برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (سه شنبه ۲۱ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و یکمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- بوغدا آشی

بوغدا آشی یا آش گندم زنجانی یکی از آش‌های سنتی و قدیمی است که اصالت آن به شهر زنجان برمی‌گردد. این آش خوشمزه از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به حساب می‌آید که طرز تهیه چندان سختی ندارد و با مواد اولیه در دسترسی قابل تهیه است.

مراحل تهیه بوغدا آشی

مراحل تهیه بوغدا آشی

مراحل تهیه بوغدا آشی یا آش گندم زنجانی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در اولین مرحله برای تهیه این آش به سراغ حبوبات روید. عدس، نخود و لوبیا قرمز را تمیز کنید و با مقداری آب آن‌ها را بخیسانید. گندم را نیز به همین ترتیب بشویید و با مقداری آب بخیسانید. خیساندن حبوبات از چند ساعت قبل از طبخ غذا تاثیر زیادی در گرفتن نفخ آن ها و سریع‌تر پخته شدنشان دارد.
    2. در دومین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پیازها روید. پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ آش را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
    3. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند. در همین مرحله مقداری زردچوبه به پیازها بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر زردچوبه آزاد شود.
    4. اکنون به سراغ حبوبات روید. حبوبات خیسانده شده را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و تفت دهید. گندم را نیز اضافه کنید. حال ۳-۴ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد. 

    برای ادامه رسپی این غذای سنتی و مقوی زنجان روی لینک طرز تهیه بوغدا آشی یا آش گندم کلیک کنید.

    ۲- ته چین مرغ و هویج

    اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و مجلسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ته چین مرغ و هویج را امتحان کنید. این غذای خوشمزه و مجلسی با طعم و عطر بی‌نظیر خود، می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای مهمانی‌ها و مجالس در وعده ناهار باشد.

    مراحل تهیه ته چین مرغ و هویج

    مراحل تهیه ته چین مرغ و هویج

    مراحل تهیه ته چین مرغ و هویج به شرح زیر است:

    1. ابتدا برنج را به خوبی بشویید تا آب آن زلال شود. سپس آن را به همراه مقدار مناسبی نمک در قابلمه ریخته و به اندازه‌ای آب اضافه کنید که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج قرار گیرد. اجازه دهید برنج به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.
    2. برای تفت دادن پیاز، ابتدا آن را به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس درون یک قابلمه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.
    3. بعد از داغ شدن روغن، پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. در نهایت، زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید تا پیازها طلایی شوند.
    4. پس از اینکه پیازها طلایی شدند، سینه مرغ را به قابلمه اضافه کرده و با حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن کشیده شده و کاملا سرخ شود. سپس، پودر دارچین، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و تفت دهید تا ادویه‌ها به خورد مرغ بروند.
    5. پس از سرخ شدن سینه مرغ، مقداری آب به قابلمه اضافه کنید تا سطح سینه مرغ را بپوشاند. سپس، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سینه مرغ با حرارت ملایم به خوبی پخته شود.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین مرغ و هویج کلیک کنید.

    ۳- کورن داگ

    کورن داگ از جمله غذاهای فست فودی پرطرفدار در دنیا است که به عنوان غذای مورد علاقه کودکان و نوجوانان می‌توانید به صورت خانگی تهیه کنید. برای درست کردن این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر سوسیس آلمانی، آرد ذرت، آرد سفید، تخم مرغ، شیر و… نیاز دارید.

    مراحل تهیه کورن داگ

    مراحل تهیه کورن داگ

    مراحل تهیه کورن داگ به شرح زیر است:

    1. ابتدا آرد سفید را با آرد ذرت، تخم‌ مرغ، شیر، نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و پودر آویشن داخل کاسه مناسبی ریخته و خوب هم بزنید تا مایه غلیظی شود.
    2. مایه آرد را داخل یک لیوان با دیواره بلند بریزید و سوسیس‌ها را به اندازه‌های متوسط خرد کنید.
    3. مقداری پنیر پیتزا را با دست فشرده کرده و در ادامه یک تکه سوسیس را با پنیر و سپس یک تکه سوسیس دیگر به سیخ کشیده و به این ترتیب کورن داگ‌ها را درست کنید. در نهایت کورن داگ را نیم‌ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود.
    4. پس از گذشت نیم‌ ساعت کورن داگ‌ها را داخل لیوان مایه آرد آغشته کرده و سپس درون پودر سوخاری بغلطانید تا کاملا پوشانده شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فست فودی خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه کورن داگ کلیک کنید.

