آشپزینکات آشپزی

بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟ + راز خوشمزه شدن لوبیا پلو

لوبیا پلو یک غذای خوشمزه و محبوب ایرانی است که اضافه کردن ادویه‌های مخصوص می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی به خوشمزه‌تر شدن آن کمک کند. اما بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟ آیا می‌دانید در ترکیب ادویه مخصوص لوبیا پلوی مجلسی از چه ادویه‌هایی استفاده کنید؟ در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که راز خوشمزه شدن لوبیا پلو چیست و بهترین ترکیب ادویه پلو چیست.

بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟

آیا می‌دانید راز خوشمزه شدن لوبیا پلو چیست؟ ادویه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای بر طعم لوبیا پلو دارند. اما بهترین ادویه لوبیا پلو چیست؟ در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین ادویه مخصوص لوبیا پلوی مجلسی آشنا شوید.

۱- زعفران

زعفران یکی از خوش عطر و طعم‌ترین ادویه‌ها برای طعم دادن به لوبیا پلو است که طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. یکی از فوت و فن‌های خوشمزه شدن لوبیا پلو این است که از مقدار رب کمتری در این غذا استفاده کنید و کمی زعفران دم کرده غلیظ به آن اضافه کنید. با این روش غذای شما به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه می‌شود.

۲- دارچین

اگر با خودتان فکر می‌کنید که بهترین ادویه لوبیا پلو چیست، باید بدانید که لوبیا پلو بدون دارچین هیچ مزه‌ای ندارد. برای مزه دار کردن لوبیا پلو می‌توانید از مقداری پودر دارچین یا چوب دارچین استفاده کنید. رایحه دلپذیر دارچین در لوبیا پلو آنقدر جذاب است که حتی برخی افراد تنها از این ادویه برای معطر کردن لوبیا پلو استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: رازهای خوشمزه شدن لوبیا پلو؛ با گوشت و بدون گوشت

۳- زیره

زیره یکی دیگر از ادویه‌های اصلی لوبیا پلو است که ترکیب آن با دارچین و کمی زعفران بی‌نظیر می‌شود. برای تهیه لوبیا پلو بهتر است از مقداری زیره پودر شده استفاده کنید تا عطر زیره بیشتر در غذا پخش شود.

ادویه لوبیا پلو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- هل

    اگر می‌خواهید بدانید که بهترین ادویه لوبیا پلو چیست، باید بگوییم که هل به طرز شگفت‌انگیزی روی مزه این غذا موثر است. عطر هل در لوبیا پلو غذای شما را شبیه به لوبیا پلوهای نذری می‌کند و طعمی خاص به آن می‌بخشد. ترکیب هل، دارچین، زعفران و کمی زیره برای تهیه یک لوبیا پلوی حرفه‌ای انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی به روش رستورانی

    ۵- زنجبیل

    زنجبیل از آن ادویه‌هایی است که باید به مقدار کم به لوبیا پلو اضافه کنید. استفاده از زنجبیل در لوبیا پلو به هیچ عنوان ضروری نیست اما موجب گرم شدن طبع غذا و همچنین خوش عطر شدن آن می‌شود.

    ۶- میخک

    اگر دوست دارید از یک ادویه قوی و خوش عطر در کنار هل و دارچین در لوبیا پلو استفاده کنید، پیشنهاد ما میخک است. از آن جایی که میخک عطر زیادی دارد، بهتر است آن را به مقدار کم و به صورت پودر شده به غذا اضافه کنید.

    ۷- فلفل سیاه و فلفل قرمز

    فلفل یکی دیگر از اصلی‌ترین ادویه‌های لوبیا پلو است که نباید از لیست ادویه‌های این غذا حذف شود. مقدار فلفلی که به لوبیا پلو اضافه می‌کنید، کاملا اختیاری است. اگر با طعم فلفل در غذا مشکل ندارید، بهتر است کمی لوبیا پلو را تندتر درست کنید و ببینید که مزه غذای شما چقدر لذیذتر می‌شود.

    بیشتر بخوانید: تهیه لوبیا پلو مجلسی با ترفندهای خوشمزه‌تر شدن آن

    ۸- پودر سیر

    سیر عطر فوق‌العاده‌ای به لوبیا پلو می‌بخشد. بعضی افراد برای تهیه لوبیا پلو از پودر سیر استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا به این غذا مقداری سیر رنده شده اضافه کنند. به هر حال فراموش نکنید که اضافه کردن مقداری سیر یا پودر سیر به لوبیا پلو مزه آن را به طور کل تغییر می‌دهد.

