی چگونه است؟

    ادویه ایتالیایی از ترکیب ادویه‌های مختلف و سبزیجات خشک شده آماده می‌شود. برای حفظ بو و مزه این ادویه باید آن را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید و سپس در مکانی خشک و خنک قرار دهید. قرار گرفتن ادویه بدون درب و یا در مکان مرطوب موجب تغییر بو و مزه ادویه و خراب شدن آن می‌شود.

    خواص ادویه ایتالیایی

    ادویه ایتالیایی یک ادویه فوق العاده مفید برای سلامت است که به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی که در آن وجود دارد، برای حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن بسیار مفید است. مصرف این ادویه به سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند و در کاهش وزن و لاغری نیز موثر است. اگر به یبوست مبتلا هستید، اضافه کردن ادویه ایتالیایی به غذا می‌تواند به رفع این مشکل کمک زیادی کند.

    بیشتر بخوانید: معرفی ادویه‌های مخصوص ماکارونی

    خواص ادویه ایتالیایی

    سخن نهایی

    حال که می‌دانید ادویه ایتالیایی چیست و چه خواصی دارد، پیشنهاد می‌شود این ادویه فوق العاده را در خانه درست کنید و از طعم آن در غذاهای فست فودی خانگی لذت ببرید. فراموش نکنید که زیاده‌روی در ادویه‌ها می‌تواند برای سلامت مضر باشد، بنابراین از ادویه ایتالیایی به مقدار متعادل در غذاها استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما متشکریم.

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.