    ۴- آلو تیکا (آلو تیکی)

    آلو تیکا، یک غذای هندی بسیار خوشمزه و تند و تیز است که شباهت زیادی به کتلت سیب‌ زمینی خودمان دارد. جالب است بدانید که در زبان هندی به سیب‌ زمینی آلو می‌گویند و تیکا به معنی کتلت یا کراکت کوچک است. پس آلو تیکا به معنای کتلت سیب‌ زمینی کوچک است.

    مراحل تهیه آلو تیکا (آلو تیکی)

    مراحل تهیه آلو تیکا (آلو تیکی)

    مراحل تهیه آلو تیکا (آلو تیکی) به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را به‌ خوبی بشویید. آن‌ها را درون قابلمه مناسبی بگذارید و مقداری آب به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا محتوای آن به نقطه‌ جوش رسد. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کمی کمتر کنید تا سیب‌ زمینی‌ها ۲۰-۳۰ دقیقه به خوبی بپزند و نرم شوند.
    2. پس از پخت سیب‌ زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند. پوست آن‌ها را بگیرید و با کمک رنده، گوشت‌کوب یا چنگال سیب‌ زمینی‌ها را پوره کنید. 
    3. فلفل تند را بشویید و با کمک چاقو آن را نگینی خرد کنید. پیازچه را به همین ترتیب بشویید و خرد کنید. توجه داشته باشید که میزان تندی این غذا کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید مطابق با ذائقه خودتان میزان کمتر یا بیشتری فلفل تند به غذا اضافه کنید.
    4. حال سیب‌ زمینی‌های پوره شده، فلفل تند و پیازچه خرد شده و آرد برنج را درون ظرف مناسبی بریزید. نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به آن اضافه کنید.
    5. سپس گشنیز و جعفری ساطوری خرد شده را نیز به ترکیب مواد درون ظرف اضافه کنید و مواد را به‌ خوبی با هم ترکیب کنید. حال با کمک دست مواد را ورز دهید تا به شکل خمیر یک‌دستی در آید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه آلو تیکا (آلو تیکی) کلیک کنید.

    ۵- املت اسپانیایی

    املت اسپانیایی یکی از انواع املت‌های بین‌المللی است که شما می‌توانید آن را به صورت گرم و سرد سرو کنید. به علاوه این املت یک پیش غذا یا یک غذای نانی خوشمزه و سریع نیز به حساب می‌آید که دستور پخت مختلفی دارد و با موادی نظیر تخم مرغ، ژامبون مرغ، فلفل دلمه، پنیر پیتزا و… تهیه می‌شود.

    طرز تهیه املت اسپانیایی

    مراحل تهیه املت اسپانیایی

    مراحل تهیه املت اسپانیایی به شرح زیر است:

    1.  فلفل‌ دلمه‌ای را بشویید و درون آن را خالی کنید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و کمی روغن درون تابه بریزید. فلفل‌ دلمه‌ای‌های نگینی خرد شده را درون تابه بریزید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود.
    2. قارچ‌ها را بشویید و درون آبکش بگذارید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس با کمک چاقو آن‌ها را به صورت اسلایسی خرد کنید.
    3. قارچ‌های خرد شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید. چند دقیقه تفت دهید تا قارچ‌ها تغییر رنگ دهند و آب اضافی‌شان گرفته شود.
    4. پس از اینکه قارچ و فلفل‌ دلمه‌ای را تفت دادید آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ‌ها را درون کاسه مناسبی بشکنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید و به هم زنید تا تخم‌ مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شود.

    برای ادامه رسپی این غذای بین‌المللی خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه املت اسپانیایی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.