    ترکیب ادویه لوبیا پلو

    ۹- ادویه کاری

    اگر به دنبال یک چاشنی برای خوشمزه شدن لوبیا پلو هستید، بهتر است کمی ادویه کاری به این غذا اضافه کنید. ادویه کاری ترکیبی از دارچین، هل، فلفل، زنجبیل و دیگر ادویه‌ها است که می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن لوبیا پلوی شما کمک کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کلم پلو شیرازی مجلسی با نکات کلیدی

    ۱۰- زردچوبه

    استفاده از زردچوبه در غذاهای ایرانی آنقدر رایج است که گاهی اوقات در لیست ادویه‌های اصلی ذکر نمی‌شود. اما برای تهیه لوبیا پلو فراموش نکنید که حتما مقداری زردچوبه به مواد غذا استفاده کنید. زردچوبه نه تنها روی رنگ لوبیا پلو تاثیر می‌گذارد، بلکه موجب خوشمزه‌تر شدن غذای شما نیز می‌شود.

    مواد لازم جهت تهیه ادویه ترکیبی لوبیا پلو:
    نمکبه مقدار لازم
    فلفل سیاهبه مقدار لازم
    زردچوبهبه مقدار لازم
    هلبه مقدار لازم
    زیرهبه مقدار لازم
    دارچینبه مقدار لازم
    کاریبه مقدار لازم
    زنجبیلبه مقدار لازم

    طرز تهیه ادویه ترکیبی لوبیا پلو

    اگر به دنبال پیشنهاد ترکیب بهترین ادویه لوبیا پلو هستید و دوست دارید این غذا را با استفاده از ترکیب چند ادویه درست کنید، بهتر است این ادویه ترکیبی خوشمزه را آماده کنید. برای تهیه ادویه ترکیبی لوبیا پلو می‌توانید از هر ادویه به اندازه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

    برای تهیه این ادویه مخصوص باید همه مواد را به صورت جداگانه در آسیاب بریزید و خوب پودر کنید و سپس همه ادویه‌ها را با هم ترکیب کنید. در نهایت ادویه مخصوص لوبیا پلو را در یک شیشه بریزید از آن برای مزه دار کردن گوشت لوبیا پلو استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب پلو شیرازی

    طرز استفاده از ادویه لوبیا پلو

    طریقه مصرف ادویه لوبیا پلو بسیار ساده است. بهتر است ادویه لوبیا پلو را بعد از این که گوشت و پیاز را تفت دادید، به مواد اضافه کنید و کمی در روغن تفت دهید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه لوبیا پلو به هیچ عنوان از پودر دارچین به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا این کار موجب بد رنگ شدن غذای شما می‌شود.

    برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید چند عدد چوب دارچین لابه‌لای برنج قرار دهید و موقع سرو چوب دارچین‌ها را بردارید. فوت کوزه گری لوبیا پلو این است که در کنار ادویه‌های مختلف لوبیا پلو حتما از مقداری زعفران نیز استفاده کنید.

    طرز استفاده از ادویه لوبیا پلو

    ادویه لوبیا پلو تبریز چست؟

    لوبیا پلو تبریزی یک نوع لوبیا پلوی مخصوص است که برای تهیه آن از لوبیا چشم بلبلی، شوید تازه، فیله مرغ و برنج استفاده می‌شود. معمولا تبریزی‌ها برای مزه دار کردن ادویه لوبیا پلو چشم بلبلی از ادویه‌های مختلفی مثل دارچین، زیره سیاه و همچنین فلفل سیاه استفاده می‌کنند. یکی دیگر از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های لوبیا پلوی تبریز سیر است که در صورت تمایل می‌توانید به جای آن از پودر سیر استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نخود پلو مجلسی؛ با مرغ و گوشت چرخ کرده

    آیا می‌توان برای مزه دار کردن لوبیا پلو از گلاب استفاده کرد؟

    اضافه کردن گلاب در لوبیا پلو مزه آن را شبیه به لوبیا پلوهای نذری می‌کند. اگر دوست دارید طعم لوبیا پلوی خانگی شما خاص و شبیه به غذاهای نذری شود، می‌توانید بعد از اضافه کردن ادویه‌ها به این غذا مقدار کمی گلاب نیز به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که مقدار گلاب در لوبیا پلو نیاز زیاد باشد، در غیر این صورت مزه غذا تغییر می‌کند.

    سخن نهایی

    ادویه‌ها از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های غذاهای ایرانی هستند که اگر درست و به جا انتخاب شوند، به طرز شگفت‌انگیزی مزه غذا را تغییر می‌دهند. اضافه کردن ادویه‌های مناسب به لوبیا پلو می‌تواند به خوشمزه شدن این غذای محبوب کمک کند و طعم بهتری به آن ببخشد. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳.۶/۵ (۱۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.