آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه “دسر انبه” تابستانی با پاناکوتای وانیلی

دسر انبه، یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین دسرهای تابستانی است، رنگ زرد این دسر زیبایی زیادی به میز غذا شما میبخشد. انبه یکی از انواع میوه‌های پرمصرف در سراسر جهان است که خواص و فواید زیادی دارد. در جوان‌سازی پوست صورت، درمان کم‌خونی، درمان یبوست یا اسهال و درمان سرماخوردگی به بدن شما کمک می‌کند. لایه زیرین این دسر از پاناکوتای وانیلی تشکیل شده است که ترکیب طعم آن با دسر انبه تجربه چشیدن طعمی متفاوت را به شما می‌دهد. 

ما امروز در مجله اینترنتی اکالابلاگ در بخش آشپزی به شما طرز تهیه دسر انبه با لایه پاناکوتای وانیلی را به صورت مرحله به مرحله و با ذکر تمام نکاتی که در بهتر شدن دسر باید بدانید به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم برای پاناکوتای وانیلی:
    شیریک پیمانه
    شکرنصف پیمانه
    خامه صبحانهنصف پیمانه
    پودر ژلاتینیک و نیم قاشق غذاخوری
    آبیک چهارم پیمانه سر پر
    وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
    مواد لازم برای دسر انبه:
    انبه رسیده۲ عدد بزرگ یا سه عدد متوسط
    شیرنصف پیمانه
    آبنصف پیمانه
    پودر ژلاتیندو قاشق غذاخوری
    شکرنصف پیمانه
    خامه صبحانهنصف پاکت ( ۱۲۵ میلی لیتر)

    مواد لازم دسر انبه
     تهیه دسر رو با آماده کردن لایه پاناکوتا شروع می‌کنیم

    پاناکوتا، نوعی دسر ایتالیایی است که مواد تشکیل دهنده اصلی آن خامه و پودر ژلاتین به همراه انواع طعم‌دهندهاست.

    مرحله اول | آماده‌سازی پودر ژلاتین

    پودر ژلاتین رو با آب مخلوط کنید و اجازه بدین چند دقیقه بمونه و حالت اسفنجی پیدا کنه. بعد ظرف رو روی حرارت بخار آب به صورت غیر مستقیم (بن ماری) قرار بدین و گاهی با قاشق مخلوط ژلاتین رو هم بزنید تا در نهایت به روش بن ماری کاملا حل و شفاف بشه ( اگه داخل مخلوط ژلاتین حل شده دونه های ژلاتینی بود که حل نمیشد اون رو یکبار از صافی عبور بدین).

    طرز تهیه دسر انبه خوشمزه

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

    مرحله دوم | ترکیب خامه، شیر و شکر

     ژلاتین حل شده رو کنار بذارین و شیر رو داخل ظرفی بریزین و شکر رو بهش اضافه و مخلوط کنید و بعد خامه صبحانه رو هم به این ترکیب اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید که تا جای ممکن با مواد مخلوط بشه.

    اضافه کردن شکر برای پاناکوتای دسر انبه

    مرحله سوم | گرم کردن محتوای دسر

    بعد ظرف رو روی حرارت ملایم قرار بدین و مدام هم بزنید. در حدی که شکر کاملا حل بشه و دونه های شکر داخل شیر حس نشه و شیر گرم بشه اما نجوشه بعد ظرف رو از روی حرارت بردارین و وانیل رو بهش اضافه و مخلوط کنید (وانیل نباید روی حرارت به مایه اضافه بشه چون وانیل اگه زیاد حرارت ببینه تلخ میشه بنابراین اواخر پخت یا بعد از برداشتن از روی حرارت بهترین زمان اضافه کردن وانیل هست)

    اجازه بدین شیر کمی از دما بیفته و بعد ژلاتین حل شده رو بهش اضافه کنید و به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید تا به صورت یکنواخت با مواد مخلوط بشه.

    توجه کنید موقع اضافه کردن ژلاتین بن ماری شده به شیر، شیر نباید داغ باشه و باید کمی از حرارت افتاده باشه و خود ژلاتین بن ماری شده هم باید از دما افتاده باشه در غیر این صورت مایه میبره و دیگه قابل استفاده نیست.

    اضافه کردن ژلاتین در دسر انبه خوشمزه با پاناکوتا

    مرحله چهارم | اضافه کردن ژلاتین حل شده

    بعد از اضافه کردن ژلاتین پاناکوتای وانیلی ما آمادست. مایه دسر پاناکوتا باید کاملا صاف و یکدست باشه، بیشتر تکه های خامه‌ی داخل دسر روی حرارت حل میشن و دسر کاملا صاف و یکدست میشه. اما اگه بعد از پایان کار احساس کردین کمی از تکه های خامه داخل دسر دیده میشه حتما دسر رو یکبار از صافی ریز عبور بدین چون وجود تکه های خامه ظاهر کار رو خراب میکنه.

    مرحله پنجم | استراحت دادن در یخچال

     پاناکوتای وانیلی داخل لیوان ها ( یا بستنی خوری و حتی ظرف های پیرکس بزرگ) بریزین طوری که یک سوم لیوان با دسر وانیلی پر بشه و بعد ظرف ها رو داخل یخچال بذارین تا ببنده.

    اضافه پاناکوتای وانیلی رو ( که مقدارش کمتر از اون هست که یک لیوان دیگه رو پر کنه) داخل ظرف مسطحی که از قبل روش سلفون کشیدین بریزین و داخل یخچال بذارین تا ببنده و بعدا برای تزئین ازش استفاده کنید.

