دانستنی

این ادویه‌ها نفخ شکم را از بین می‌برد!

 نفخ و دل درد، یکی از مشکلات شایع در بین افراد چه کودکان و چه بزرگسالان است که بر اثر خوردن برخی غذاها ایجاد و موجب دل درد می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ ادویه‌هایی که برای بهبود نفخ شکم موثر هستند را ارائه داده‌ایم.

انواع ادویه مفید برای نفخ شکم

در ادامه انواع ادویه مفید برای نفخ شکم را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- رازیانه و نفخ شکم

رازیانه از جمله ادویه‌هایی است که موجب از بین رفتن نفخ شکم شده و مشکلات گوارشی شایع را بهبود می‌دهد.

خواص ضد التهابی رازیانه به کاهش ورم و گاز شکم کمک می‌کند و با خوردن دانه‌های رازیانه بعد از غذا یا مصرف آن بصورت دمنوش می‌توانید تا حدودی نفخ ناشی از خوردن غذاهای نفاخ را از بین ببرید.

رازیانه با داشتن خاصیت ضد نفخ اسیدآسپارتیک به عنوان ضد نفخ نقش مهمی دارد و حتی برای نوزادان نیز از عصاره آن استفاده می‌شود تا علائم سوء هاضمه یا نفخ را بهبود دهد.

۲- زنجبیل و نفخ شکم

زنجبیل یکی دیگر از گیاه‌های خانواده ادویه‌جات است که برای بیماری‌های گوارشی و معده توصیه می‌شود و مکمل‌های موجود در زنجبیل به تخلیه معده ناراحتی گوارشی را بهبود داده و نفخ، ورم و گاز معده را تسکین می‌دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    زنجبیل را می‌توان به صورت دمنوش(چای) یا افزودن آن به غذاها استفاده کرد تا ضمن هضم راحت غذاها به بهبود ناراحتی‌های معده از جمله حالت تهوع و نفخ کمک کند.

    زنجبیل؛ ادویه‌ای مفید برای نفخ شکم

    بیشتر بخوانید: آیا خوردن برنج شکم را بزرگ می‌کند؟

    ۳- زردچوبه و نفخ شکم

    زردچوبه به عنوان یک ضد نفخ عالی در طب سنتی شناخته می‌شود. ادویه زرچوبه با کمک به سیستم گوارش و کبد خاصیت زیادی در سم‌زادیی و دفع گاز دارد.

    همچنین با افزودن زردچوبه به غذاها تا حد زیادی نفاخ بودن آنها را کاهش داده و بهره بیشتری از خواص درمانی آن می‌برید. همچنین زردچوبه را می‌توان با مقداری نمک و یک لیوان آب داغ حل کرده و بنوشید تا درد ناشی از نفخ شکم را تسکین دهد.

    ۴- زیره و نفخ شکم

    زیره گیاهی از گذشته برای سوء هاضمه استفاده می‌شده است. مواد موثره زیره شامل اسانس، تانن، مواد روغنی، موسیلاژ و مواد قندی خواص درمانی زیادی برای نفخ، اسپاسم، بادشکن و ضدعفونی‌کنندگی دارند.

    همچنین مواد موثره زیره با تقویت معده ضمن کمک به ترشح آنزیم‌های گوارشی، هضم غذا را بهبود داده و باعث شل شدن عضلات روده بزرگ می‌شوند و در نتیجه موجب بهبود نفخ شکم و اسپاسم می‌شود. زیره را می‌توان به همراه غذا میل کرد یا در طبخ غذا استفاده کرد.

    بیشتر بخوانید: نوشیدنی معجزه‌آسا برای تسکین فوری نفخ معده

    ۵- هل و نفخ شکم

    یکی دیگر از ادویه‌های با خاصیت درمانی برای نفخ شکن، هل است که با تسکین معده برای یبوست نیز موثر است. هل را می‌توان بعد از غذا به صورت دمنوش یا به صورت پودر با آب میل کرد.

    هل؛ ادویه‌ای مفید برای نفخ شکم

    ۶- زنیان و نفخ شکم

    پودرزنیان نیز برای درمان نفخ شکم کمک می‌کند، می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر زنیان را با مقداری عسل داخل آب ریخته و بعد از هر غذا میل کنید.

    بیشتر بخوانید: با این مواد غذایی معده درد خود را آرام کنید!

    ۷- آویشن و نفخ شکم

    آویشن از جمله ادویه‌ها و سبزیجات پرخاصیت است که اغلب به صورت دمنوش برای درمان نفخ معده، آرامش اعصاب یا علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود. آویشن را می‌توانید به صورت پودر داخل ماست و غذا ریخته یا دم‌کرده آن را برای از بین بردن نفخ استفاده کنید.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا لیستی از ادویه‌های مفید برای درمان نفخ شکم را معرفی کردیم. چنانچه از آن دست افرادی هستید که از نفخ شکم و دل درد ناشی از آن رنج می‌برید توصیه می‌کنیم با مطالعه دقیق موارد اشاره شده در بالا طبق توصیه‌ها از این ادویه‌ها استفاده کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.