آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید؛ دسری ساده و خوشمزه

دسر پاناکوتای انبه، یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای میوه‌ای است که طرف‌داران زیادی دارد. انبه این نوبرانه فصل تابستان با طبعی گرم و رنگ زرد زیبا طعمی کاملا متفاوت و خوشمزه به دسر شما می‌دهد. انبه خواص بی‌شماری دارد، برای سلامت استخوان‌ها مفید است، برای گوارش، دیابت، پوست و مو و پیشگیری از آسم نیز به بدن شما کمک می‌کند. پاناکوتا، یک نوع دسر ایتالیایی است که مواد تشکیل دهنده اصلی آن پودر ژلاتین و شیر است، ترکیب بافت پاناکوتا با دسرهای طعم‌دار میوه‌ای ترکیبی بسیار جذاب و خوشمزه است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالابلاگ در بخش آشپزی طرز تهیه دسر پاناکوتای انبه را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله جذاب همراهمان باشید.

  • مدت زمان مورد نیاز جهت تهیه این دسر ۲۰ دقیقه و مدت زمان منتظر ماندن تا مرحله سرو نهایی ۳ تا ۴ ساعت است.
  • مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۸ نفر است.
مواد لازم پاناکوتای انبه:
انبه ۲ عدد
پودر ژلاتین۴ قاشق‌ غذاخوری
خامه ۴ قاشق‌ غذاخوری
شیر ۱ لیوان

مرحله اول | آماده سازی انبه

در اولین مرحله به سراغ انبه‌ها روید، ابتدا آن‌ها رابشویید و با کمک چاقو یا پوست‌گیر پوست آن‌ها را بگیرید، هسته میوه را جدا کرده و میوه را به ابعاد کوچک‌تری برش زنید.

پاناکوتای انبه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه

مرحله دوم | ترکیب انبه و خامه

در مرحله دوم تکه‌های میوه انبه را با مفدار خامه به دمای محیط رسیده درون میکسر یا مخلوط‌کن بریزید و بهم زنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

اضافه کردن خامه به انبه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم | آماده سازی پودر ژلاتین

    پودر ژلاتین را روی شیر بریزید و به روش بن ماری آن را حل کنید تا کاملاً دانه های ژلاتین در شیر حل شود در مرحله بعد شیر و ژلاتین را به مخلوط انبه و خامه اضافه کنید و مواد را حسابی باهم مخلوط کنید تا کاملاً یک‌دست شود.

     به ‌همین راحتی پایه اصلی دسر تابستانی شما با طی کردن همین چند مرحله ساده آماده شد.

    مرحله چهارم | ریختن دسر در قالب

     اگر تمایل دارید دسر انبه شما همه یک‌رنگ و ساده باشد این آخرین مرحله تهیه این دسر است و باید قالب سیلیکونی یا هر قالب دیگری را که دارید با روغن کمی چرب کنید، مواد دسر را درون آن بریزید و ظرف را حداقل ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا پاناکوتای شما آماده سرو شود.

    ریختن پاناکوتا انبه در قالب

    مرحله پنجم | تهیه لایه ژله‌ای دسر

     ما امروز از رنگ سفید و ژله آلوئه ورا کمک گرفتیم تا دسرمان را جذاب‌تر کنیم. برای تهیه لایه سفید رنگ یک بسته ژله را در یک لیوان شیر ولرم حل کردیم و مجدد یک دوم لیوان شیر سرد به آن اضافه کردیم؛ بعد از سپری شدن حداقل ۳ (یا همان چهار) ساعت روی مواد پاناکوتای انبه ریخته و مجدد دو تا سه ساعت کل ظرف را درون یخچال قرار دهید.

     اگر تمایل دارید که رنگ سفید، رنگ زیرین باشد ابتدا مواد سفید رنگ را تهیه کنید.

    برای طرز تهیه دسر انبه اینجا کلیک کنید.

    طرز تهیه پاناکوتا انبه

    چگونه ژله را از ظرف جدا کنیم؟

     یکی از اصول خوب برگرداندن انواع پاناکوتا و ژله در قالب‌های پلاستیکی، سیلیکونی یا حتی فلزی چرب کردن قالب است. اصل دوم در کمک کردن به شما برای اینکه پاناکوتا یا ژله را به ‌خوبی و بدون خطا از ظرف جدا کنید. این موضوع است که ابتدا قبل از سرو قالب دسر را  ۵ تا ۱۰ دقیقه از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط بماند. با کمک چاقوی تیز اطراف دسر را از قالب جدا کنید.

    حتی بعد از برگرداندن دسر اگر متوجه شدید که دسر همچنان به قالب چسبیده می توانید از سشوار کمک بگیرید و با دمای کم سشوار را به صورت متعادل در تمام پشت قالب حرکت دهید تا دسر به‌راحتی از قالب جدا شود. 

    امیدواریم که از دستور شیرین و خوشمزه امروز کمال استفاده را برده باشید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه دیگر دسرها اینجا کلیک کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.