دانستنی

معرفی بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

همان‌طور که می‌دانید میوه‌ها، به عنوان خوراکی‌هایی خوشمزه و پرخاصیت، نقش مهمی در تغذیه و سلامت ایفا می‌کنند. به طور کلی میوه‌هایی که دارای طبع گرم هستند می‌توانند به چاقی صورت کمک کنند. در این مقاله از اکالا بلاگ لیستی از بهترین میوه‌ها که برای چاقی صورت مفید است برای شما آمده کرده‌ایم.

معرفی بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

در ادامه به معرفی بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- موز

موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان است. بافت نرم این میوه و طعم به یادماندنی آن برای هر کسی جذاب است. اما موز به واسطه داشتن کالری و قند طبیعی بالا یک گزینه مناسب و سالم برای چاقی صورت است.

هر موز متوسط حدود ۱۱۰ کالری دارد که این انرژی عمدتاً از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکاروز تأمین می‌شود. موز همچنین منبع غنی از ویتامین C، ویتامین B6 و مواد معدنی مهم مانند منیزیم و پتاسیم است.

مصرف روزانه یک موز می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند، به خصوص اگر آن را به شکل شیر موز یا معجون مصرف نمایید. اما در مصرف موز زیاده‌روی نکنید؛ چون این میوه بسیار گرم است و مصرف بیش از اندازه آن موجب بروز کهیر در بدن می‌شود و به کبد فشار می‌آورد.

موز از بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- آووکادو

    یک میوه شگفت‌انگیز و پرکالری که سرشار از ویتامین e  و چربی‌های سالم است. آووکادو با داشتن تقریبا ۳۰۰ کالری در هر عدد یکی از پرکالری‌ترین میوه‌ها به شمار می‌رود. این میوه پرکالری سرشار از ویتامین‌های K، E، C، پتاسیم و فولات است که برای چاقی صورت بسیار مفید است.

    اگرچه این میوه در همه میوه‌فروشی‌ها پیدا نمی‌شود؛ اما در برخی از میوه‌فروشی‌های خاص همیشه موجود است. آووکادو علاوه بر چاقی صورت و تقویت پوست یکی از بهترین میوه‌ها برای سلامت بدن و قلب نیز است.

    بیشتر بخوانید: چاق شدن صورت با جوانه گندم

    ۳- انبه

    انبه یکی از میوه‌های دارای طبع بسیار گرم و کالری بالاست که می‌تواند برای چاقی صورت بسیار مناسب باشد. یک انبه متوسط حاوی تقریباً ۱۵۰ کالری است که بیشتر آن‌ها از قندهای طبیعی و کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود.

    دلیل اصلی انتخاب این میوه برای چاقی صورت وجود ویتامین‌ها A و C در آن است که برای سلامت پوست بسیار مفیدند. همچنین انبه یک محافظ بسیار کارآمد برای بدن است که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. اگر انبه را برای چاقی صورت انتخاب کردید با توجه به طبع گرم آن روزانه بیشتر از ۱ انبه مصرف نکنید.

    انبه از بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

    ۴- انجیر

    در میان خشکبارهای محبوب که همیشه در مغازه‌های خشکباری موجود است و حکم طلای میوه‌های خشک را دارد انجیر بهترین گزینه برای چاقی صورت است.

    انجیر با داشتن انواع ویتامین‌های B رنگ را به صورت بازمی‌گرداند و شما را سرحال می‌کند. انجیر خشک، با داشتن ۲۰ تا ۲۵ کالری در هر عدد و منبع فیبر، ویتامین‌های K، B6، B2 و مواد معدنی نظیر منیزیم، کلسیم و آهن انتخاب بهتری نسبت به انجیر تازه برای چاقی صورت است.

    می‌توانید انجیر خشک را در آب بخیسانید و هم آب آن را به‌ عنوان نوشیدنی مقوی میل کنید هم انجیر نرم شده را برای چاقی صورت مصرف کنید. لازم به ذکر است انجیر یبوست و افسردگی را رفع می‌کند و سرشار از امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و فیبر خوراکی است.

    بیشتر بخوانید: آیا مصرف ترشی باعث چاقی می‌شود؟

    ۵- نارگیل

    نارگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از چربی‌های طبیعی و کالری است. هر ۱۰۰ گرم نارگیل دارای ۳۵۴ کالری است که یکی از بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت به حساب می‌آید.

    نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مهم‌تر از آن سلامت پوست نیز مفید است. این میوه که در دسته میوه‌هایی با طبع گرم قرار دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چاقی صورت است.

    نارگیل از بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

    ۶- انگور

    به ظاهر ساده این میوه نگاه نکنید شاید برای شما جالب باشد که بدانید انگور دارای کربوهیدرات سالم و حدود ۵۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم است. انگور در میان میوه‌های که دارای آنتی‌اکسیدان هستند و برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند یک سرآمد به حساب می‌آید.

    ۷- هندوانه

    یک میوه سرشار از آب که حجم زیادی از ویتامین C  است. خوردن هندوانه که قند طبیعی زیادی دارد می‌تواند به چاقی صورت کمک کند. البته نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید. خوردن اسموتی هندوانه یک گزینه مناسب برای چاقی صورت است.

    امیدواریم که ارائه این مقاله از مجله دانستنی اکالا در مورد خواص میوه‌هایی که در چاقی صورت به شما کمک می‌کنند برایتان مفید واقع شده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.