سلامت و زیبایی

خواص طالبی برای مردان؛ ۱۲ خاصیت معجزه‌آسا که نمی‌دانستید!

طالبی یک میوه فوق العاده مفید برای مردان است که به خاطر مواد مغذی و املاح فراوانی که دارد به شدت توسط متخصصان توصیه می‌شود. مصرف طالبی به کنترل وزن کمک می‌کند و یک میوه فوق العاده برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی و قلبی است.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با خواص طالبی برای مردان به طور کامل آشنا شوید.

با فواید طالبی برای مردان آشنا شوید!

طالبی یک میوه آبدار و خوشمزه با طبعی گرم است که برای هیدراته کردن بدن بسیار مفید است. ۱۷۷ گرم از این میوه تنها ۶۰ کالری دارد و سرشار از فیبر، پروتئین، منیزیم، فولات، پتاسیم، کلسیم، سلنیوم، آهن، ویتامین C، ویتامین A و فسفر است.

در ادامه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین خواص طالبی برای مردان آشنا شوید.

۱- جلوگیری از کم آبی بدن

مصرف طالبی به خصوص در روزهای گرم از کم آب شدن بدن جلوگیری می‌کند و موجب هیدراته شدن بدن شما می‌شود. بیشتر از ۹۰ درصد طالبی آب است و از همین رو می‌توانید در کنار نوشیدن آب، در طول روز از مقداری طالبی نیز به صورت میکس شده یا هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید.

۲- افزایش اسپرم

مصرف طالبی موجب تقویت نیروی جنسی و افزایش قدرت باروری و رفع مشکلات جنسی می‌شود. در ترکیبات این میوه ماده‌ای به نام سیترولین وجود دارد که به افزایش خونرسانی به اندام‌های جنسی مردان کمک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مطالعات انجام شده در مورد خواص طالبی برای اسپرم نشان می‌دهد که در طالبی یک نوع اسید آمینه به نام آرژنین وجود دارد. این اسید آمینه به کاهش التهاب و ورم در بدن کمک می‌کند و تعداد اسپرم را در مردان افزایش می‌دهد.

    افزایش اسپرم از خواص طالبی برای مردان

    بیشتر بخوانید: خواص لبو برای مردان

    ۳- جلوگیری از یبوست

    یبوست یک مشکل رایج است که معمولا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. از آن جایی که طالبی فیبر و آب زیادی دارد، از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و به سلامت گوارش کمک می‌کند. برای بهبود حرکات روده و همچنین درمان یبوست می‌تواند روزانه از مقداری طالبی و میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر استفاده کنید.

    ۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

    تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف طالبی به دلیل ویتامین C و ویتامین A فراوانی که دارد، به تحریک گلبول‌های سفید خون کمک و سیستم دفاعی بدن را قوی می‌کند. این میوه سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که از بروز بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری می‌کند.

    ۵- سلامت قلب

    از مهم‌ترین خواص طالبی برای قلب می‌توان به کنترل فشار خون اشاره کرد. این میوه به خاطر سدیم پایین و پتاسیم بالا، فشار خون را تنظیم می‌کند و برای سلامت قلب و عروق مفید است.

    در ترکیبات طالبی ماده‌ای به نام آدنوزین وجود دارد که به بهبود مشکلات قلبی و رقیق کردن خون کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف این میوه از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و مانع حملات قلبی می‌شود.

    بیشتر بخوانید: خواص به لیمو + شیوه مصرف آن

    ۶- کاهش استرس

    اکثر مردان به خاطر شرایط کاری و دغدغه‌های روزمره در معرض استرس و اضطراب زیادی قرار دارند. مصرف طالبی به خاطر مواد معدنی و ویتامین‌های متنوعی که دارد، به کاهش استرس کمک می‌کند. مصرف مقداری طالبی یا نوشیدن آب طالبی موجب می‌شود تا اکسیژن رسانی به مغز افزایش پیدا کند و فرد احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

    کاهش استرس از خواص طالبی برای مردان

    بیشتر بخوانید: ۸ خاصیت شگفت‌انگیز اسفناج برای مردان!

