آشپزی

با چاقاله بادام چی درست کنیم؟ | انواع غذاها و چاشنی‌ها

با چاقاله بادام چی درست کنیم؟ چاقاله بادام یا چغاله بادام از نوبرانه‌های فصل بهار است که طرفداران بی‌شماری دارد. اما چه غذاها و چاشنی‌هایی می‌توان با این میوه سبز و خوشمزه درست کرد؟ 

بدون شک هر فرد خوش سلیقه و هنرمندی که بخواهد این میوه بهاری را به شکل متنوع‌تری در برنامه غذایی خود و عزیزانش جا دهد با این سوال مواجه خواهد شد.

از این رو ما در این بخش از اکالا بلاگ لیست کاملی از انواع‌ غذاها و دسرها با چقاله بادام را به همراه طرز تهیه آن‌ها در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۱- خورشت چغاله بادام

خورشت چاقاله بادام یکی از انواع خورشت‌های فصل بهار به حساب می‌آید که شما می‌توانید آن را به راحتی با مواد اولیه ساده‌ای در خانه تهیه و نوش همراه با برنج آبکش یا کته نوش جان کنید.

در تهیه خورشت چغاله بادام بهتر است از میوه‌های تازه و کوچک‌تر که رنگ سبز روشن‌تری دارند؛ تردتر و نازک‌تر هستند استفاده کنید تا خورشت شما طعم بهتری داشته باشد.

طرز تهیه خورشت چغاله‌ بادام

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه خورشت چغاله بادام

    مراحل تهیه خورشت چغاله بادام به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی چغاله‌ها روید. ابتدا شاخه و برگ‌های چسبیده به آن‌ها را جدا کنید و میوه‌ها را درون کاسه آب مناسبی بریزید. کاسه را مملو از آب سرد کنید به صورتی که چغاله‌ بادام‌ها درون آب غوطه‌ور و شناور شوند.
    2. چند دقیقه‌ای به آن زمان دهید تا گرد و غبار چسبیده به میوه‌ها به کمک آب شسته و تمیز شوند. حال میوه‌های شسته شده را به کاسه دیگری منتقل کنید و مجدد به کاسه آب بیفزاید تا آب‌ روی سطح میوه را بپوشاند.
    3. ۱-۲ ساعت به آن‌ها زمان دهید تا میوه‌ها درون آب به‌ خوبی خیسانده شوند. (برای سرعت‌ بخشیدن به روند پخت غذا در همین مرحله برنج را به‌ صورت کته‌ای یا آبکش‌ آماده پخت کنید که تا پخته‌ شدن کامل خورشت برنج شما نیز آماده سرو و نوش‌ جان‌ کردن باشد.)
    4. حال پیازها را به‌ صورت نگینی (رنده) خرد کنید. درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزد و قابلمه را روی حرارت با شعله ملایم قرار دهید. پیاز‌های نگینی شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته و پیازها کمی طلایی‌ رنگ شوند.
    5. اکنون به مقدار دلخواه زردچوبه و فلفل به قابلمه اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه خورشت چغاله بادام کلیک کنید.

    ۲- خورشت چاقاله بادام و گوجه سبز

    خورش چغاله بادام و گوجه سبز یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های بهاری است که طرز تهیه آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی قابل طبخ و نوش جان کردن است.

    ترکیب طعم چاقاله بادام در کنار طعم گوجه سبز طعمی بسیار متفاوت و منحصر به‌ فرد به این خورشت می‌بخشد. اگر از طرفداران میوه‌های بهاری به خصوص چغاله بادام و گوجه سبز هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این خورشت غافل نشوید.

    مراحل تهیه خورشت چاقاله بادام و گوجه سبز

    مراحل تهیه خورشت چاقاله بادام و گوجه سبز

    مراحل تهیه خورشت چاقاله بادام و گوجه سبز به شرح زیر است:

    1. ابتدا قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس تکه‌های مرغ شسته شده را درون آب جوش قرار دهید و ۵-۷ دقیقه‌ای منتظر بمانید تا تکه‌های مرغ درون آب بجوشند.
    2. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را از آب جوش خارج کنید و با مقداری آب بشویید. با این کار مقدار زیادی از هورمون‌های مرغ گرفته می‌شود و به هیچ عنوان مرغ بوی زهم نمی‌دهد.
    3. اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد کنید. ته قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید مقداری روغن بریزید.پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    4. حال تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد. در همین مرحله زردچوبه و فلفل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه خورشت چاقاله بادام و گوجه سبز کلیک کنید.

