دانستنیسبک زندگی

راه و روش چیدن سفره هفت‌سین ۱۴۰۳ ساده و ارزان!

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه برای نوروز امسال یک سفره هفت‌سین زیبا و جذاب بچینید که چندان پرهزینه نباشد و با وسایل دم‌دستی بتوان آن را برپا کرد با ما همراه باشید. آن چیزی که در مورد سفره هفت‌سین مهم است داشتن تمامی نمادهای سین در سفره است. شما برای هرکدام می‌توانید با ابزار ساده و وسایل موجود در خانه براحتی نماد آن را آماده کنید.

با این مقاله از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا راه و روش درست کردن یک سفره هفت‌سین کم‌خرج و ساده و در عین حال زیبا و جذاب را به شما آموزش دهیم.سفره هفت‌سین ساده و ارزان

هفت‌سین سفره نوروز شامل چه مواردی است؟

ساده‌ترین سفره هفت‌سین باید شامل این موارد باشد:

  • سبزه
  • سمنو
  • سنجد
  • سیر
  • سیب
  • سماق
  • سرکه

برای چیدن یک سفره کم خرج و ساده لیست بالا را درنظر بگیرید و غیر از سبزه بقیه اقلام را در حدی که بتواند کاسه‌های کوچک را پر کند خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰۰ ایده جدید تزیین سفره هفت سین ۱۴۰۳

۱- یک سفره یا پارچه انتخاب کنید

یک سفره سنتی یا پارچه خوش‌رنگ به ابعاد میزی که می‌خواهید سفره هفت‌سین را روی آن پهن کنید انتخاب کنید. پارچه‌های تک‌رنگ و حتی یک شال خوش‌رنگ نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. این بخش در حقیقت پشت زمینه سفره هفت‌سین شما را تشکیل می‌دهد.

۲- تخم‌مرغ‌های رنگی درست کنید.

پوسته تخم‌مرغ برای درست کردن ایموجی‌های شاد با رنگ‌های زیبا گزینه ارزان و دم‌دستی است. ته تخم‌مرغ‌ها سوراخ ریزی بزنید و درون آن  را کاملا خالی کنید. بعد پوسته‌ها را درون آفتاب بگذارید تا خشک شوند و بوی آن‌ها نیز گرفته شود. با ماژیک یا مداد شمعی چند ایموجی شاد طراحی کنید حتی می‌توانید با سبزه و تکه‌های حصیر برای آن‌ها کلاه  درست کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- درست کردن سبزه هفت سین

    سبزه عید را با گندم، عدس و ماش یا هر نوع حبوبات دیگری که در هر خانه‌ای یافت می‌شود می‌توانید درست کنید. سبزه گندم دارای نوک‌های نیز است و سبزه عدس و ماش برگ‌های ریزی دارد. اما اگر می‌خواهید یک سبزه منحصر به فرد درست کنید این کار را با خاکشیر انجام دهید. سبزه خاکشیر یک لایه مخملی سبز روی سطح ایجاد می‌کند. شما روی سفال یا مجسمه‌های کوچک و بزرگ به هر شکلی که باشند می‌توانید سبزه خاکشیر را درست کنید. کافی است روی سطح مورد نظر را با پنبه بپوشانید و دانه‌های خاکشیر را درون پنبه جاسازی کنید و بعد با اسپری آب دهید.

    یکی دیگر از گزینه‌های بسیار زیبا برای درست کردن سبزه نوروز استفاده از تنگ ماهی یا آکواریوم خالی است. درون آن را با خاک به شکلی که دارای پستی و بلندی باشد پر کنید و با سنگ‌‌های شسته شده تزیین کنید. بعد در نقاط خاکی از حبوباتی که برای سبزه استفاده می‌کنید پر کنید و هر روز با اسپری آب دهید. این گزینه در عین این که یک سبزه لاکچری به شما می‌آید با هزینه بسیار کم در خانه قابل تهیه است.

    سفره هفت‌سین ساده و ارزان

    ۴- پیدا کردن ظروف یک شکل ( چیدن ۵ سین)

    پنج عدد کاسه سنتی یا کاسه‌های کوچکی که همگی اصطلاحا یک خال هستند را بردارید. این کاسه‌های هم‌شکل یا هم‌رنگ هارمونی زیبایی به سفره هفت‌سین شما می‌دهند. حال در هر کدام  از آن‌ها یکی از سین‌های سرکه، سمنو، سنجد، سماق و سیر را قرار دهید.

    ۵- ظرف سیب (تکمیل هفت‌سین)

    برای این‌که هفت‌سین شما کامل شود تنها به سیب احتیاج دارید. سیب‌ها را درون یک ظرف بزرگ‌تر بچینید. بهتر است فرم منظومه‌ای را انتخاب کنید. سبزه و سیب که معمولا ظروف بزرگ‌تری دارند در مرکز و سین‌های دیگر دور آن‌ها در مدارهایی قرار گرفته باشند.

    بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفره هفت سین ۱۴۰۳

    ۶- تزیین سفره هفت سین

    انتخاب سفره یا پارچه سفره هفت‌سین و کاسه‌های کوچک باید با هم هم‌خوانی داشته باشد. سعی کنید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. مثلا اگر کاسه‌های شما سبز رنگ هستند سفره شما باید کرمی رنگ باشد یا ترکیب آبی و زرد هم یک پیکربندی خوش‌رنگ و شاد را تشکیل می‌دهد.

    با توجه به این‌که بهار در حقیقت تولد دوباره طبیعت است بهترین تم برای تزیین سفره هفت‌سین استفاده از گل‌ و گیاه است. گلدان‌های کوچک یا شاخه گل‌های زیبا به‌خصوص سنبل که می‌تواند یکی از سین‌ها را نیز تشکیل دهد گزینه مناسبی برای این کار است.

    سفره هفت‌سین ساده و ارزان

    ۷- اضافه کردن سایر اقلام

    ماهی قرمز که نماد برکت است برای قرار دادن در سفره هفت‌سین یک انتخاب عالی است.

    یک آینه نیز در خانه پیدا کنید و درون سفره قرار دهید. کتاب شعر فارسی که نمادی از نوروز ایرانی است را نیز در سفر هفت‌سین خود بگذارید

    تخم‌مرغ نقاشی شده، سکه، و مجموعه‌ای از شیرینی‌های ایرانی را در فضای مناسب سفره بچینید.

    ضمن آرزوی سلامتی و سالی پر از برکت برای شما عزیزان امیدواریم ایده‌های این مقاله که هم کم‌خرج هستند و هم ساده برای درست کردن سفره هفت‌سین برای شما مفید واقع شده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.