نکات آشپزی

۲ ترفند ساده برای گرفتن تلخی بهار نارنج

بهار نارنج عطر فوق‌العاده‌ای دارد و از آن برای تهیه دمنوش و مربا استفاده می‌شود. گلبرگ‌های بهار نارنج به طور طبیعی طعم تلخی دارند و از همین رو لازم است برای تهیه مربا و شربت ابتدا تلخی آن را بگیرید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین ترفند گرفتن تلخی بهار نارنج آشنا شوید.

از بین بردن تلخی بهار نارنج با آب

اگر از بهار نارنج برای تهیه مربا و شربت استفاده می‌کنید، لازم است قبل از هر کاری تلخی آن را بگیرید. در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین ترفند گرفتن تلخی بهار نارنج با آب آشنا شوید.

مرحله اول: گلبرگ‌های بهار نارنج را آماده کنید

برای شروع باید گلبرگ‌های بهار نارنج را از گل جدا کنید و خوب بشویید تا خاک و آلودگی‌های آن‌ها تمیز شود.

مرحله دوم: بهار نارنج را در آب بخیسانید

سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و ظرف را با آب سرد پر کنید. اجازه دهید گلبرگ‌ها برای ۲۴ تا ۳۰ ساعت در آب بمانند و در این فرصت چندین بار آن‌ها را آبکش کنید و دوباره در آب سرد قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که برای خیساندن بهار نارنج تنها از آب سرد استفاده کنید تا گلبرگ ها پژمرده نشوند. می‌توانید ظرف بهار نارنج را در یخچال قرار دهید تا سالم‌تر و شاداب‌تر بمانند.

از بین بردن تلخی بهار نارنج با آب

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: بهار نارنج‌ها را بجوشانید

    در این مرحله باید گلبرگ‌های بهار نارنج را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و بعد از ۳ تا ۴ دقیقه گلبرگ‌ها را آبکش کنید و دوباره همراه با آب در قابلمه بریزید. اجازه دهید آب دوباره بجوشد و بعد از ۲ دقیقه گلبرگ‌ها را آبکش کنید.

    مرحله چهارم: تلخی گلبرگ‌ها را تست کنید

    بعد از این که بهار نارنج‌ها را دو بار جوشاندید، باید یکی از گلبرگ‌ها را بردارید و طعم آن را بچشید. اگر طعم بهار نارنج هنوز تلخ به نظر می‌رسد، می‌توانید یک بار دیگر مراحل جوشاندن و آبکش کردن را تکرار کنید.

    به خاطر داشته باشید که هر چقدر گلبرگ‌ها را بیشتر بجوشانید عطر و بوی آن‌ها کمتر می‌شود. بعد از این که تلخی بهار نارنج گرفته شد، می‌توانید آن‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید و از آن‌ها برای تهیه شربت یا مربا یا حتی تهیه انواع دسر و شیرینی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران

    از بین بردن تلخی بهار نارنج با آهک

    برای گرفتن تلخی بهار نارنج می‌توانید به جای جوشاندن گلبرگ‌ها از مقداری آهک استفاده کنید. در این روش باید ۱ لیتر آب را با ۱ لیتر آهک ترکیب کنید و آن را برای ۲ تا ۳ ساعت در گوشه‌ای قرار دهید تا آهک به طور کامل ته نشین شود.

    در ادامه آب روی ظرف را به آرامی بردارید و در یک ظرف دیگر بریزید. حالا می‌توانید شکوفه‌های شسته و تمیز شده بهار نارنج را به آب آهک اضافه کنید. اجازه دهید گلبرگ‌ها برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت در آب آهک بمانند و بعد آن‌ها را آبکش کنید.

    در این مرحله باید شکوفه‌های بهار نارنج را برای ۳ تا ۴ بار به مدت کوتاه در آب بجوشانید و بعد آبکش کنید تا تلخی آن‌ها به طور کامل گرفته شود. به خاطر داشته باشید که در این روش گلبرگ‌های بهار نارنج بهتر ظاهر خودشان را حفظ می‌کنند و به هیچ عنوان له نمی‌شوند.

    اما به هر حال اضافه کردن آهک به بهار نارنج چندان روش مناسبی برای سلامتی نیست و از همین رو بهتر است برای گرفتن تلخی بهار نارنج تنها از آب استفاده کنید.

    از بین بردن تلخی بهار نارنج با آهک

    گرفتن تلخی دمنوش بهار نارنج

    به طور کلی برای تهیه دمنوش بهار نارنج، نیازی به گرفتن تلخی دمنوش نیست. طعم تلخی دمنوش بهار نارنج بسیار محدود است و اگر همین میزان تلخی هم برای شما ناخوشایند است، می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

    به خاطر داشته باشید که برای تهیه این دمنوش نباید گلبرگ‌ها را در ظرف بریزید و همراه با آب بجوشانید. برای درست کردن این نوشیدنی باید بهار نارنج را در قوری بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید.

    سپس برای چند دقیقه قوری را روی بخار کتری قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود. با این روش میزان تلخی دمنوش بسیار کم می‌شود.

    بیشتر بخوانید: خواص دمنوش بهار نارنج

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۲ روش رایج برای گرفتن تلخی بهار نارنج اشاره شد. بهار نارنج عطر شگفت انگیزی دارد و می‌توانید از آن برای تهیه دمنوش، مربا و شربت استفاده کنید.

    اگر به این شکوفه‌های معطر دسترسی دارید، بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و بعد از گرفتن تلخی آن‌ها یک مربا یا شربت خانگی تهیه کنید. شما از چه روشی برای رفع تلخی بهار نارنج استفاده می‌کنید. می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.