دانستنی

آیا نوشیدن هر روز شیر مضر است؟

یکی از توصیه‌های همیشگی پزشکان، نوشیدن شیر است. ولی نوشیدن شیر، به صورت مداوم و زیاد از حد می‌تواند برعکس عمل کند و موجب ضررهای زیادی شود. در این مقاله از بلاگ اکالا، زیان‌های نوشیدن بیش از حد شیر و لبنیات را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مضرات نوشیدن بیش از حد شیر

در ادامه به عوارض نوشیدن بیش از حد شیر خواهیم پرداخت.

۱- استخوان‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند.

سوپرایز! بله درست خواندید. نوشیدن زیاد از حد لبنیات و به خصوص شیر موجب افزایش آسیب‌پذیری استخوان‌ها می‌شود. اگرچه برای استحکام و تقویت استخوان‌ها شما را تشویق به نوشیدن شیر می‌کنند.

ولی از طرفی دیگر، تحقیقات علمی و معتبر نشان می‌دهند زیاده‌روی در مصرف شیر موجب ترد شدن و شکننده شدن استخوان‌ها می‌شود. در سال ۲۰۱۴ تحقیقی توسط دانشمندانِ علم پزشکی انجام شد. این تحقیق نمایان‌گر این بود که مصرف بیش از حد شیر موجب افزایش احتمال شکستن استخوان‌ها در زنان می‌شود.

۲- جوش‌های صورت و بدن افزایش می‌یابند.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف زیاد از حد لبنیات موجب افزایش مخاط در سطح پوست می‌شود. در نتیجه سطح پوست چرب می‌شود و این چربی طبیعتا موجب به وجود آمدن جوش‌های ملتهب و دردناکی می‌شوند.

از دیگر دلایل این عارضه، وجود پروتئین و کربوهیدرات در شیر تشخیص داده شده است. به علاوه مصرف شیر علاوه بر جوش، موجب اگزمای پوستی نیز می‌شود. پس اگر به دنبال یک پوست صاف و شفاف هستید، مصرف لبنیات را کنترل کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مضرات نوشیدن بیش از حد شیر

    ۳- موجب به وجود آمدن مشکلات گوارشی می‌شود.

    معده انسان هنوز آنقدری تکامل نیافته است که بتواند لاکتوز را به درستی هضم کند. به همین دلیل است که حدود ۷۵ درصد انسان‌ها با مشکلات گوارشی برگرفته از مصرف شیر روبه‌رو هستند. شیر گاو بیشترین مقدار لاکتوز را دارد.

    بنابراین اگر بعد از مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، مصرف لبنیات را کم کنید و شیر گاو را اصلا مصرف نکنید. اگر خیلی مشتاق نوشیدن شیر بودید، از شیر بادام و دیگر شیرهای گیاهی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: شیر را با چه بخوریم و نخوریم؟

    ۴- احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

    مصرف بیش از حد شیر باعث زیان‌های جبران ناپذیری می‌شود. یکی از این زیان‌ها، ابتلا به بیماری سرطان است. کلسیم بالای شیر باعث می‌شود احتمال سرطان پروستات در مردان بیشتر شود.

    به علاوه، قند زیاد موجود در شیر باعث می‌شود خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان افزایش یابد. همچنین مصرف شیر گاوهایی که در گاوداری به آن‌ها هورمون تزریق می شود یا آنتی بیوتیک زیادی مصرف کرده است، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های سختی مانند سرطان شود.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا مضرات مصرف بیش از حد شیر را نام بردیم و بررسی کردیم. در آخر تاکید می‌کنیم که این ضررها برای مصرف بی رویه و زیاد از حد شیر هستند. اگر به صورت کنترل شده لبنیات و شیر را مصرف کنید، خواهید دید که نه تنها دچار زیان‌های جبران‌ناپذیری نخواهید شد؛ بلکه فواید زیادی هم به بدن خود خواهید رساند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.