سبک زندگیسلامت و زیبایی

معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو

آیا می‌دانید معیارهای مهم در انتخاب و خرید شامپو مو چیست یا کدام شامپو برای موهای شما مناسب‌تر است؟ به طور کلی موهای ما جنس‌های متفاوتی دارند و انتخاب شامپو بر اساس جنس مو اهمیت زیادی دارد. قبل از خرید شامپو لازم است ابتدا جنس موهای خود را شناسایی کنید و سپس بعد از تحقیق در مورد شامپو، یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با نحوه انتخاب و خرید شامپوی مناسب موهای خودتان آشنا شوید.

با مهم‌ترین معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو آشنا شوید

شامپو یک ماده موثر برای تمیزی مو و از بین بردن آلودگی‌های پوست سر است. استفاده از شامپوی مناسب می‌تواند به تمیز کردن سطح پوست و نرمی و لطافت تار مو کمک کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر نرم کننده بر روی مو

به علاوه شما باید برای تمیزی موها از شامپویی استفاده کنید که ضمن برطرف کردن نیازهای تخصصی موهای شما، به حفظ شادابی، بهبود رشد و نرم شدن موهای شما کمک کند. در ادامه این بخش به لیستی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو آشنا شوید.

۱- شامپو را بر اساس نوع پوست سر و موها انتخاب کنید

یکی از اولین و مهم‌ترین معیارهای انتخاب شامپو، شناخت نوع پوست سر و موها است. شامپوها انواع مختلفی دارند برخی از آن‌ها برای موهای چرب طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای موهای خشک و شکننده مناسب هستند. اگر موی چربی دارید، باید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید. این شامپوها به تعادل ترشح چربی و از بین بردن چربی اضافه روی پوست سر کمک می‌کنند. از طرف دیگر افرادی که موهای خشکی دارند، باید از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنند تا موها دچار شکنندگی و آسیب نشوند.

در این میان برخی افراد هستند که موهای معمولی دارند و پوست سر آن‌ها نه خشک است و نه چرب. این افراد باید با استفاده از شامپوی مخصوص موهای معمولی به حفظ رطوبت پوست سر و جلوگیری از چرب شدن و یا خشک شدن موهای خود کمک کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: با انواع شامپو و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

    ۲- در زمان انتخاب شامپو به حالت موهای خود دقت کنید

    یکی دیگر از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو حالت موهای شما است. افرادی که موهای نازک و شکننده‌ای دارند، بهتر است از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنند. شامپوهای مخصوص موهای صاف طوری طراحی شده‌اند که موجب لخت‌تر و زیباتر به نظر رسیدن موها می‌شوند. برای موهای موج‌دار باید از شامپوهایی استفاده کنید نرمی و لطافت موها را بیشتر کند و موجب خشکی و وز شدن مو نشود.

    افرادی که موهای فری دارند، باید از شامپوهای صاف کننده که قدرت نرم‌کنندگی بیشتری دارند، استفاده کنند. برای افرادی که موهای وزی دارند، استفاده از ماسک مو و نرم‌کننده در کنار یک شامپوی مناسب ضروری است.

    با مهم‌ترین معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو آشنا شوید

    ۳- اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، از شامپوی مناسب استفاده کنید

    موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. زمانی که موهای خود را رنگ می‌کنید، خشک و شکننده می‌شوند. از طرف دیگر این افراد باید از شامپوهایی استفاده کنند که در کنار نرم کردن و آبرسانی به موها به حفظ رنگ مو و جلوگیری از تغییر رنگ موها کمک کنند.

    ۴- اگر هر روز موهایتان را می‌شویید، حتما از شامپوی روزانه استفاده کنید

    برخی افراد به دلیل تعریق زیاد و یا شرایط کاری خاص، هر روز دوش می‌گیرند و موها را می‌شویند. در این شرایط باید از شامپوهای ملایم و روزانه برای شستشوی موها استفاده کنید تا موها خشک نشوند و آسیب نبینند.

    ۵- اگر به شوره سر مبتلا هستید، از شامپو ضد شوره استفاده کنید

    خشک شدن یا چربی بیش از حد پوست کف سر موجب ایجاد شوره می‌شود. یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان شوره سر، استفاده از شامپوی ضد شوره است. در این شامپوها از مواد ضد قارچ استفاده می‌شود. از طرف دیگر این شامپوها حاوی مواد فعالی هستند که از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: روش‌هایی که آقایان باید برای مراقبت از مو رعایت کنند!

