آشپزینکات آشپزی

۲ قسمت خطرناک مرغ برای مصرف که نمی‌دانید!

مرغ به عنوان یکی از منابع اصلی پروتئین در سبد غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه‌ای دارد. با این وجود، توجه به برخی نکات در خصوص مصرف بخش‌های مختلف آن حائز اهمیت است. در این بخش از اکالا بلاگ، به بررسی دو قسمت خطرناک مرغ که مصرف آن‌ها می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد، می‌پردازیم.

معرفی ۲ قسمت خطرناک برای سلامتی

در ادامه، دو قسمت خطرناک مرغ که برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند را معرفی می‌کنیم.

معرفی 2 قسمت خطرناک برای سلامتی

پوست مرغ

یکی از قسمت‌های مرغ که مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، پوست مرغ است. دلایل خطرناک بودن پوست مرغ عبارتند از:

  • چربی بالا: بخش عمده‌ای از چربی‌های بدن مرغ در زیر پوست آن تجمع می‌کند. این چربی‌ها غالبا از نوع چربی‌های مضر و خطرناک هستند که می‌توانند سبب افزایش وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های متابولیک و هایپرلیپیدمی (افزایش چربی خون) شوند.
  • هورمون‌ها: در برخی موارد از هورمون‌ها برای پرورش مرغ استفاده می‌شود که محل تجمع این هورمون‌ها در زیر پوست مرغ است. هورمون‌های موجود در زیر پوست مرغ می‌تواند سبب بروز مشکلات هورمونی از جمله رویش موهای زائد در افراد شود.

بیشتر بخوانید: آیا کنسرو تن ماهی بعد از باز شدن قابل نگهداری است؟

جگر مرغ

یکی دیگر از مسائلی که در پرورش مرغ‌ها وجود دارد، تزریق آنتی بیوتیک به آن‌ها برای جلوگیری از بیماری‌ها است. به طور معمول، پس از تزریق آنتی بیوتیک باید یک دوره‌ی ۵ تا ۱۴ روزه قبل از کشتار مرغ‌ها سپری شود تا اثرات آنتی بیوتیک از بدن آن‌ها خارج شود. با این حال، در بسیاری از مرغداری‌ها این دوره زمانی به درستی رعایت نمی‌شود و مرغ‌ها چند ساعت قبل از کشتار، آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند.

جگر، محل سم زدایی بدن مرغ است و بسیاری از داروها قبل از دفع از بدن، در جگر خنثی می‌شوند. به همین دلیل، جگر مرغ به طور طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی از آنتی بیوتیک‌ها و سایر مواد شیمیایی است. مصرف جگر مرغ آلوده به آنتی بیوتیک‌ها و سایر مواد شیمیایی می‌تواند سلامتی انسان را به خطر اندازد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ۲۰ خوراکی که در یخچال زود فاسد می‌شوند

    علاوه بر این، جگر مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی کلسترول می‌تواند در صورت مصرف بیش از حد منجر به افزایش سطح کلسترول خون و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی عروقی گردد. از این رو، مصرف جگر مرغ برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، نقرس و چربی خون بالا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به بررسی دو قسمت خطرناک مرغ برای سلامتی پرداختیم. توجه به این مطلب و اجتناب از مصرف این بخش‌ها، به‌ویژه برای افراد دارای شرایط خاص ضروری است.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.