آشپزیکیک و شیرینی

روش فرم دادن خامه صبحانه با روش های مختلف و ساده

خامه صبحانه، یکی از لبنیات پاستوریزه در دسترسی است که در همه‌ خانه‌ها یافت می‌شود. شاید همیشه یکی از بزرگ‌ترین معزلات خانم‌های خانه‌دار داشتن یک خامه فرم‌ گرفته‌ی مناسب برای تزئین کیک‌ها و دسرهای خانگیشان باشد. همچنین برخی به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده و شیرینی زیاد خامه‌های فرم گرفته قنادی طعم خامه قنادی مورد پسندشان نیست، قطعا فرم دادن خامه صبحانه برای این افراد یک جایگزین متاسب و سالم است.

ما امروز در این مقاله به شما اصولی‌ترین و ساده‌ترین روش فرم دادن خامه صبحانه را فقط با دو قلم مواد اولیه ساده و در دسترس، آموزش می‌دهیم که شما از این خامه برای تزیین انواع کیک‌های عصرانه، کیک‌های کافه‌ای و دسرهای مختلف می‌توانید استفاده کنید.

این خامه فرم گرفته‌ی خانگی به راحتی با کمک قیف و با انواع ماسوره‌ها قابل شکل دادن است. پس تا انتهای این مقاله کاربردی در مجله اینترنتی اکالا ما را همراهی کنید.

مواد لازم جهت تهیه خامه‌ فرم‌ گرفته خانگی:
خامه صبحانه ۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه

مرحله اول | آماده سازی خامه صبحانه

انتخاب ظرف مناسب یکی از موارد مهمی است که در تهیه خامه فرم‌گرفته خانگی حائز اهمیت است. در اولین مرحله درون ظرف فلزی مناسبی خامه صبحانه و نصف شکر را بریزید و در حد مخلوط شدن بهم زنید.

مرحله دوم | خنک کردن خامه صبحانه

ترکیب خامه و شکر را با همان ظرف فلزی به فریزر منتقل کنید.

۳۰-۴۰ دقیقه به آن زمان دهید تا ترکیب درون ظرف نیمه یخ‌زده شود. (رگه‌های از یخ باید روی سطح خامه شکل بگیرید، اگر بعد از گذشت زمان اعلام شده خامه را بررسی کردید و این رگه‌های یخی روی آن نمایان نشده بود مدت زمان بیشتری به آن اختصاص دهید)

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم | فرم دادن خامه

    در سومین مرحله باید از همزن برقی کمک بگیرید. محتوای درون کاسه را ابتدا با دور کند و سپس با دور تند شروع به مخلوط کردن کنید.

    در ابتدا مواد شما حالت مایع به خود می‌گیرد و روان به نظر می‌آید اما جای هیچ گونه نگرانی نیست ( در زمان فرم دادن خامه‌های قنادی هم در ابتدای فرم‌دهی خامه به همین صورت می‌شود.)

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته

    به همزدن همچنان ادامه دهید تا جای که خامه بافتی یکسان و نیمه پفکی به خود گیرد.

    حال در همین مرحله باقیمانده شکر درون دستور را کم‌کم به خامه اضافه کنید و با همزن به هم زدن ادامه دهید.

    فرم دادن خامه صبحانه

    تا جای این کار را ادامه دهید تا خامه سبک شود و زمانی که همزن را از کاسه بیرون می‌آورید خامه به صورت قله‌ای شکل روی پره‌های همزن بماند.

    یکی از نشانه‌های که متوجه می‌شوید خامه شما به خوبی فرم گرفته است، رنگ خامه است.خامه در ابتدای کار حالت براق و شفاف دارد اما پس از فرم گرفتن مات و‌ کدر رنگ می‌شود.

    ۴ نکته طلایی و مهم که برای فرم دادن خامه باید بدانید!

    1. دمای محیط در فرم دادن خامه صبحانه، روی نتیجه کار شما تاثیرگذار است. بهتر است سرعت عمل داشته باشید و در محیط خنکی این کار را انجام دهید. ما برای داشتن نتیجه‌ای بهتر به شما پیشنهاد می‌کنیم که درون ظرف بزرگ‌تری نسبت به ظرفی که در آن خامه را فرم می‌دهید مملو از تکه‌های یخ کنید و در زمان همزدن خامه، ظرف حاوی خامه را درون ظرف یخ قرار دهید.
    2.  برای داشتن خامه‌ای خوش عطر و طعم از مقداری وانیل یا اسانس مورد علاقه‌تان کمک بگیرید و در اواسط زمان بهم زدن خامه به مواد اضافه کنید.
    3.  خامه فرم گرفته را درون ظرف درب‌دار در فریزر به مدت حدود ۶ماه می‌توانید نگهداری کنید. کافیست قبل از سرو آن را کمی با همزن بهم زنید.
    4.  انتخاب اندازه مناسب کاسه برای همزدن خامه یکی از فاکتور‌های مهم است. اگر کاسه شما زیادی بزرگ باشد طی همزدن همه خامه به دیواره‌های ظرف چسبیده و پره‌های همزن به همه‌ی خامه دسترسی ندارند.

