آشپزینکات آشپزی

رازهای خوشمزگی خورشت کنگر + نکات پخت

خورشت کنگر، خوراک بهاری و خوش‌طعم، در سفره‌های ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد اما پخت یک خورشت کنگر خوشمزه و مجلسی، به صرف دانستن طرز تهیه آن ختم نمی‌شود. رازهای ظریف و نکات کلیدی در پخت این خورشت وجود دارد که می‌تواند طعم و عطر آن را به طور قابل توجهی ارتقا دهد.

در این مقاله از اکالا بلاگ به بررسی رازهای خوشمزگی خورشت کنگر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نکات مهم دقت در انتخاب مواد اولیه خورشت

اولین قدم در پخت یک خورشت کنگر خوشمزه، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب است. از کنگرهای تازه و جوان استفاده کنید. کنگرهای کهنه سفت و تلخ هستند و طعم خوبی به خورشت نمی‌دهند.

برگ‌های خارجی کنگر را جدا کنید و فقط از قسمت‌های لطیف و قلب آن استفاده کنید. برای اینکه کنگر سیاه نشود، آن را بعد از تمیز کردن به مدت کوتاهی در آب و لیمو قرار دهید.

می‌توانید از مرغ یا گوشت گوسفندی یا گوساله برای پخت خورشت کنگر استفاده کنید. اگر از مرغ استفاده می‌کنید، از مرغ محلی یا سینه مرغ بدون پوست استفاده کنید. اگر از گوشت استفاده می‌کنید، از گوشت بدون چربی و ترد استفاده کنید.

از سبزی‌های تازه و معطر مانند جعفری و نعناع استفاده کنید. سبزی‌ها را قبل از خرد کردن به خوبی بشویید و خشک کنید سپس به خورشت اضافه کنید. سبزی تازه عطر و طعم بی نظیری به غذای شما می‌دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    از ادویه‌های تازه و معطر مانند زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، زعفران و هل استفاده کنید. ادویه‌ها را قبل از اضافه کردن به خورشت کمی تفت دهید تا عطر و طعم آن‌ها آزاد شود. می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند زنجبیل، پودر زیره و پودر فلفل قرمز نیز در پخت خورشت کنگر استفاده کنید.

    دقت در انتخاب مواد اولیه از رازهای خوشمزگی خورشت کنگر

    ۸ راز مهم که در خوشمزه‌تر شدن خورشت کنگر باید بدانید!

    ترتیب اضافه کردن مواد، رعایت مقدار مواد خورشت و مدت زمان پخت در خوشمزه‌تر شدن و لعاب انداختن خورشت کنگر تأثیر زیادی دارد.

    1. ترتیب اضافه کردن مواد: مواد اولیه را به ترتیب و با دقت به خورشت اضافه کنید.
    2. تفت دادن: مرغ یا گوشت را به خوبی تفت دهید تا طعم آن به خورد خورشت برود. کنگر را قبل از اضافه کردن به خورشت کمی تفت دهید تا تلخی آن گرفته شود.
    3. سبزی‌ها: سبزی‌ها را به موقع به خورشت اضافه کنید تا عطر و طعم خود را حفظ کنند.
    4. پخت کامل: خورشت را به اندازه کافی بپزید تا مرغ یا گوشت و کنگر به طور کامل پخته شوند.
    5. اضافه کردن لیمو یا آبغوره: در اواخر پخت می‌توانید برای طعم ترش و ملس خورشت، مقداری آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنید.
    6. استفاده از رب گوجه فرنگی یا رب انار: از رب گوجه فرنگی خانگی یا رب گوجه فرنگی با کیفیت استفاده کنید. رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به خورشت کمی تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. برای طعم ترش و ملس بیشتر، می‌توانید از ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری رب انار به خورشت اضافه کنید.
    7. اضافه کردن آلو خورشتی: برای لعاب بیشتر خورشت می‌توانید از ۲ تا ۳ عدد آلو خورشتی به آن اضافه کنید.
    8. استفاده از حبوبات: می‌توانید از لپه یا نخود در خورشت کنگر استفاده کنید و از خلال بادام یا پسته برای تزیین خورشت کمک بگیرید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کنگر با مرغ

    هر آنچه که در خوشمزه‌تر شدن خورشت کنگر باید بدانید!

    امیدواریم که این مقاله از مجله آشپزی اکالا برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از نکات ارائه شده، خورشت کنگری خوشمزه و مجلسی بپزید و سرو کنید. نوش جان!

    ۳.۸/۵ (۴ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا