آشپزیخواص مواد غذایی

۵ راه و روش رفع تلخی لیمو عمانی در خورشت ها!

لیمو عمانی یکی از چاشنی‌های مهم در پخت غذاهای ما ایرانیان است. این چاشنی که از خشک کردن لیمو درست می‌شود، طعم ترشی در غذا ایجاد می‌کند و عموما در غذاهایی مثل قورمه سبزی و خورشت قیمه کاربرد دارد. البته افراد مختلفی از لیمو عمانی در تهیه آبگوشت هم استفاده می‌کنند. به طور کلی لیمو عمانی برای کسانی که دوست دارند غذایی به نسبت ترش یا ملس داشته باشند مناسب است و طعمی عالی ایجاد می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از لیمو عمانی با آن برخورد کنید، تلخی آن است. گاها پیش می‌آید که بعد از استفاده از لیمو عمانی در غذا، طعم تلخی ملایمی ایجاد می‌شود.

در این مطلب از بلاگ اکالا، قصد داریم تا راه‌های از بین بردن تلخی لیمو عمانی را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا لیمو عمانی تلخ می‌شود؟

دلایل مختلفی برای تلخی لیمو عمانی وجود دارد. برای هر کدام از این دلایل، راهکارهایی نیز وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها این تلخی را از بین برد.

چرا لیمو عمانی تلخ می‌شود؟

از جمله دلایل تلخی لیمو عمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جوشیدن زیاد در غذا
  2.  وجود دانه‌های زیاد در لیمو عمانی
  3.  خیس نکردن لیمو عمانی قبل از مصرف
  4.  نگهداری بیش از این اندازه غذایی که لیمو عمانی در آن وجود دارد
  5.  بی‌کیفیت بودن لیمو عمانی

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای فریز کردن انواع خورشت‌ها

روش‌های رفع تلخی لیمو عمانی

روش‌‌های مختلفی برای رفع و از بین بردن تلخی لیمو عمانی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها به نوعی این تلخی را از بین می‌برند و به شما کمک می‌کنند که غذایی خوشمزه‌تر داشته باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- خیساندن لیمو عمانی

    سعی کنید قبل از این شروع به پخت و پز، لیمو عمانی را در حدود یک ربع الی بیست دقیقه در آب ولرم خیس کنید. این کار تا حدی تلخی را از بین می‌برد.

    ۲- ایجاد سوراخ روی لیمو عمانی

    برخی عادت دارند که لیمو عمانی را از وسط نصف کنند و بعد به غذا اضافه کنند. بهتر است به جای این کار، چند سوراخ روی لیمو عمانی خیس خورده ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از چنگال یا خلال دندان استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: چطور تلخی قورمه سبزی را بگیریم؟

    ۳- جوشاندن لیمو عمانی

    یکی از راه‌های رفع تلخی لیمو عمانی، جوشاندن آن است. می‌توانید قبل از مصرف، لیمو عمانی را برای مدتی بجوشانید. البته توجه کنید که این کار علاوه بر تلخی، ترشی لیمو را هم می‌گیرد و مجبور خواهید شد که از تعداد بیشتری لیمو عمانی در غذا استفاده کنید.

    ۴- استفاده از پودر لیمو عمانی

    مطمئنا خود لیمو عمانی طعم بسیاری بهتری در غذا ایجاد می‌کند. اما همانطور که گفتیم، طعم تلخی نیز در غذا به وجود می‌آورد که گاها ممکن است دردسرساز شود. برای زمان‌هایی که مهمان دارید یا مهم است که غذایی که درست می‌کنید، بهترین مزه را داشته باشد، می‌توانید از پودر یا گرد لیمو عمانی بهره ببرید.

    ۵- استفاده از لیمو عمانی خانگی

    یک راه خوب و مطمئن برای از بین بردن تلخی لیمو عمانی، استفاده از لیمو عمانی خانگی است. در خانه لیمو عمانی درست کنید و مطمئن باشید که میزان تلخی آن به شدت کم‌تر است و طعم بسیار بهتری هم در غذا ایجاد می‌کند.

    بیشتر بخوانید: رفع شوری کشک بادمجان

    راه‌های رفع تلخی غذا بعد از استفاده از لیمو عمانی

    در صورتی که از روش‌های قبل استفاده نکنید، ممکن است که لیمو عمانی غذا را تلخ کند.

    راه‌های رفع تلخی غذا بعد از استفاده از لیمو عمانی

    اگر این اتفاق افتاد، خونسردی خود را حفظ کنید و طبق روش‌های زیر برای رفع تلخی غذا بعد از استفاده از لیمو عمانی پیش بروید.

    1.  اگر خورشت قیمه شما تلخ شد، از کمی زعفران یا شکر برای برطرف کردن مشکل استفاده کنید. این کار نه تنها تلخی را برطرف می‌کند، بلکه طعمی عالی در خورشت قیمه ایجاد می‌کند.
    2.  اگر غذا بعد از استفاده از لیمو عمانی تلخ شد، از سیب زمینی بهره بگیرید. کمی سیب زمینی داخل غذا اضافه کنید و صبر کنید تا تلخی را به خود جذب کند. بعد آن را خارج کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش‌‌ها برای از بین بردن تلخی زیتون

    طبق روش‌های ذکر شده، می‌توانید غذایی خوشمزه و عالی با استفاده از لیمو عمانی درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای مطالعه باقی روش‌ها، دستورهای آشپزی و شیرینی پزی، به سرویس آشپزی بلاگ اکالا سر بزنید.

    ۳.۷/۵ (۳۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.