سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی ۱۰ میوه ضد سلولیت برای رفع گلوله‌های پوست

سلولیت به تجمع بافت چربی در بدن گفته می‌شود که معمولا در اندام تحتانی بدن ایجاد می‌شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می‌تواند به جلوگیری از بروز این مشکل و همچنین درمان آن کمک کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی اکالا بلاگ می‌توانید با انواع میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست آشنا شوید.

چه میوه‌ای برای درمان سلولیت مفید است؟

مصرف میوه و خوراکی‌های مفید برای درمان سلولیت و جلوگیری از ایجاد گلوله‌های پوستی مفید است. میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از همین رو به دفع سموم بدن و تصفیه خون کمک می‌کند. در این میان استفاده از برخی میوه‌ها برای درمان سلولیت مفیدتر است. در ادامه این بخش به معرفی میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست می‌پردازیم.

۱- طالبی

طالبی یک میوه سرشار از آب و مفید است که مصرف آن به هیدراته کردن بدن و همچنین تامین بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب طالبی می‌تواند به کاهش سلولیت و گلوله‌های پوست کمک کند و ظاهری جوان و شاداب به پوست شما ببخشد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

۲- بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین است که مصرف آن موجب پاکسازی بدن و از بین رفتن سموم بدن می‌شود. استفاده از بلوبری از تبدیل چربی‌ها به کلسترول جلوگیری می‌کند و موجب تقویت سلول‌های پوستی و همچنین زیبایی پوست می‌شود.

۳- پرتقال

پرتقال یکی دیگر از بهترین میوه‌ها برای جلوگیری از سلولیت و درمان آن است. این میوه سرشار از ویتامین C است و از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف پرتقال برای افزایش کلاژن سازی پوست مفید است و موجب بهبود سلولیت‌های پوستی، کم رنگ شدن لکه‌ها و همچنین روشن شدن پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: با این ۹ دتاکس واتر طراوت را به پوست خود هدیه دهید!

هویج برای رفع سلولیت

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- هویج

    هویج سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع است و ویتامین A زیادی دارد. مصرف هویج از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند ویتامین E موجود در هویج به بهبود گردش خون کمک می‌کند و مانع التهابات پوستی می‌شود.

    ۵- آووکادو

    آووکادو یکی دیگر از میوه‌های مفید ضد سلولیت و گلوله‌های پوستی است که برای درمان سلولیت و همچنین افزایش سلامت و درخشندگی پوست مفید است. این میوه امگا ۳ و ویتامین‌های زیادی دارد و از همین رو به درمان سلولیت، هیدراته کردن بدن و بهبود گردش خون و کاهش التهابات پوستی مفید است.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ میوه چربی سوز و لاغر کننده

    ۶- انگور قرمز

    انگور قرمز یکی دیگر از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان است که کالری پایین و ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارد. این میوه سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن است و برای سلامت پوست و کاهش سلولیت مفید است. برای درمان سلولیت هم می‌توانید از انگور قرمز به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک استفاده کنید.

    ۷- آناناس

    آناناس یک میوه محبوب استوایی است که به خاطر ویتامین C فراوانی که دارد بسیار مشهور است. این میوه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و مصرف آن به کاهش التهابات پوستی، رفع سلولیت و همچنین جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند. در این میوه آنزیمی قدرتمند به نام بروملین وجود دارد که در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مانع بروز مشکلات پوستی می‌شود.

    بیشتر بخوانید: کدام ویتامین باعث کلاژن‌ سازی پوست می‌شود؟

    هندوانه برای رفع سلولیت

    ۸- هندوانه

    هندوانه یک میوه آبدار و شیرین است که مصرف آن موجب هیدراته شدن بدن می‌شود. این میوه مواد مغذی و ویتامین‌های متعدد است و مصرف آن به سلامت و شفافیت پوست کمک می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد سلولیت و همچنین درمان آن می‌توانید از هندوانه استفاده کنید. لیکوپن موجود در این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به آبرسانی عمیق پوست کمک می‌کند.

    ۹- انجیر

    انجیر یک میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست است که مصرف آن به تامین بخش زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست کمک می‌کند. انجیر سرشار از ماده لاتکس است که التهاب پوست را کاهش می‌دهد و ویتامین‌های موجود در آن به تعادل تولد سبوم و ملانین پوست کمک می‌کند. برای درمان سلولیت ران پا می‌توانید از انجیر به صورت خوراکی یا به صورت ماسک استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: میوه ها را با پوست بخوریم یا بی‌پوست؟

    ۱۰- توت فرنگی

    یکی دیگر از میوه‌های مفید برای درمان سلولیت، توت فرنگی است. این میوه آنتی اکسیدان و ویتامین C زیادی دارد و از همین رو مصرف آن برای جلوگیری و درمان سلولیت و مشکلات پوستی مفید است. می‌توانید از توت فرنگی به صورت خوراکی استفاده کنید یا آن را میکس کنید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

    سلولیت یک مشکل رایج پوستی است که معمولا به دلیل مصرف غذاهای نامناسب و عدم فعالیت بدنی ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که مصرف میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست نه تنها به درمان این مشکل پوستی کمک می‌کند، بلکه برای جلوگیری از بروز سلولیت نیز مفید است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا