آشپزیخواص مواد غذایی

فواید و ضررهای فلفل قرمز تند (چیلی)،آیا خوردن فلفل تند برای معده مضر است؟

فلفل ‌قرمز تند میوه گیاه فلفل Capsicum هست که به دلیل طعم تند آنها معروف شده اند. آن‌ها با فلفل دلمه و گوجه فرنگی هم خانواده هستند. انواع مختلفی از فلفل‌های فلفل قرمز وجود دارد، از جمله گیاه کائنن و جالاپیو. فلفل‌های قرمز تند در درجه اول به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن را به صورت پخته استفاده کرد یا خشک کرده و به شکل پودر درآورد. فلفل قرمز تند با عنوان پاپریکا نیز می‌شناسند. در این مقاله از قسمت خواص مواد غذایی در مجله اینترنتی اکالا همه چیزهایی را که باید در مورد فلفل‌های قرمز تند (چیلی) بدانید به شما می‌گوییم.

ارزش غذایی فلفل قرمز :

ارزش غذایی فلفل قرمز

مواد مغذی ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) فلفل قرمز خام، تازه، شامل موارد زیر است:
• کالری: ۰.۶ گرم
• آب: ۰.۸۸ گرم
• پروتئین: ۰.۳ گرم
• کربوهیدرات: ۱.۳ گرم
• شکر: ۰.۸ گرم
• فیبر: ۰.۲ گرم
• چربی: ۰.۱ گرم

خلاصه: فلفل‌های قرمز تند دارای مقداری کربوهیدرات و همچنین مقادیر بسیار کمی پروتئین و فیبر هستند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی:

فلفل‌های تند قرمز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند. با این حال، سهم آنها در مصرف روزانه شما کم است.

بیشتر بخوانید: فواید آووکادو برای سلامتی?

مواد تشکیل دهنده فلفل:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ویتامین C: فلفل‌های قرمز تند سر شار از  ویتامین سی هستند، این آنتی اکسیدان قدرتمند برای بهبود زخم و عملکرد ایمنی بدن بسیار مهم است.
    ویتامین B6: یکی از اعضای خانواده‌ای ویتامین‌های B هست. این ویتامین نقش بسیار مهمی در متابولیسم انرژی بدن دارد.
    ویتامین K1: همچنین به عنوان فیلوکینون شناخته می‌شود، ویتامین K1 برای لخته شدن خون و همچنین سلامت استخوان‌ها و کلیه‌ها ضروری است.
    پتاسیم: یک ماده معدنی ضروری رژیم غذایی که در عملکردهای مختلف بدن نقش مهم دارد، پتاسیم  اگر به میزان کافی مصرف شود، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد.
    مس: مس یکی از عنصرهای بسیار مهم است که برای داشتن استخوانهای قوی و سلولهای عصبی سالم بسیار مهم است.
    ویتامین A: فلفل قرمز تند سرشار از بتا کاروتن است، که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند.
    آن‌ها همچنین منبع سرشاری از کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی هستند، که فواید بیشماری برای سلامتی بدن شما دارند.
    خلاصه: فلفل‌های قرمز تند سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند اما معمولاً به مقدار کمی خورده می‌شوند – بنابراین آنها به میزان قابل توجهی در مصرف روزانه برای تأمین مواد مغذی به بدن شما کمک نمی‌کنند.

    در اینجا ترکیبات گیاهی موجود در فلفل‌های تند قرمز آورده شده است:

    • کپسانتین: کاروتنوئید اصلی موجود در فلفل‌های تند قرمز  است. آن‌ها علت اصلی رنگ قرمز این نوع فلفل هستند. خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمند آن یک عامل مبازه با سرطان است.
    • ویولاکسانتین: آنتی اکسیدان اصلی کاروتنوئیدی موجود در فلفل تند زرد هستند که حدود ۳۷-۶۸ ٪ از کل محتوای کاروتنوئید را تشکیل می‌دهد.
    • لوتئین: فلفل‌های سبز تند (نارس) سرشار از لوتئین است که با رسیده شدن فلفل و قرمز شدن آن میزان لوتئین کاهش می‌یابد. مصرف لوتئین در سلامت چشم موثر است.
    • کپسایسین: کپسایسین مسئول طعم تند فلفل قرمز تند است و برای سلامت بدن خاصیت فراوان دارد.
    • اسید فروولیک: اسید فروولیک یک آنتی اکسیدان است که به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مختلف کمک می‌کند.
    محتوای آنتی اکسیدانی فلفل‌های رسیده (قرمز) بسیار بیشتر از فلفل‌های نرسیده (سبز) است.

