آشپزینکات آشپزی

۵ ترفند طلایی برای گرفتن بوی بد سویا

سویا یک منبع غنی از مواد مغذی است که در تغذیه نقش مهمی ایفا می‌کند. این حبوبات گیاهی باعث تنوع غذایی و بهبود سلامت عمومی می‌شوند اما یکی از چالش های مصرف سویا می‌تواند بوی خاص آن باشد که برخی افراد ممکن است نپسندند. سویا یک جایگزین بسیار مناسب برای گوشت در غذاهاست، سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است اما به دلیل بوی خاصی که دارد ممکن است تمایل به استفاده از آن را نداشته باشید و از مصرف آن در غذا خودداری کنید ،اما عجولانه تصمیم نگیرید.

ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ روش‌های گرفتن بوی سویا و هرآنچه که لازم است در مورد سویا بدانید را با شما در میان می‌گذاریم تا تجربه مصرف آن برای همه افراد لذت بخش تر باشد.

راهکارهای حذف بوی سویا؟

سویا با تمامی خواص غذایی و پروتئینی که ارائه می دهد ،یک انتخاب عالی برای تغذیه سالم است .

۵ ترفند طلایی برای گرفتن بوی نامطبوع سویا!

روش‌های گرفتن بوی بد سویا به شرح زیر است:

  1. دانه سویا را خشک کنید: برای این امر ابتدا دانه های سویا رادر آب خیسانده و سپس خشک نمایید،این امر باعث کاهش بو و افزایش طعم سویا می‌شود.
  2. آب پز کردن سویا: سویا را قبل از استفاده به مدت معین در آب خیسانده و سپس آب پز کنید،این کار باعث حذف بو می‌شود.
  3. از طعم دهنده ها استفاده کنید: می‌توانید برای از بین بردن بوی سویا از طعم دهندهای طبیعی مانند نمک ،فلفل،زیره ،آویشن ،رزماری استفاده کنید، به این صورت که سویا را در آب جوش بریزید و سپس آبکش کنید و ادویه بزنید .این مواد می‌تواند بوی خاص سویا را از بین برده و طعم آن را بهبود بخشد.
  4. جوشاندن سویا در شیر: با جوشاندن سویا در شیر ،بوی نامطبوع آن حذف و طعمی مشابه طعم گوشت پیدا می‌کند.
  5. تفت دادن سویا: در این روش سویا را مدت معین در آب خیسانده و سپس آبکش می‌نمایم و به همراه پیاز،فلفل دلمه خرد شده و آویشن تفت می‌دهیم، این امر طعم و بوی مطبوعی به غذای شما می‌دهد.

نکته مهم: سویا حتما در آب جوش خیسانده شود و از آب سرد استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “ماکارونی با سویا”؛ با ته دیگ ?

راهکارهای حذف بوی سویا

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چرا مصرف سویا حائز اهمیت است؟!

    همان طور که گفته شد سویا منبع غنی از مواد مغذی است که برخی از فواید مصرف سویا به شرح زیر است:

    1. پروتئین با کیفیت: سویا منبع عالی از پروتئین گیاهی است ،مصرف پروتئین برای سلول های بدن فوق العاده حائز اهمیت است،بنابراین سویا می‌تواند جایگزین خوبی برای پروتئین های حیوانی به شمار آید.
    2. فیبر غذایی: سویا حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است که می‌تواند به بهبود سلامت دستگاه گوارش از جمله کاهش مشکلات یبوست و تنظیم قند خون کمک کند
    3. آهن و کلسیم: سویا حاوی مقادیر زیادی آهن است که برای پیشگیری از کمبود آهن و کاهش احتمال ابتلا به کم خونی مفید است ،همچنین کلسیم موجود درسویا به سلامت استخوان ها کمک می کند.
    4. ویتامین ها و مواد معدنی: سویا حاوی ویتامین های گروه ب ،اسید فولیک ،منیزیم ،فسفر و پتاسیم است که برای سلامت عمومی بدن حائز اهمیت است.
    5. اسیدهای چرب اصلی: سویا حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ است که برای سلامتی قلب و عروق مهم است .
    6. آنتی اکسیدان ها: سویا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در مقابله با استرس و پیشگیری از برخی بیماری ها موثر است .
    7. کمک به کاهش کلسترول: مصرف سویا می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند ،به خصوص در افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت سویا

    روش های از بین بردن بوی نامطبوع سویا

    ما در این مقاله، به بررسی راهکارهای مختلف برای کاهش بوی سویا در غذا پرداختیم. از آب‌پزی قبل از استفاده گرفته تا افزودن طعم‌دهنده‌ها و استفاده از روش‌های خاص آشپزی، هرکدام از این راهکارها می‌توانند به شما کمک کنند تا از فواید سویا بهره‌مند شوید بدون اینکه با بوی خاص آن مواجه شوید.

    با این تغییرات ساده در روش‌های آماده‌سازی و آشپزی، شما می‌توانید تجربه خوردن سویا را بدون مشکلات بویایی بهبود دهید. امیدواریم که این مقاله از مجله آشپزی اکالا به شما کمک کرده باشد تا از لذت و فواید غذایی سویا بهترین استفاده را ببرید و همچنین تجربه آشپزی شما را به یک سطح جدید برساند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قیمه با سویا؛ برای گیاهخواران

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال پرتکرار در رابطه با سویا پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    از سویا در چه غذاهایی می‌توان استفاده کرد؟

    با سویا می‌توان غذاهای متنوعی نظیر کتلت سویا، نودل سویا و کوفته سویا تهیه کرد. همچنین شما به راحتی می‌توانید آن را جایگزین گوشت چرخ‌کرده در غذاهایی مانند ماکارانی، عدس‌پلو، استانبولی و دلمه کنید.

    آیا خوردن سویا ضرری هم دارد؟

    برخی از کودکان به خوردن سویا حساسیت و آلژی دارند و ممکن است پس از مصرف آن دچار نفخ یا یبوست شوند. اگر از بیماری پرکاری تیروئید رنج می‌برید بهتر است قبل از مصرف سویا با پزشک معالج خود مشورت کنید.

    از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله اینترنتی ما همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.