آشپزیخواص مواد غذایی

خواص شگفت‌انگیز انبه برای رحم؛ از نازایی تا عفونت

انبه، یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و خوش عطر است که طرفداران بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که خوردن این میوه برای سلامت زنان چیزی فراتر از یک میوه فصلی است زیرا طیف وسیعی از فواید سلامتی اعم از پیشگیری از سرطان رحم، سینه تا حفظ پوست بی‌عیب و نقص را فراهم میکند.

ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ به خواص مهم انبه برای رحم زنان و هرآنچه که نیاز است خانم‌ها در مورد انبه بدانند پرداخته‌ایم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا انبه برای سلامت رحم مهم است ؟!

رحم یا زهدان اندامی است که جنین در آن شکل گرفته و رشد می‌ابد ،لذا سلامتی این اندام بسیارحائز اهمیت است. اگر تصمیم به بارداری دارید، بهتر است که پیش از آن، به تقویت رحم خود پرداخته و شانس داشتن تخمک‌های سالم را بالا ببرید. انبه میوه‌ای گرمسیری و دارای طبعی گرم بوده، از این رو برای تقویت رحم، فوق العاده موثر است.

خواص این میوه برای تخمدان‌ها و داشتن تخمک سالم، با قابلیت باروری، قابل توجه است. انبه دارای ترکیبات فیتوشیمیایی و پلی فنول ها و آنتی اکسیدان‌هایی مانند (میو اینوزیتول، منگیفرین و گاما اوریزانول) است که برای سلامتی رحم و تخمک ها بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: میزان کالری انبه چقدر است؟

چه کسانی باید خوردن انبه را جدی بگیرند؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان از مشکلاتی است که چنانچه درمان نشود ممکن است به نازایی دچار شوید. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است قاعدگی های نامنظم ،طولانی یا هورمون مردانه اضافی داشته باشند که در این صورت تخمدان ها قادر به تخمک گذاری منظم نخواهند بود.

میوه انبه حاوی مقادیر زیادی میو اینوزیتول است که در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک(تنبلی تخمدان) استفاده می‌شود. این ترکیب به تنظیم سطح گلوکز (تنظیم قند خون) زنان مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    4 خاصیت شگفت‌انگیز انبه برای رحم!

    ۴ خاصیت شگفت‌انگیز انبه برای رحم!

    خواص شگفت‌انگیز انبه برای رحم به شرح زیر است:

    1. مصرف منظم انبه می‌تواند به افزایش فرصت تخمک‌گذاری کمک کند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انبه می‌توانند عملکرد تخمدان را بهبود دهند و فرآیند تخمک‌گذاری را تسهیل کنند.
    2. عفونت های قارچی واژن، یک عفونت شایع در زنان است که باعث تحریک، ترشح و خارش شدید واژن و بافت‌های دهانه آن می‌شود. کورستین و اسیدگالیک موجود در میوه انبه به دلیل خواص ضدالتهابی در درمان عفونت های قارچی و خارش واژن تاثیر بسزایی دارد.
    3. سرطان رحم، آنتی اکسیدان های موجود در انبه ،از جمله (بتاکاروتن و الفا کاروتن) به پیشگیری از سرطان رحم و تخمدان کمک می‌کنند. مانگیفرین، ( گلوکوزیل زانتون ) موجود در انبه خاصیت ضد سرطانی دارد و به زنان مبتلا به سرطان تخمدان کمک بزرگی می‌کند. به این ترتیب با خوردن انبه می توان به راحتی جلوی پیشرفت سرطان تخمدان را گرفت.
    4. اندومتریوز، یک اختلال رحمی است که در طی آن بافتی مشابه بافت داخلی رحم (آندومتر)، شروع به رشد در خارج از رحم می‌کند و اغلب با درد همراه است، وجود ویتامی‌های زیادی که در این میوه است موجب جلوگیری از این اختلال می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انبه

    چرا زنان باردار باید انبه را در رژیم غذایی خود بگنجانند؟

    یبوست بارداری، یکی از مشکلات رایجی است که زنان باردار با آن دست‌وپنجه نرم می کنند. میوه انبه غنی از پلی فنول است و می‌تواند به ایجاد اثرات ضد التهابی در یبوست ناشی از بارداری کمک کند و علائم آن را تا حد زیادی کاهش دهد، به این صورت که مقدار زیاد فیبر موجود در این میوه به کاهش التهاب روده و بهبود دفع کمک می‌کند.

    خوردن این میوه در دوران بارداری علاوه بر جذب مقادریر قابل توجهی منیزیم ،پتاسیم،فسفر و کلسیم حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که برای رشد و سلامت جنین حائز اهمیت است.

    چرا زنان یائسه باید انبه بخورند!

    همزمان با شروع دوره یائسگی، با توجه به کاهش هورمون پروژسترون، کلاژن پوست ضعیف و به تدریج پوست نازک‌تر و خشک تر می‌شود. بتاکاروتن موجود در انبه در ایجاد اثرات آنتی اکسیدانی و محافظت پوست کمک می‌کند و سرعت تسریع چین و چروک را کاهش می‌دهد. انبه با تنوع ترکیبات مفید خود،نقش حیاتی در تقویت سلامت زنان ایفا میکند ،ازتقویت سیستم ایمنی گرفته تا جوانی پوست و کاهش خطر بسیاری از بیماری ها.

    انبه به عنوان یکی از مهم ترین میوه ها برای حمایت از زنان در مسیر بهبود و حفظ سلامتی خود شناخته می‌شود، بنابراین با افزودن این میوه شگفت انگیز به برنامه غذایی خود ،می‌توانید به عنوان یک زن ،بهترین نسخه از خود در زندگی را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید اگر به منظور درمان بیماری خاص می‌خواهید از انبه به‌عنوان دارو استفاده کنید،بهتر است حتما قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه

    مهم‌ترین خواص انبه برای زنان

    انبه از کجا آماده است و چه خواصی برای بدن دارد؟

    انبه،میوه ای مغذی است که تاریخچه آن به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. در کشورهای گرمسیری مانند هند ،پاکستان، بنگلادش و تایلند پرورش داده می‌شود و امروزه در ۱۱۱ کشور دنیا و در برخی از شهرهای ایران نظیر استان‌های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان کشت و پرورش می‌شود. ارتفاع درخت انبه به ۳۰ یا ۴۰متر می‌رسد، دارای برگ های چرمی و به رنگ سبز تیره است.

    پوست میوه انبه اغلب به رنگ زرد یا سبز و قسمت گوشتی آن به رنگ زرد است، این میوه طعمی شیرین و خامه ای دارد. انبه دارای طبعی گرم و خشک است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. حاوی ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی از قبیل ویتامین ( آ ، ب ،ث و …) است، مواد معدنی از جمله (پتاسیم ،مس،منیزیم،کلسیم و مقدار کمی آهن ) نیز در این میوه وجود دارید که برای سلامتی بسیار مفید هستند. این عناصر تغذیه ای می‌توانند به حفظ سلامت پوست، بینایی، استخوان‌ها، سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان به شما کمک کنند.

    بیشتر بخوانید: خواص فوق‌العاده و باورنکردنی “عناب” 

    امیدواریم که با خواندن مقاله فوق از خواص و موادمغذی این میوه خوشمزه و پرطرفدار آگاه شده‌باشید و استفاده از آن را در برنامه و رژیم غذایی‌تان جای دهید، از این که تا پایان این مقاله با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.