    ۷- سلامت ریه

    تحقیقات انجام شده در مورد خواص طالبی برای ریه نشان می‌دهد که مصرف طالبی موجب بهبود و جوانسازی ریه‌ها می‌شود. مردانی که سیگار می‌کشند یا افرادی که در معرض دود قرار دارند، می‌توانند برای کاهش عوارض ناشی از آن، طالبی در رژیم غذایی خود بگنجانند.

    ۸- درمان بی‌خوابی

    طلابی یک میوه فوق العاده آرامش بخش است که مصرف آن به تشکیل اعصاب و کاهش اضطراب کمک می‌کند. برای این که شب‌ها خواب راحت‌تری را تجربه کنید و از شر بی‌خوابی خلاص شوید می‌توانید از مقداری طالبی یا آب طالبی استفاده کنید.

    ۹- جلوگیری از ریزش موها

    ریزش مو در مردان بسیار شایع است و یکی از ساده‌ترین روش‌های تقویت موها استفاده از طالبی است. طالبی سرشار از نوعی ویتامین B به نام اینوزیتول است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند و موجب تقویت ریشه مو می‌شود.

    ۱۰- حفظ سلامت کلیه‌ها

    طالبی ادرارآور است و از مهم‌ترین فواید طالبی برای کلیه می‌توان به افزایش ادرار در طول روز و همچنین سم زدایی کلیه‌ها از مواد زائد اشاره کرد. ترکیب آب طالبی با مقداری آب لیمو ترش تازه موجب بهبود عملکرد کلیه‌ها و جلوگیری از مشکلات کلیوی می‌شود.

    حفظ سلامت کلیه‌ها از خواص طالبی برای مردان

    بیشتر بخوانید: خواص انبه برای مردان

    ۱۱- سلامت کبد

    طالبی سرشار از فیبر است طبع گرم و تری دارد. افرادی که کبد آن‌ها سرد است و با علائم کم خونی و بلغم دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند برای سلامت کبد خود از طالبی استفاده کنند. از دیگر خواص طالبی برای کبد می‌توان به پاکسازی و سم زدایی کبد اشاره کرد.

    ۱۲- کاهش وزن

    طالبی مقدار فیبر و آب زیادی دارد و از همین رو یک میوه سیر کننده است. مصرف طالبی به کاهش میل به خوردن تنقلات و خوراکی‌های مضر کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی را تجربه کنید.

    این میوه کالری کمی دارد و به همین دلیل برای لاغری و کاهش وزن مفید است. جالب است بدانید که در طب سنتی طالبی تنظیم کننده متابولیسم بدن است و مصرف آن برای همه تمام مزاج‌ها مناسب است و تنها افرادی که مزاج گرم و تر دارند، باید به مقدار کمتر از آن استفاده کنند.

    کاهش وزن از خواص طالبی برای مردان

    همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا گفته شد طالبی یک میوه محبوب در فصول گرم سال است که می‌توانید آن را به صورت قاچ شده یا میکس شده مصرف کنید. این میوه خواص زیادی برای مردان دارد و به هیدراته کردن بدن و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. با گنجاندن این میوه خوش طعم در رژیم غذایی خودتان می‌توانید به راحتی از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد مضرات و خواص طالبی برای مردان پاسخ داده‌ایم.

    خواص طالبی برای معده چیست؟

    مصرف طالبی موجب بهبود هضم و همچنین رفع یبوست می‌شود و از همین رو برای بهبود عملکرد سیستم گوارش مفید است.

    مضرات طالبی برای مردان چیست؟

    مصرف زیاد طالبی به خصوص در شب‌ها موجب افزایش قند خون، کاهش کیفیت خواب و همچنین دل درد می‌شود. سعی کنید این میوه را به مقدار کم و در طول روز مصرف کنید.

    چه کسانی نباید از طالبی استفاده کنند؟

    افراد مبتلا به مشکلات کلیوی، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، افرادی که به خربزه حساسیت دارند و کسانی که به سندرم آلرژی دهانی مبتلا هستند، نباید از این میوه استفاده کنند.

    ۳.۶/۵ (۱۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.