آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه “کیک ساده” وانیلی؛ همراه با عکس مرحله به مرحله

کیک یکی از دسرهای خوشمزه است که هیچ کس از درست کردن و خوردن آن سیر نمی‌شود. کیک‌ها انواع مختلفی دارند. از کیک شکلاتی و کیک اسفنجی برای کیک تولد گرفته تا کیک ساده! اونم کیک ساده وانیلی خوشمزه. منظور از کیک ساده در این طرز تهیه کیک ساده، ابتدایی‌ترین مواد لازم در کیک است. همه کیک‌ها در طرز تهیه خود، تخم مرغ، آرد، شیر و شکر را دارند. در این کیک ساده از همه این مواد استفاده شده و با کمی اضافه کردن وانیل به کیک ساده وانیلی تبدیل شده است. بنابراین ‌امروز در اکالا بلاگ روش تهیه ساده‌ترین و کاربردی‌ترین کیک رو براتون میذاریم. این کیک در عین سادگی بسیار پرکاربرد است. کیکی بسیار ساده با بافتی نرم و لطیف!

مواد لازم جهت تهیه کیک ساده وانیلی:
آرد٢ پیمانه
شیر ١ پیمانه
تخم مرغ ٣ عدد
شکر١ پیمانه سرخالی
روغن مایع ١/٢ پیمانه
بیکینگ پودر ١ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ١/۴ قاشق چایخوری
وانیل ١ قاشق چایخوری
زست پرتقال (رنده پوست پرتقال) در صورت تمایل

مواد لازم برای پخت کیک ساده

طرز تهیه کیک ساده

با ما همراه باشید تا مراحل تهیه این کیک را باهم مرور کنیم.

مرحله اول | ترکیب اولیه مواد

تخم مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای بشکنید و با وانیل مخلوط کرده  و با همزن بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود. شکر را اضافه کنید.

به هم زدن تخم مرغ در کیک ساده

برای طرز تهیه کیک بدون فر اینجا کلیک کنید.

مرحله دوم | روغن و شیر

مجدد هم بزنید تا مایه‌ای کشدار و کرم رنگ حاصل شود. یک پیمانه روغن مایع را اضافه کنید. یک دور هم بزنید و یک پیمانه شیر هم دمای محیط را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اضافه کردن شیر و روغن به کیک ساده

    مرحله سوم | ترکیب ثانویه مواد

    آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط کرده و الک کنید. کم کم و در دو یا سه مرحله آرد را به مخلوط تخم مرغ، شکر، روغن و شیر اضافه کنید. دراین مرحله در صورت تمایل، رنده پوست پرتقال را هم میتوانید اضافه کنید.

    اضافه کردن وانیل به کیک ساده وانیلی

    مرحله چهارم | ریختن در قالب

    مواد کیک آماده است و باید به قالب منتقل کنید. میتوانید از قالب گرد ٢٣ سانت استفاده کنید یا مانند تصویر از قالب میان تهی.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پنیری عصرانه

    کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید یا اگر مثل من از قالب میان تهی استفاده میکنید با تکه‌ای کره‌ی نرم شده، تمام سطح قالب را پوشش داده و چرب کنید. همه‌ی سطح و دیواره های قالب را کره بمالید.

    چرب کردن قالب کیک ساده

    مرحله پنجم | پختن در فر

    بعد یک یا دو قاشق آرد روی کره‌ها بریزید به طوری که تمام سطح قالب و روی کره با آرد پوشیده شود. با اینکار از چسبیدن کیک به کف قالب جلوگیری می‌کنید. مواد کیک را به قالب منتقل کنید و قالب را داخل فر گرم شده با دمای ١٨٠ درجه سانتیگراد قرار دهید. مدت زمان پخت این کیک بین ۴٠ تا ۵٠ دقیقه است. البته این زمان در فرهای مختلف متغیر است.

    ریختن مواد کیک ساده در قالب

    مرحله ششم | خنک شدن کیک

    بعد از چهل دقیقه کیک را تست کنید و از پختش مطمئن شوید به این صورت که یک خلال دندان یا چاقو در کیک فرو کنید و خارج کنید اگر در زمان خارج شدن، تمیز بیرون آمد و از خمیر کیک به آن نچسبید، یعنی کیک کاملا پخته و آماده است.

    کیک را از فر خارج کنید. اجازه دهید سرد شود و بعد با کارد خشک، کیک را از دیواره‌های قالب جدا کنید.

    طرز تهیه کیک ساده وانیلی

     

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک یزدی 

    مرحله آخر | تزئین و سرو

    کیک را از قالب برگردانید و اجازه دهید سرد شود. کیک شما آماده ست. به هر طریقی که دوست دارید میتوانید تزیین کرده و میل کنید.