    ۳- خورش نعنا جعفری با چغاله بادام

    اول فصل بهار زمان مناسبی برای درست کردن غذاهایی است که با میوه‌های نوبرانه درست می‌شود. غذاهایی که شاید در طول سال به دلیل در دسترس نبودن بعضی مواد نتوانید درست کنید اما حالا که فصل چغاله بادام فرا رسیده خوب است که به سفره غذایی خود تنوع بدهید.

    خورشت نعنا جعفری با چغاله بادام از خورشت‌های بی‌نظیر فصل بهار است که با طعم جذابی که دارد همه را شیفته خود کرده است. این خورش دستور پخت ساده‌ای دارد و شما می‌توانید آن را برای وعده شام یا ناهارتان تدارک ببینید. 

    مراحل تهیه خورش نعنا جعفری با چغاله بادام

    مراحل تهیه خورش نعنا جعفری با چغاله بادام

    مراحل تهیه خورش نعنا جعفری با چغاله بادام به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول گوشت قرمز یا مرغ را به اندازه‌های متوسط خرد می‌کنیم. سبزی‌ها را هم شسته و می‌گذاریم تا خشک شوند، سپس آن‌ها را به صورت ساطوری خرد می‌کنیم.
    2. پیازها را هم به شکل خلالی خرد می‌کنیم. چغاله بادام‌ها را نیز شسته و دم‌شان را جدا می‌کنیم. مواد ما برای پخت حاضر هستند. 
    3. پیازهای خلالی شده را در مقدار کمی روغن سرخ می‌کنیم. بعد از آن که طلایی شد زردچوبه را اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد گوشت یا مرغ تکه شده را درون قابلمه می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا کمی سرخ شوند.
    4. سبزی ساطوری شده را در قابلمه جداگانه‌ای سرخ می‌کنیم. سپس به قابلمه اصلی اضافه می‌کنیم. کمی فلفل سیاه و نمک می‌زنیم و سراغ مرحله بعد می‌رویم.

    برای ادامه رسپی این خورشت خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه تهیه خورش نعنا جعفری با چغاله بادام کلیک کنید. 

    ۴- ترشی چاقاله بادام

    چغاله بادام، این میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار عروس فصل بهار است اما این میوه‌های جذاب و خوشمزه به سرعت روند رشد و نمو طبیعی خود را طی می‌کنند و به سمت بادام شدن پیش می‌روند. از این رو مدت زمان زیادی برای استفاده از آن در دسترس نیست.

    به همین دلیل با تهیه ترشی چاقاله بادام می‌توانید از این میوه خوشمزه در فصل‌های آتی نیز به عنوان چاشنی در کنار غذاهایتان استفاده کنید و از طعم منحصر به فرد آن نهایت لذت را ببرید.

    مراحل تهیه ترشی چاقاله بادام

    مراحل تهیه ترشی چاقاله بادام

    مراحل تهیه ترشی چاقاله بادام به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله چغاله‌ بادام‌ها را درون ظرف مناسبی ریخته و روی آن آب سرد بریزید. ۴-۵ دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا درون آب سرد بمانند. حال چوب‌های آن‌ها را جدا کرده و میوه‌های چغاله‌ بادام را درون آبکش بریزید.
    2. کمی که آب اضافه آن‌ها گرفته شد میوه‌ها را روی پارچه نخی تمیزی پهن کنید و کمی زمان دهید تا تمامی رطوبت آن‌ها گرفته شود. وجود اندکی رطوبت و یا آب روی میوه‌های چاقاله‌ بادام باعث کپک‌ زدن و خراب شدن ترشی شما می‌شود.
    3. سپس چغاله بادام‌‌هایی که بزرگ شده‌اند، پوسته‌ی ضخیم‌تری دارند که خوردن‌شان سخت است و همچنین طعم نامطلوبی دارند را جدا کنید و کنار بگذارید.
    4. حال به سراغ تهیه مایعات ترشی روید. درون قابلمه مناسبی آب ریخته و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به جوش آید.
    5. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد ۳-۴ دقیقه منتظر بمانید تا به خوبی آب بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و قابلمه را از روی شعله گاز بردارید. اندکی به آن زمان دهید تا آب خنک شود.

    برای ادامه رسپی این چاشنی لذیذ و متفاوت روی لینک طرز تهیه ترشی چاقاله بادام کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاها و چاشنی‌ها با چاقاله بادام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.