آشپزیخواص مواد غذایی

۷ خاصیت شگفت انگیز نارنگی برای مردان

نارنگی، یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان است. گونه‌ای از خانواده مرکبات که از پرتقال کوچک‌تر است و طعم ترش و شیرینی دارد. نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و در تقویت ماهیچه‌ها و دستگاه گوارش به بدن شما کمک می‌کند. در طب سنتی طبع این میوه را سرد و تر می‌دانند که برای فرونشاندن التهاب معده و کبد بسیار موثر است. نارنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی فسفر و کلسیم یکی از میوه‌های است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مفید است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالابلاگ ۷ خاصیت مهمی که نارنگی برای مردان دارد را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله آموزنده با ما همراه باشید.

۱- پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به دلیل این که بیماری‌های قلبی در آقایان بیشتر است خوردن میوه‌های با رنگ‌دانه‌های روشن به آن‌ها توصیه می‌شود. استفاده از مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی یکی از آن‌هاست.

نارنگی، باعث کاهش فشارخون می‌شود و به بهبود کارکرد قلب و عروق کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان های موجود در نارنگی فرآیند آسیب رسوب‌گذاری در عروق را کاهش می‌دهد.

۲- کاهش التهابات بدن با خوردن نارنگی

نارنگی حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها است که این ترکیبات به کاهش التهابات در بدن کمک می‌کنند. نارنگی التهابات روده‌ای را کاهش می‌دهد و در درمان نفخ به شما کمک می‌کند. نارنگی در رفع بی اشتهایی نیز مفید است.

کاهش التهابات بدن با خوردن نارنگی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- پیشگیری از سرطان

    وجود مقادیر زیادی ویتامین‌های A و C در نارنگی برای جلوگیری از بیماری‌های سرطانی مفید است و از ابتلا شدن به آن‌ها به شما کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: ۱۲ خاصیت شگفت‌انگیز نارنگی برای کودکان که باید بدانید!

    ۴- جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

    نارنگی منبعی غنی از پتاسیم است و مقدار کمی سدیم دارد. این تناسب به رگ‌های بدن شما کمک می‌کند تا آرام باشند وبه آن‌ها فشار زیادی وارد نشود.

    نارنگی درکنترل فشارخون مناسب بدن به شما کمک می‌کند. مواد موجود در نارنگی از جمله ویتامین C، ویتامین B6،فیبر و پتاسیم برای بهبود سلامت قلب بسیار ضروری و مفید هستند.

    ۵- تنظیم فشار خون

    پتاسیم و سدیم موجود در نارنگی به آرام شدن رگ‌های خونی کمک می‌کنند. همین موضوع از فشار آمدن به آن‌ها و بالا رفتن فشار جلوگیری می‌کند.

    ۶- پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن

    وجود مقادیر زیادی ویتامین C در نارنگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن شما را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا که در فصول پاییز و زمستان بسیار رایج است ایمن می‌کند.

    پیشگیری از سرماخوردگی ، آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن

    نارنگی می‌تواند موجب کاهش علایم سرماخوردگی و تب در بدن شما شود. در نتیجه اگر تمایل دارید در این فصول از این بیماری‌ها در امان بمانید از مصرف این میوه خوشمزه غافل نشوید.

    بیشتر بخوانید: ۲۰ خاصیت پرتقال برای زنان، مردان، کبد و …

    ۷- سلامت دستگاه گوارش

    نارنگی حاوی ویتامین A است از طرفی آب بسیار فراوانی دارد. وقتی این دو ویژگی با هم همراه می‌شوند موجب جذب مواد مغذی بسیار زیادی از غذایی می‌شوند.

    این میوه آبدار به مرطوب نگه داشتن دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

    مضرات نارنگی چیست؟

    نارنگی یک میوه اسیدی است که یکی از مضرات این میوه به شمار می‌آید. به طور مثال اسید موجود در این میوه باعث نازک شدن لایه مینای دندان می‌شود.

    این مینای دندان در برابر باکتری و میکروب‌ها از دندان‌های شما محافظت می‌کنند که با آسیب دیدن آنها عفونت و آسیب های دندادنی را در پیش خواهید داشت.

    آیا نارنگی برای زنان مضر است؟

    پاسخ به این سوال بی‌شک خیر است و جالب است بدانید که علاوه بر خواصی که در بالا به آن اشاره کردیم نارنگی حاوی مقادیر زیادی اسیدفولیک است که برای زنان باردار بسیار مفید است.

    بیشتر بخوانید: خواص طالبی برای مردان

    روزانه چند نارنگی بخورم؟

    قطعا زیاد خوردن هر چیزی پیامدهای منفی در پی دارد.

    روزانه خوردن ۱-۲ نارنگی به شما توصیه می‌شود. بهتر است نارنگی صبح و طی روز تا قبل از ساعت ۵ عصر خورده شود. مهم آن است که ناشتا نارنگی مصرف نشود.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.