    طرز تهیه پاناکوتای اناری را اینجا ببینید.

    ریختن پاناکوتا در قالب برای دسر انبه
    حالا میریم سراغ آماده کردن دسر انبه

    این لایه از دسر از ترکیب اصلی پوره انبه و ژلاتین آماده میشود.

    مرحله ششم | آماده سازی پودر ژلاتین برای دسر انبه

    پودر ژلاتین رو روی آب بپاشین و اجازه بدین بمونه تا حالت اسفنجی پیدا کنه و بعد اون رو روی حرارت بخار آب قرار بدین و هر از گاهی با قاشق هم بزنید تا به روش بن ماری کاملا حل و شفاف بشه و بعد ظرف ژلاتین رو کنار بذارین تا از دما بیفته.

    بن ماری کردن ژلاتین در دسر انبه

    مرحله هفتم | میکس کردن انبه

     انبه را در میکسر بدون پوست پوره کنین.

    پوره کردن انبه در دسر انبه

    مرحله هشتم | اضافه کردن شیر و شکر

    بعد شیر و شکر (بنا به ذائقه میتونید مقدار شکر رو از نصف پیمانه به یک چهارم پیمانه کاهش بدین تا کم شیرین تر باشه) رو به مخلوط کن اضافه و مخلوط کنید.

    اضافه کردن شیر به دسر انبه

    مرحله نهم | ترکیب کردن ژلاتین حل شده با مواد

     ژلاتین حل شده و از دما افتاده رو به مخلوط انبه ها اضافه کنید و به خوبی میکس کنید.

    مرحله دهم | اضافه کردن خامه

    در آخر خامه صبحانه رو به دسر انبه اضافه کنید.

    اضافه کردن خامه صبحانه به دسر انبه

    و مجددا دستگاه رو روشن کنید تا کاملا مواد با هم مخلوط و یکدست بشن حالا دسر انبه ما آمادست.

    مرحله یازدهم | ریختن مواد در قالب سرو

    دسر انبه رو به آرومی روی لایه پاناکوتای وانیلی که حالا کاملا خودش رو گرفته میریزیم تا لیوان یا بستنی خوری کاملا پر بشه و بعد دوباره داخل یخچال قرار میدیم تا ببنده.

    دسر خوشمزه انبه
    نکته: اگه موقع ریختن دسر انبه حس کردین حباب های داخلش دیده میشه که ظاهر کارتون رو خراب میکنه دسر رو داخل ظرفی بریزین و چند بار به آرومی روی میز کار بکوبین و با لیسک مخلوط کنید تا هوای داخل دسر خارج بشه و حباب ها داخل دسر دیده نشن.

    وقتی دسر کاملا بست روی اون رو با برش های انبه یا انواع میوه ها مثل گیلاس و توت فرنگی و…. تزیین کنید و الان میتونید اون ظرف مسطح پاناکوتا رو از یخچال در بیارین و با کاتر های دلخواه قالب بزنید و روی دسر برای تزئین قرار بدین. اگه کاتر مناسب نداشتین میتونید با چاقو لایه دسر رو به صورت مربع یا لوزی برش بدین و برش رو کنار برش های انبه بذارین تا کارتون شکیل تر دیده بشه. ( قرمزی روی تکه پاناکوتا بریلو توت فرنگی هست که داخل قیف ریختم و وسط گل زدم تا زیباتر دیده بشه)

    نکته: در صورت دلخواه میتونید لایه پاناکوتا رو حذف کنید و به جاش از ژله انبه استفاده کنید.

    برای طرز تهیه میلک شیک موز و انبه اینجا کلیک کنید.

    طرز تهیه دسر انبه خوشمزه
    سرو دسر به شکل قالبی

    این دسر تابستانی رو به جز حالت لیوانی و تک نفره میتونید به صورت قالبی و داخل قالب های متنوع هم آماده کنید و مثل شکل لیوانی یکی از لایه‌ها رو داخل قالب بریزین تا ببنده و بعد لایه بعدی رو روی اون بریزین.

    اما در حالت قالبی چون قرار هست که دسر از قالب برگردونده بشه باید به یه نکته مهم توجه کنید برای اینکه موقع برگردوندن دو لایه دسر از هم جدا نشن باید موقع آماده کردن دسرها سرعت عمل داشته باشین و وقتی دسر وانیلی رو داخل قالب ریختین مدام چک کنید، به محض اینکه لایه وانیلی خودش رو گرفت به آرومی دسر انبه رو روی اون بریزین چون اگه کاملا خودش رو بگیره و سفت بشه دیگه به لایه دسر انبه نمیچسبه و موقع برگردوندن جدا میشه، اجازه بدین دسر داخل یخچال به خوبی خودش رو بگیره و بعد از قالب برگردونید و تزئین کنید.

    برای مشاهده دسرهای خوشمزه دیگر به انواع دسرها سری بزنید.

    خواص انبه چیست؟

    انبه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، سلامت دستگاه گوارش را بهبهود می‌بخشد، چشم را تقویت می‌کند و در سلامت مغز نقش به سزای ایفا می کند.

    آیا خوردن انبه مضر است؟

    انبه میوه‌ای با طبع گرم است و خوردن بیش از حد آن برای افراد گرم‌مزاج باعث خرابی لثه و کبد می‌شود. مصرف انبه کال برای روده مضر است. خوردن انبه با معده خالی باعث بروز مشکلاتی در معده و روده می‌شود.

    کاربردهای انبه چیست؟

    از انبه در انواع ترشی، سالاد، دسر، کیک و شیرنی استفاده می‌شود.

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.