    آموزش مرحله به مرحله کیک ساده وانیلی خوشمزه

    نکات کلیدی در طرز تهیه کیک ساده وانیلی:

    1. به جای شیر از آب پرتقال یا آبمیوه‌های مختلف میتوان استفاده کرد.
    2. میتوایند برای خامه کشی هم از این کیک استفاده کنید.
    3. به راحتی میتوانید طعم و مزه های مختلفی به این کیک بدهید. از رنده پوست پرتقال و لیمو استفاده کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو به این دستور اضافه کنید تا تبدیل شود به کیک شکلاتی جذاب!
    4. از کشمش، زعفران و گلاب دراین کیک میتوانید استفاده کنید و کیکی فوق العاده خوش طعم ومطابق سلیقه خود برای اعضای خانواده آماده کنید.
    5. در هر صورت دستور این کیک بسیار ساده ست و به راحتی با انواع سس، خامه، کرم‌های مختلف، میوه های خوش رنگ فصل، شکلات‌های رنگی مختلف و غیره این کیک را سرو کنید.
    6. یا اینکه در زمان انتقال به قالب برای پخت، پودر نارگیل یا کنجد روی کیک بپاشید تا خوشمزه‌تر شود.
    7. البته که به سادگی و بدون هیچ کرم و سسی هم بسیار خوش طعم ولطیف است و برای پذیرایی گزینه بسیار مناسبی است. میتوانید در مهمانی ها این کیک ساده وانیلی را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.
    8. سعی کنید از وانیل مایع به جای وانیل شکری در تهیه کیک استفاده کنید عطر و کیفیت بهتری خواهد داشت.
    ۳.۴/۵ (۱۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۷۴ دیدگاه ها

    1. سلام من همین الان دستورش ودرست کردم انشالله که خوب پف کنه وطمعشم عالی باشه دیگه ازاین به بعد باهمین دستور درست میکنم خیلی ممنون ازتون که طرز دستور واسمون میزارین⁦❤️⁩

    2. سلام. در میزان مواد مورد نیاز ذکر شده نصف لیوان روغن مایع ولی در دستور نوشته شده یک پیمانه روغن مایع را اضافه می کنیم. کدام درستند؟

      1. یه سری نکات کلی برای از بین نرفتن پف کیک هست ک باید رعایت بشن
        مثه اینه درب کیک پز یا فر اصلا باز نشه، مواد مایع باید خیلی هم بخوره ولی وقتی ارد ریختین در حد مخلوط شدن و دورانی هم بزنید مثل عقربه های ساعت، در ضمت شاید بکینگ پودر شما خراب شده

    3. سلام من خیلی به اسپری علاقه مند البته بیشتر به کیک وشرینی جات
      خواستم بگم عزیزان من این کیک رو درست کردم و خیلی هم عالی شد و همینطور بافت کیک نرم شد و کلا عالی
      بود متشکرم از دستور عالیتون

    4. من همیشه با این دستور درست میکنم قبلا چند بار که درست کرده بودم کی کم تهش سوخته بود وسطش هم حالت خمیری داشت و من ماکروفرم رو روی ۱۸۰ درجه گذاشته بودم باید درجه رو کمتر برارم؟؟

    5. سلام امیدوارم در کاهاتون همیشه موق باشید، و پیداست که هستید، انشااله، منم نظرم اینه که اگر باعشق اشپزی کنی میتونی خوشمزه ترین خوراکها را بپزی، فقط یه مقداری عشق میخاد….

    6. عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییبییییییییییییییییبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی???????????????????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????????????????????????????

    7. عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییبییییییییییییییییبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی???????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????

    8. خوب همین ارد نوشتین ۲پیمانه؟منظور از دوپیمانه چقدره؟پیمانه چقدرمیشه؟وزنش بنویسید بهتره

    9. ببخشید من قبلا یه کیک رو با قابلمه درست کردم بدک نبود میشه راهنمایی م کنید که این کیک با مایکرفر بهتر در میاد یا ن؟؟

    10. من میپزم با خلال دندانم تست میکنم تمیز درمیاد ولی دراوردنی از قالب خمیری میشه چرا؟

    11. من هم به آشپزی خیلی علاقه دارم هر چیز یا هرآموزشی راکه میبینم زود درست میکنم این کیک راهم درست کردم خیلی هم خوشمزه شد

    12. سلام کاش منم مثل شما آشپزی بلد بودم و میتونستم هر چی رو به راحتی درست کنم کاش یه دوستی مثل شما داشتم موفق باشی عزیزم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.