دانستنی

خوردن موز در صبح بیشتر توصیه می‌شود یا در شب؟

موز یک میوه مفید و سرشار از مواد مغذی است که برخی معتقد هستند که اگر در زمان نامناسبی مصرف شود، ممکن است مشکلاتی جدی برای سیستم گوارش و سلامت بدن ایجاد کند. اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟ اگر نمی‌دانید خوردن موز در صبح بیشتر توصیه می‌شود یا در شب، بهتر است در این مقاله از مجله دانستنی در اکالا بلاگ با ما همراه باشید.

چه زمانی موز بخوریم؟

موز از آن میوه‌هایی است که مصرف آن در هر زمان از روز می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد، اما از آن جایی که این میوه اسیدی است و هضم آن کمی برای بدن مشکل است، معمولا توصیه می‌شود تا آن را صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف نکنید.

اما خوردن موز در صبح بیشتر توصیه می‌شود یا در شب؟ در ادامه به نکاتی مهم در مورد بهترین و بدترین زمان خوردن موز اشاره شده است.

۱- مصرف موز در شب

اگر شما هم در مورد مضرات خوردن موز در شب چیزهایی شنیده باشید، ممکن است مثل خیلی از افراد دیگر از خوردن این میوه قبل از خواب امتناع کنید. برخی افراد معتقد هستند که مصرف موز در شب موجب سنگین شدن معده و اختلال در خواب می‌شود.

حقیقت این است که در طب سنتی هند، موز یک میوه فوق العاده مفید برای مصرف در شب است و اگر شب‌ها مصرف شود، فواید زیادی برای بدن دارد. اما از آن جایی که هضم موز برای بدن سخت است، نباید آن را درست قبل از خواب مصرف کنید. این کار موجب فشار به سیستم گوارش و سنگینی معده می‌شود.

چه زمانی موز بخوریم؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهتر است موز را چند ساعت قبل از خواب بخورید. این میوه دارای ماده‌ای به نام تریپتوفان است که در بدن به ساخت ملاتونین کمک می‌کند و موجب افزایش آرامش و خواب آلودگی می‌شود. بنابراین مصرف موز ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب می‌تواند درست مثل یک قرص خواب‌آور به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

    به خاطر داشته باشید که مصرف موز در شب موجب افزایش تولید مخاط می‌شود و به همین دلیل افرادی که سرما خورده‌اند یا سرفه می‌کنند نباید از موز استفاده کنند. مصرف موز برای کسانی مبتلایان به آسم و کسانی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند نیز مضر است.

    بیشتر بخوانید: مضرات خوردن دسر بعد از شام

    مصرف موز در عصر

    بهترین ساعت خوردن موز در طول روز بعد از ظهر و عصر است. موز فواید زیادی برای سلامتی دارد و لازم است در طول روز مصرف شود تا بدن فرصت کافی برای هضم آن داشته باشد.

    به علاوه موز یک میوه انرژی‌زا است که اگر آن را عصرها مصرف کنید، انرژی شما تا شب افزایش پیدا می‌کند و همواره احساس نشاط و سرزندگی را تجربه خواهید کرد. مطالعات انجام شده در مورد بهترین ساعت خوردن موز نشان می‌دهد که بهترین زمان مصرف موز بعد از ظهر و غروب است.

    می‌توانید این میوه را بعد از ورزش و پیاده‌روی میل کنید. پتاسیم موجود در موز به آرامش عضلات کمک می‌کند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و با افزایش احساس سیری به لاغری شما نیز کمک می‌کند.

    بهترین زمان برای خوردن موز

    مصرف موز برای صبحانه

    موز یک میوه سرشار از انرژی و مواد مغذی است که مصرف آن به عنوان صبحانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که موز به هیچ عنوان نباید به تنهایی به عنوان صبحانه مصرف شود، بلکه می‌توانید آن را در کنار صبحانه خودتان و همراه با سایر غذاها استفاده کنید.

    بهتر است موز را در کنار یک عدد نان جو رژیمی و کمی کره بادام زمینی که دارای چربی‌های سالم است استفاده کنید تا برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

    یک نکته جالب در مورد مصرف موز به عنوان صبحانه این است که خوردن موز در صبح موجب ایجاد حس خواب آلودگی و سنگینی می‌شود، پس اگر دوست ندارید چنین حسی را تجربه کنید، بهتر است مصرف موز را به زمان دیگری موکول کنید.

    بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن هر روز شیر مضر است؟

    مصرف موز ناشتا

    شاید در مورد فواید خوردن موز ناشتا چیزهای زیادی شنیده باشید، اما باید بدانید که این میوه نباید به صورت ناشتا مصرف شود. اما اگر ناشتا موز بخوریم چه می‌شود؟

    موز ماهیتی اسیدی دارد و اگر با معده خالی مصرف شود، به معده فشار وارد می‌کنید و با تولید اسید در معده علائمی جدی مثل درد و سنگینی معده را در فرد ایجاد می‌کند.

    موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و از همین رو مصرف این میوه به صورت ناشتا موجب به هم ریختن تعادل در سیستم قلبی عروقی می‌شود و نفخ و ناراحتی در بدن ایجاد می‌کند.

    از طرف دیگر خوردن موز با معده خالی موجب افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. در این صورت قند خون شما یک باره افزایش و پس از مدت زمان کوتاهی کاهش پیدا می‌کند و در این شرایط ممکن است خیلی زود احساس گرسنگی و ضعف را تجربه کنید.

    بدترین و بهترین ساعت خوردن موز در طول روز

    بیشتر بخوانید: بهترین غذاها بعد از ۵۰ سالگی کدامند؟

    موز یک میوه فوق العاده مفید و سرشار از مواد مغذی است که به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، بهتر است به صورت ناشتا مصرف نشود. از طرف دیگر هضم این میوه برای معده زمان بر است و به همین دلیل توصیه می‌شود شب‌ها از موز استفاده نکنید تا بدن فرصت کافی برای هضم آن داشته باشد.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد بهترین زمان مصرف موز در طول شبانه روز پاسخ داده‌ایم.

    بهترین زمان خوردن موز برای لاغری چه موقعی است؟

    برای کاهش وزن بهتر است موز را بعد از تمرین ورزشی و در بعد از ظهر و غروب میل کنید.

    بدترین زمان مصرف موز چه زمانی است؟

    موز میوه سنگینی است و هضم آن برای معده سخت است، از همین رو بهتر است این میوه را به صورت ناشتا و یا درست قبل از خواب مصرف نکنید.

    چه کسانی نباید از موز استفاده کنند؟

    مصرف موز موجب افزایش خلط می‌شود، از همین رو افرادی که سرما خورده‌اند، کسانی که سرفه می‌کنند و به مشکلات سینوسی و آسم مبتلا هستند نباید از موز استفاده کنند.

    آیا خوردن موز هر روز مفید است؟

    مصرف هر روزه موز موجب تامین پتاسیم و مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌شود و به سلامت قلب و افزایش انرژی بدن کمک می‌کند.

    خاصیت موز قبل از خواب چیست؟

    مصرف موز قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب و آرامش بدن کمک می‌کند. بهتر است موز را حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

    چرا توصیه می‌شود که ناشتا موز نخورید؟

    مصرف موز به صورت ناشتا موجب افزایش تولید اسید در معده و افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و از همین رو معده را تحریک می‌کند و بعد از مدت زمان کوتاهی موجب افت قند خون می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.