    بیشتر بخوانید: اصول نگهداری صحیح از انواع لبنیات (شیر، پنیر، دوغ و…)

    ۳ روش برای راحت‌تر فرم دادن خامه صبحانه

    انتخاب ظرف فلزی یا استیل به این دلیل است که سرما را سریع‌تر به خامه منتقل می‌کند و نتیجه کار شما بهتر می‌شود. یکی از مخرب‌ترین مواردی که باعث خوب فرم گرفتن خامه شما می‌شود گرماست.

    3 روش برای راحت‌تر فرم دادن خامه صبحانه

    ما امروز در این مقاله به چند روش خنک نگه‌داشتن خامه صبحانه را به شما آموزش می‌دهیم که شما طبق هر کدام از روش‌های زیرخامه را خنک کنید در فرم‌دهی خامه نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهید داشت.

    • روش اول: در این روش خامه را با همان پاکت مقوای و صورتی ۶۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. توجه داشته باشید خامه نباید یخ بزند.
    • روش دوم: خامه را باز کنید و‌ آب اضافی آن را بریزید. حال خامه را درون ظرف استیل یا فلزی بریزید و ظرف را به مدت ۴۰-۶۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید.
    • روش سوم: پره‌های فلزی همزن و کاسه همزن را ۳۰دقیقه در فریزر قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نون خامه‌ای

    سوالات متداول روش فرم دادن خامه صبحانه

    برای فرم دادن خامه صبحانه ممکن است سوال‌هایی به ذهنتان بیاید که جواب آنها را به شما در اینجا خواهیم داد.

    چند دقیقه فرم‌ دهی خامه صبحانه زمان می‌برد؟

    مدت زمان همزدن خامه صبحانه با همزن برقی به قدرت و سرعت همزن شما بستگی دارد. اما به صورت کلی بین ۱۰-۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا خامه شما به خوبی فرم بگیرد. ( از همان ۲-۳ دقیقه ابتدای هم زدن شما تغییرات و سبکی خامه را متوجه می‌شوید.)

    اگر خامه در فریزر یخ بزند چه اتفاقی می‌افتد؟

    منظور از یخ زدن این است، زمانی که به خامه دست می‌زنید خامه کاملا منجمد و سفت است در این صورت متاسفانه خامه برای فرم دهی مناسب نیست و‌ نتیجه کار شما خراب می‌شود، پس در رعایت زمان در فریزر ماندن خامه توجه لازم را داشته باشید.

    توجه داشته باشید که اگر خامه شما یخ زد و همزدن آن را شروع کردید، احتمال شکستن پره‌های همزن شما بسیار زیاد است! پس به شما توصیه می‌کنیم اصلا این کار را انجام ندهید.

    اگر خامه را در دمای محیط قرار دهید تا یخ آن باز شود، خامه حالت آبکی و روان به خود می‌گیرد و دیگر قابلیت فرم دهی نخواهد داشت.

    دلایل فرم نگرفتن خامه صبحانه چیست؟

    خامه شما آب داشته، محیط گرم بوده یا خامه شما یخ زده بوده. البته برند خامه در فرم‌دهی آن موثر است سعی کنید از خامه‌های صبحانه با برند‌های معتبر و شناخته شده استفاده کنید.

    آیا با همزن دستی می‌توان خامه صبحانه را فرم داد؟

    بله با همزن دستی هم شما می‌توانید خامه را فرم دهید که به دلیل پایین بودن سرعت دست نسبت یه همزن برقی مستلزم زمان بیشتری است.

    اگر خامه که به خوبی فرم نگرفته باشد را روی کیک استفاده کنیم چه می‌شود؟

    در صورتی که خامه شما به خوبی فرم نگرفته باشد و هوادهی نشده باشد برای تزیین و ماسوره زدن اصلا مناسب نیست، شکل نمی‌گیرد و حتی طعم خوبی به کیک نمی‌دهد.

    امیدوارم این مقاله مفید واقع شده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۳ دیدگاه ها

      1. سلام، خسته نباشید، من الان ۳ ساله خامه صبحانه رو جایگزین خامه قنادی کردم، سالم و خوش طعم تر هست، ولی متاسفانه مناسب ماسوره زدن نیست و کیک رو صاف و شیک کاور نمیکنه، با این حال بازم می ارزه، ممنون

        1. به خامه صبحانه کمی پودر خامه اضافه کن یا بجای پودر خامه از کمی پودر نشاسته ذرت توش استفاده کن البته پودر نشاسته ذرت از ابتدا نریز بعد چند دقیقه هم زدن اضافه کن میتونی بجای اینا از کمی ژلاتین استفاده کنی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.