آشپزیخواص مواد غذایی

۸ خاصیت شگفت‌انگیز اسفناج برای مردان!

اسفناج یکی از انواع سبزیجات پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که علاوه ‌بر کاربردهای زیادش خواص بی شماری دارد. اسفناج غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست و طبعی سرد و تر دارد. این گیاه به دلیل کالری بسیار کم یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید. ما امروز در این مقاله از اکالا بلاگ ۸ خاصیت شگفت‌انگیز اسفناج که برای مردان مفید است را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خواص شگفت انگیز اسفناج برای مردان!

اسفناج، این سبزی قدرتمند به عنوان یک گیاه دارویی نیز موجب استقبال مردم و محققین قرار گرفته است، در ادامه به بررسی خواص اسفناج برای مردان خواهیم پرداخت.

۱- افزایش میل جنسی با اسفناج

اسفناج سرشاز از منیزیم و آهن است که موجب تقویت و افزایش میل جنسی در مردان می‌شود. منیزیوم موجب افزایش سطح تستوسترون، افزایش جریان خون در ناحیه تناسی و کاهش التهابات در بدن کمک می‌کند. از طرفی آهن نیز یکی از مواد معدنی است که در افزایش میل جنسی و رسیدن به ارگاسم نقش به‌سزایی دارد.

۲- کمک به اختلال نعوظ

اسفناج به دلیل محتوای غنی خود می‌تواند در مقابله با نعوظ به شما کمک کند. این گیاه با تقویت جریان خون در ناحیه تناسلی می‌تواند برای تقویت سلامت جنسی مردان مفید باشد. اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی در بهبود عملکر جنسی در مردان مبتلا به نعوظ به آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص بامیه برای مردان

۳- مقابله با پروستات

پروستات غده‌ای در بخش آناتومی جنسی مردانه است. مردان باید به سراغ مصرف مواد غذایی مفید برای پروستات بروند، استفاده از رژیم غذایی حاوی میوه وسبزیجات بدون قند با کربوهیدرات کم ریسک ابتلا به سرطان پروستات یا بزرگی پروستات را کاهش می‌دهد.

برگ‌های اسفناج حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند. ترکیباتی مانند کروفیل درون اسفناج موجب مقابله با سرطان پروستات می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مقابله با پروستات از جمله خواص اسفناج برای مردان

    ۴- مقابله با التهابات

    اسفناج، این گیاه سبز رنگ حاوی مقادیر زیادی مواد ضدالتهابی قوی است که می‌تواند موجب کاهش التهابات شود. شما با کمک اسفناج می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و سرطان را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد انار و اسفناج

    ۵- حفظ سلامت مغز و عملکرد شناختی

    وجود مقادیر زیادی ویتامین k در اسفناج موجب حفظ سلامت مغز و عملکرد شناختی آن می‌شود. مصرف منظم این سبزیجات می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهند.

    ۶- حفظ سلامت قلبی

    وجود پتاسیم، منگنزیم و کلسیم در اسفناج موجب حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود. با مصرف منظم این سبزیجات می‌توانید خودتان را در برابر بیماری‌های مانند فشار خون و کلسترول ایمن کنید. اسفناج موجب کاهش سطح کلسترول بد خون و افزایش سطح کلسترول خوب خون می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

    ۷- تقویت سیستم ایمنی بدن

    به دلیل وجود مقادری ویتامین C در اسفناج می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. با افزایش مصرف اسفناج می توانید سیستم ایمنی بدنتان را در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها قوی‌تر کنید.

    تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص اسفناج برای مردان

    ۸- حفظ سلامت استخوان‌ها

    به دلیل وجود کلسیم در اسفناج، این گیاه برای حفظ سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. این ماده معدنی به عنوان عضو اصلی سازنده استخوان عمل می کند. مصرف اسفناج می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مانند آرتروز و سایر بیماری‌های مرتبط با استخوان را کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: آیا نگهداری اسفناج در فریزر مضر است؟ 

    ارزش غذایی اسفناج

    میزان کالری در ۱۰۰ گرم اسفناج در حالت خام، در حالت پخته، آب پز و آب گرفته شده ۲۳ کیلو کالری است و در حالت سرخ کرده، تفت داده شده در روغن به ۱۶۵ کیلو کالری می‌رسد که از این مقدار تقریبا ۹۰ درصد آن فیبر است. اسفناج حاوی مواد معدنی مانند، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌‌های قوی مانند بتاکاروتن و لوتئین است. اسفناج حاوی مقادیری از ویتامین‌ A، ویتامین K و ویتامین C است که این ویتامین‌ها در حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

    نحوه مصرف اسفناج

    اسفناج مصارف زیادی دارد و شما به روش‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. اسفناج خام در انواع سالادها قابل استفاده است. اسفناج بخارپز شده را می‌توانید با ماست ترکیب کنید و دسری بسیار جذاب و خوشمزه با آن تهیه کنید. اسفناج پخته در پلو، خورشت آلو اسفناج و بسیاری از غذاهای دیگر قابل استفاده است، حتی شما با پوره کردن این گیاه سبز می‌توانید از آن در تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر و سس استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لازانیا اسفناج و قارچ

    خواص اسفناج برای مردان

    امیدواریم که شما نیز با استفاده از مطالب فوق از خواص و فواید اسفناج آگاه شده ‌باشید و استفاده از آن را در برنامه غذاییتان جای دهید. از این‌که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.