    ۶- از شامپوهای فاقد مواد مضر استفاده کنید

    یکی دیگر از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو عدم آسیب به تار مو و پوست سر است. سولفات یک ماده شیمیایی رایج در انواع شامپو است که اگر به مدت زیاد استفاده شود، موجب خشکی و آسیب‌های شدید به تار مو می‌شود. از طرف دیگر پارابن نیز برای سلامت بسیار مضر است. به منظور جلوگیری از آسیب به بدن و خشک شدن تار مو بهتر است از شامپوهای بدون سولفات و پارابن استفاده کنید.

    شامپوی مناسب برای انواع مو

    ۷- از شامپوهایی حاوی عصاره‌های طبیعی استفاده کنید

    بهترین روش انتخاب شامپوی مناسب موهای چرب، خشک و نرمال این است که گزینه‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها عصاره‌های طبیعی و ارگانیک وجود دارد. استفاده از روغن‌های طبیعی و انواع عصاره گیاهی در شامپو موجب افزایش درخشندگی و سلامت موها می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپو برای رشد مو

    ۸- اگر به ریزش مو مبتلا هستید، از شامپوهای ضد ریزش استفاده کنید

    برای انتخاب شامپو مناسب موهایی که ریزش دارند، باید شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو را انتخاب کنید. شامپوهایی که برای جلوگیری از ریزش مو طراحی می‌شوند، حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود گردش خون در سر و همچنین افزایش رشد مو کمک می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره رزماری، اسطوخودوس و روغن نعنا برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش موها مفید است و از موها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

    ۹- به مواد تشکیل دهنده شامپو دقت کنید

    یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب و خرید شامپو مو توجه به مواد تشکیل دهنده آن است. در زمان خرید شامپو سعی کنید شامپوهایی را انتخاب کنید که علاوه بر تمیز کردن موها، به تقویت پوست سر، نرم کردن و تقویت موهای شما کمک کنند. در برخی از شامپوها از ویتامین‌ها و مواد مغذی استفاده می‌شود که برای سلامت و رشد موها مناسب هستند.

    بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو را بشناسید

    ۱۰- به بافت و عطر شامپو توجه کنید

    برای خیلی از افراد خوشبو بودن شامپو اهمیت زیادی دارد. یک روش انتخاب شامپوی مناسب برای مو این است که نسبت به بافت و عطر شامپو احساس خوبی داشته باشید. در زمان خرید شامپو بهتر است علاوه بر قدرت تمیز کنندگی و سازگار بودن آن با پوست و موهایتان، حتما به عطر و بافت شامپو نیز دقت کنید.

    نکاتی که باید در مورد انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو بدانید

    نکاتی که باید در مورد انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو بدانید

    در این بخش به چند نکته در رابطه با شامپوی مناسب برای انواع مو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • اگر موهای خشکی دارد، باید از شامپویی استفاده کنید که ضمن تمیز کردن موهای شما، به افزایش نرمی و آبرسانی پوست سر و موها کمک کند.
    • سولفات یک ماده رایج در انواع شامپو است که افزایش کف و از بین بردن چربی موها کمک می‌کند. حقیقت این است که سولفات موجب آسیب به تار مو می‌شود و به مرور سبب خشک شدن موها و موخوره می‌شود. برای حفظ سلامت موها سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.
    • بهترین شامپو برای موهای معمولی شامپویی است که موجب متعادل کردن چربی پوست سر، پاکسازی مناسب موها و افزایش درخشندگی موها می‌شود.
    • برای سلامت موها سعی کنید از شامپوهایی فاقد سولفات، پارابن، هگزاکلروفن و فتالات استفاده کنید.
    • یکی از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو ارگانیک بودن شاپو و غنی بودن آن از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی است.
    • بهترین شامپو برای انواع مو شامپویی است که سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و عصاره‌های طبیعی باشد و علاوه بر تمیز کردن موها، به افزایش رشد و تقویت موها نیز کمک کند.
    • بهترین شامپو برای پوست سر خشک شامپویی است که تار موها را نرم کند و از وز شدن مو و ایجاد موخوره جلوگیری کند.
    • اگر با خودتان فکر می‌کنید که از چه شامپویی استفاده کنیم تا موهایمان بلند شود، باید بگوییم که استفاده از شامپوهایی که در آن‌ها از عصاره رزماری و روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود، برای افزایش رشد مو بسیار مناسب هستند.
    • برای انتخاب شامپو مناسب موهای چرب از گزینه‌هایی استفاده کنید که به خوبی کف سر را پاکسازی می‌کنند و به تعادل چربی کف سر کمک می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: معرفی شامپوهای نرم‌کننده‌ معروف مو برای آقایان

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.