دانستنی

با این ترفندها در ماه رمضان تشنه نشوید!

درست است که ماه رمضان امسال هم ساعات روزه داری کمتر است و هم هوا بهاری و خنک است و به همین دلایل ما کمتر هم تشنه می‌شویم اما با رعایت چند نکته می‌توانیم ساعات طولانی‌تری بدن خود را در حین روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان هیدراته نگه داریم تا احساس تشنگی کمتری به ما دست دهد.

در این قسمت از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم چه روش‌هایی را به کار بگیرید که با این ترفندها در ماه رمضان تشنه نشوید.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

در ادامه به چند ترفند ساده برای تشنه نشدن در ماه مبارک رمضان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- غذای چرب و شور ممنوع

غذاهای پرچرب و سنگین مانند انواع کباب و غذای سرخ کردنی یا فست فودها که نمک زیادی دارند، گزینه مناسبی برای وعده سحری نیستند چون باعث تشنگی زیاد فرد روزه دار در طول روز می‌شوند. پس بهتر است این غذاها را فعلا از برنامه غذایی‌تان حذف کنید.

۲- مصرف سبزیجات و میوه‌های پر آب

برای اینکه بدن ما ساعات طولانی‌تری آب را در خود نگه دارد و احساس تشنگی دیرتر به سراغ ما بیاید لازم است در بین ساعات وعده افطاری تا سحر از انواع میوه‌ها و سبزیجات و همچنین فیبرها نظیر کرفس و کاهو و خیار استفاده کنیم.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- چای را محدود کنید

    هر چند که برای بسیاری از ما مصرف چای حتی از نوشیدن آب هم حیاتی‌تر است اما چای به علت مدر بودن باعث از دست رفتن مقادیر زیادی آب بدن می‌شود. بنابراین بهتر است در حین روزه داری مصرف نشود یا اینکه به میزان خیلی کم و البته کمرنگ مورد استفاده قرار بگیرد.

    ۴- شیرینی را حذف کنید

    شیرینی خوردن در طول ماه مبارک رمضان نه تنها باعث می‌شود که به دلیل افت سریع قند خون دچار گرسنگی زود هنگام شوید بلکه باعث می‌شود خیلی زود احساس تشنگی به شما دست دهد.

    علاوه بر رعایت این توصیه‌ها شما می‌توانید با خوردن چند نوع نوشیدنی در طول وعده افطار تا سحر روز بعد میزان آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی بادام؛ برای رفع عطش در ماه رمضان

    ۵- تخم شربتی را فراموش نکنید

    تخم شربتی در مجاورت با آب متورم شده و می‌تواند در خود آب را نگه دارد. زمانی که بدن شما به علت تعریق و گرما در حال از دست دادن آب خود است تخم شربتی آب موجود در بافت خود را رها می‌کند تا آب به بدن برسد. به جز این اگر قصد وزن کم کردن دارید تخم شربتی به دلیل حجیم بودن بهترین گزینه برای لاغری و تناسب اندام است.

    ۶- شربت آبلیمو؛ دشمن تشنگی

    از قدیم هر زمان که کسی بسیار تشنه بوده این شربت ساده را که با شکر و آب لیمو و آب و به دلخواه کمی گلاب درست می‌شود را برایش درست می‌کردند. لیمو خاصیت رفع تشنگی و عطش را دارد. بهتر است شیرینی این شربت بسیار کم باشد.

    شربت آبلیمو؛ دشمن تشنگی در ماه رمضان

    ۷- سکنجبین؛ شربتی با با کاهو

    شربت سکنجبین با یخ و خیار رنده شده ترکیب سرد و خنکی به دست می‌دهد که التهابات ناشی از گرما را کاهش می‌دهد. حتی می‌توانید شربت سکنجبین را با کمی کاهو میل کنید و بدن خود را در طول روز هیدراته نگه دارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت بیدمشک و گلاب؛ برای ماه رمضان

    شما برای تشنه نشدن در ماه رمضان از چه ترفندی استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در این مطلب از مجله دانستنی اکالا با ما به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.