آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه؛ خوشمزه و ساده

انبه یکی از میوه های پر خاصیت و خوشمزه است، که طرفداران بسیار زیادی دارد. از این میوه تابستانی پر طرفدار می‌توان برای تهیه انواع دسر و کیک و نوشیدنی استفاده کرد. یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی که می توان درست کرد دسر انبه است که رنگ و طعم فوق العاده‌ای دارد. درست کردن دسر انبه بسیار ساده و راحت است و طعم بسیار خوبی دارد و در انواع قالب‌ها می‌توان آن را تهیه کرد. دسر انبه یکی از بهترین گزینه ها برای مهمانی و دورهمی‌ها است.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم دسر ژلاتینی انبه:
انبه بزرگ۱ عدد
آب لیمو ترشنصف لیموی کوچک
شکر۶۰ گرم
شیر۲۰۰ گرم
ورق ژلاتین۲ عدد
رنگ خوراکییکی دو قطره به دلخواه

برای درست کردن دسر انبه ابتدا یک انبه بزرگ را شسته و برش دهید و گوشت انبه را به طور کامل از پوست و هسته آن جدا کنید. انبه را داخل مخلوط کن بریزید و شکر را اضافه کنید.
شکر را به انبه برای دسر ژلاتین انبه اضافه کنید

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انبه

و شیر را به آن اضافه کنید.

شیر را به دسر ژلاتینی انبه اضافه کنید

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر انبه با پاناکوتای وانیلی

بعد دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا میکس و مخلوط شوند.مواد ژلاتینی انبه را میکس کنیدمواد میکس شده را داخل قابلمه ای بریزید و به آن کمی رنگ خوراکی اضافه کنید.رنگ خوراکی را به مواد ژلاتینی انبه اضافه کنیدتا خوش رنگ تر شود.  اما اضافه کردن رنگ خوراکی کاملا دلخواه است اگر دوست داشتید دسر شما بدون‌ رنگ باشد می توانید آن را حذف کنید و دسر را با رنگ طبیعی آن درست کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و گاهی هم بزنید تا مواد کاملا گرم شود.

    رنگ دسر ژلاتینی انبه با افزودن رنگ مجاز خوراکیو شروع به جوشیدن کند بعد آب نصف لیموی کوچک را به مواد اضافه و مخلوط کنید. اگر لیموی تازه در اختیار نبود آن را با آب لیمو جایگزین نکنید چون طعم مواد را عوض می کند در صورت در دسترس نبودن می توانید آن را حذف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید

    در این فاصله که مواد روی حرارت است تا گرم شود ورق ژلاتین را داخل آب سرد قرار دهید تا نرم شود.لیمو ترش را به مواد ژلاتینی انبه اضافه کنیدوقتی مواد داخل قابلمه به جوش آمد حرارت را خاموش کنید و ورق ژلاتین نرم شده را از آب خارج کنید و فشار دهید تا آب اضافه آن کاملا گرفته شود و بعد به مواد دسر که هنوز داغ است اضافه کنید و هم بزنید تا با گرمای مواد کاملا حل شده و با مواد مخلوط شود.ورقه ژلاتین را به مواد انبه اضافه کنیدمواد دسر را داخل صافی بریزید و با قاشق یا لیسک هم بزنید تا از صافی رد شود.مواد ژلاتینی انبه را از صافی رد کنیداین کار را برای جدا کردن بافت های رشته ای انبه از دسر انجام می دهیم تا بافت دسر کاملا صاف و یکدست باشد. اما در صورت دلخواه می توانید این کار را انجام ندهید.

    دسر آماده شده را داخل قالب مورد نظر بریزید. می‌توانید از قالب های بزرگ یا قالب های تک نفره استفاده کنید.دسر انبه را در قالب بریزیدجنس قالب شما می تواند فلزی یا پلاستیکی یا سیلیکونی باشد. نیازی به چرب کردن قالب نیست و دسر را میتوان به راحتی از آن خارج کرد اما اگر با برگرداندن دسر از قالب مشکل دارید می توانید کمی داخل قالب را چرب کنید.

    من از قالب تک نفره سیلیکونی برای این دسر استفاده کردم قالب را داخل سینی بگذارید و دسر را داخل قالب بریزید تا پر شود سینی را چند بار به آرامی روی سطح کار بزنید تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود.

    قالب را به مدت حداقل سه ساعت و حد اکثر یک شب داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

    بعد از یخچال خارج کرده و کناره های دسر را با چاقو از قالب جدا کنید و دسر را داخل ظرف برگردانید.

    من برای تزئین دسر از بریلوی توت فرنگی استفاده کردم می‌توانید از برش های انبه یا سایر میوه ها مثل گیلاس و … برای تزئین استفاده کنید.طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه مرحله به مرحله

    نکات تهیه دسر ژلاتینی انبه

    •  اگر برگرداندن دسر از قالب برای شما سخت است می‌توانید دسر را داخل لیوان بریزید و بعد از اینکه خودش را گرفت روی آن را با خامه یا میوه تزئین کنید به صورت دسر لیوانی و تک نفره سرو کنید.
    • اگر قالب خاصی برای تهیه دسر در اختیار ندارید می توانید دسر را داخل فنجان بریزید و بعد از اینکه خودش را گرفت برگرادنید و تزئین کنید.
    •  اگر از رنگ خوراکی داخل دسر استفاده نکردید آن را با رنگ های طبیعی مثل زعفران و … جایگزین نکنید چون روی طعم دسر تاثیر می‌گذارد و طعم آن را خراب می‌کند.
    •  اگر ورق ژلاتین نداشتید می توانید آن را با دو قاشق چای‌خوری پودر ژلاتین جایگزین کنید پودر ژلاتین را با نصف پیمانه سر خالی آب سرد مخلوط کنید و به روش بن ماری کاملا حل کنید تا شفاف شود و در انتها به مواد اضافه و مخلوط کنید.
    •  بسته به ذائقه خود می توانید شکر دسر را بیشتر یا کمی کمتر کنید اما آن را خیلی کم نکنید چون شکر علاوه بر شیرینی در ساختار دسر هم نقش دارد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه

     کمی با خواص انبه آشنا شوید

    • انبه یکی از میوه های گرمسیری است و یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و سرشار از ویتامین A و C است.
    • انبه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و فیبر بالایی دارد و احتمال ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ها را کاهش می دهد
    • همچنین سلامت چشم ها و کبد را تقویت می‌کند و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. چون کالری کمی دارد و برای سلامت پوست و مو مفید است و برای رفع کم خونی هم مفید است. چون حاوی مقادیر غنی از آهن است و در بهبود عملکرد مغز هم نقش بسزایی دارد و باعث آرامش اعصاب می شود
    • آب انبه سرشار از مواد مغذی است و از بدن در برابر خستگی و عارضه گرمازدگی محافظت می‌ کند خوردن انبه به درمان گرمازدگی و همچنین تامین آب ضروری بدن کمک می‌ کند
    • توجه داشته باشید که قند و کالری انبه خشک نسبت به میوه تازه آن بیشتر است و بعضی از تولید کننده ها برای افزایش شیرینی به آن شکر اضافه می‌کنند.
    • این نکته بخصوص برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند یا تلاش برای کاهش وزن دارند، بسیار مهم و قابل توجه است. طبع انبه رسیده گرم و خشک و طبع انبه نارس سرد و خشک است.
    • و در کل انبه برای زنان و مردان میوه ای بسیار مفید است و به خصوص برای زنان باردار و کودکان میوه ای عالی و پر خاصیت است.

    این بود طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به بلاگ اکالا مراجعه کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.