آشپزینکات آشپزی

اسفناج را خام مصرف کنیم یا پخته؟ کدام یک بهتر است؟

اسفناج یک غذای کم کالری است و مقادیر زیادی آب و فیبر در آن وجود دارد که به هضم و جذب غذا کمک می‌کند. اسفناج به ثابت نگه داشتن قند خون و پایین نگه داشتن سطح کلسترول بد خون به شما کمک می‌کند. ارزش غذایی اسفناج بسیار بالاست وخواص و فواید بسیار زیادی دارد. استفاده از آن مطابق با سلیقه و ذائقتان در رژیم غذایی توصیه می‌شود. بهترین زمان مصرف برای اسفناج در زمان میان‌وعده است زیرا اسفناج سبک، مقوی و زود هضمم است.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ خواص اسفناج خام و پخته و هر آنچه که باید در مورد اسفناج بدانید را جمع‌آوری و در قالب این مقاله با شما به اشتراک خواهیم گذاشت پس در ادامه با ما همراه باشید.

اسفناج خام بهتر است یا پخته؟

پاسخ به این سوال با انتظاراتی که شما از دریافت مواد مغذی و ویتامین‌های اسفناج دارید متفاوت است، یعنی اسفناج به صورت خام دارای موادی مغذی و متفاوت با اسفناج پخته است. شما با توجه به رفع نیازهایی که از آن دارید می‌توانید نحوه خوردن آن را انتخاب کنید. در مورد اسفناج باید بگوییم که طبق بررسی های انجام شده و نظر محققین اسفناج پخته دارای خواص و فواید بیشتری است.

خوردن اسفناج پخته موجب افزایش سطح بتاکاروزن و آنتی‌اکسیدان‌ها می شود. این مواد از سرطان ریه و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند. اسفناج پخته موجب جذب لوتئین می‌شود که در جلوگیری از آب مروارید به شما کمک می‌کند. اسفناج پخته بیشتر از اسفناج خام فیبر و پروتئین دارد. همچنین میزان برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی آن از اسفناج خام سالم‌تر است.

اسفناج به صورت پخته یا خام موجب تقویت استخوان می‌شود، اما اسفناج پخته برای این خاصیت مقوی‌تر است. ویتامین K در اسفناج در سلامت استخوان بسیار تاثیر دارد. اسفناج از کلسیم بالایی برخوردار است، پختن اسفناج جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و موجب بالاتر رفتن منیزیم و آهن درون آن نیز می‌شود.

اسفناج خام حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، ویتامین E و ویتامین b6 است. خوردن برخی از سبزیجات به صورت خام بهتر است، سبزیجاتی مانند کلم، کلم بروکلی و کلم برگ اما در مورد اسفناج با توجه به اطلاعات بالا بهتر است اسفناج پخته را به شما پیشنهاد دهیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: با مهم‌ترین خواص اسفناج پخته آشنا شوید!

    بهترین روش مصرف اسفناج چیست؟

    بهترین روش مصرف اسفناج چیست؟

    بخارپز کردن اصولی و صحیح سبزیجات یکی از بهترین‌ روش‌های مصرف سبزیجات است. در روش بخارپز کردن مواد مغذی سبزیجات از بین نمی روند. آب بزرگترین دشمن سبزیجات در زمان پختن است زیرا مقادیر زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌های سبزیجات در آب حل می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز اسفناج برای مردان!

    با اسفناج چه چیزهای می‌توانم درست کنم؟

    با اسفناج می‌توانید انواع سالاد و سوپ را تهیه کنید. لازانیای اسفناج، املت اسفناج،کیک اسفناج، انواع دسرها و دیپ‌ها جز پرکاربردترین موارد مصرف اسفناج است.

    چه کسانی باید اسفناج بخورند؟

    اسفناج در جلوگیری از ریزش مو، جوان‌سازی پوست صورت، پیشگیری از آسم، سلامت کبد و درمان کبد چرب، درمان افسردگی، درمان بی‌خوابی و جلوگیری از پیری زودرس به شما کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پکوره اسفناج هندی

    چه کسانی باید اسفناج بخورند؟

    چه کسانی باید از خوردن اسفناج پرهیز کنند؟

    اسفناج ضرر خاصی برای بدن ندارد ولی اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید قطعا دچار مشکلاتی خواهید شد. مصرف بیش از حد اسفناج در توانایی جذب برخی از مواد مغذی تداخلاتی ایجاد می‌کند. مصرف بیش از حد آن موجب بروز اختلالات شکمی از قبیل اسپاسم معده، نفخ روده، یبوست و ورم معده شود.

    بیشتر بخوانید: خواص اسفناج برای زنان

    از این‌که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۴/۵ (۱۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.