    خلاصه: فلفل تند قرمز سرشار از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی است که فواید مختلف برای سلامتی بدن شما دارند. قابل توجه ترین این ترکیبات، کپسایسین است که علت اصلی طعم تند فلفل‌های قرمز هستند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بندری تند

    فواید فلفل‌های قرمز تند برای سلامتی:

    علیرغم طعم تند آن‌ها، فلفل‌های قرمز تند از دیرباز جزو ادویه‌ای سالم و پر طرف دار به حساب می‌آمدند.

    مسکن درد: کپسایسین، اصلی‌ترین ترکیب فعال زیستی گیاهی در فلفل‌های قرمزاست که خواص بی نظیری دارد. با گیرنده‌های درد، که انتهای اعصاب هستند و درد را حس می‌کنند، درگیر می‌شوند و باعث می‌شود این گیرنده‌های درد نسبت به سایر اشکال درد مانند سوزش معده ناشی از ریفلاکس اسید معده، کمتر حساس باشند.

    بهبود سوزش معده: یک مطالعه نشان داد که هنگامی که روزانه ۲.۵ گرم فلفل قرمز تند به افراد مبتلا به سوزش معده داده می‌شد، در ابتدای درمان ۵ هفته‌ای درد بدتر می‌شد اما با گذشت زمان بهبود می‌یافت.

    این قضیه توسط یک مطالعه ۶ هفته‌ای کوچک دیگر تأیید شد که نشان می‌دهد ۳ گرم فلفل تند هر روز باعث بهبود سوزش معده در افراد مبتلا به رفلاکس اسید معده می‌شود.

    به نظر می‌رسد که حساسیت فلفل دائمی نیست، یک مطالعه اشاره کرد که تاثیرات آن ظرف مدت ۱-۳ روز پس از قطع مصرف کپسایسین یا همان فلفل تند از بین می‌رود.

    بیشتر بخوانید: درمان سریع دل درد در خانه

    فلفل قرمز تند چیلی

    بیشتر بخوانید: ۱۴ خاصیت بی نظیر کلم بروکلی?،فوایدی که تا به حال نمی‌دانستید.?

    کاهش وزن با فلفل قرمز:

    چاقی یک وضعیت ناسالم برای سلامتی بدن است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد. برخی شواهد نشان می‌دهد که کپسایسین با کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی می‌تواند باعث کاهش وزن شود.
    در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که ۱۰ گرم فلفل قرمز تند می‌تواند چربی سوزی را در مردان و زنان به طور قابل توجهی افزایش دهد.

    کپسایسین همچنین ممکن است کالری دریافتی را کاهش داده. یک مطالعه در ۲۴ نفر که به طور مرتب فلفل قرمز تند مصرف می‌کردند، به این نتیجه رسید که مصرف کپسایسین قبل از غذا منجر به کاهش کالری دریافتی شده است.

    البته اثبات نشده که فلفل قرمز تند در کاهش وزن مؤثر است. با وجود شواهد مختلف، به نظر می‌رسد که ترکیب فلفل با غذاهای مختلف و مصرف منظم آن، باعث کاهش وزن می‌شود.

    با این حال، فلفل‌های تند قرمز احتمالاً به تنهایی چندان مؤثر نیستند. علاوه بر این، مقاومت بدن نسبت به اثرات کپسایسین ممکن است با گذشت زمان بیشتر شود و اثر آن را محدود کند.

    خلاصه: فلفل‌های تند قرمز دارای چندین فایده مهم برای سلامتی بدن هستند. مصرف آنها ممکن است هنگامی که با سایر روش‌های داشتن زندگی سالم ترکیب شوند تا حدودی باعث کاهش وزن شوند و همچنین ممکن است در تسکین درد ناشی از ریفلاکس اسید معده کمک کنند.

    بیشتر بخوانید: تفاوت اصلی فلفل سفید و فلفل سیاه

    فلفل قرمز تند چیلی

    مضرات فلفل قرمز:

    با مضرات فلفل قرمز آشنا شوید.

    احساس سوزش

    فلفل‌های قرمز تند به دلیل داشتن طعم تند و تیزشان بسیار معروف هستند. علت این طعم تند، ماده‌ای است به نام کپسایسین که به گیرنده‌های درد متصل می‌شود و احساس سوزش شدید ایجاد می‌کند.پ

    به همین دلیل ترکیب اولئورزین کپسیکوم استخراج شده از فلفل‌های تند قرمز ماده اصلی موجود در اسپری‌های فلفل است.
    در مقادیر زیاد باعث درد شدید، التهاب، تورم و قرمزی می‌شود با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض کپسایسین به صورت منظم ممکن است باعث شود که برخی نورون‌های مربوط به درد حساسیتشان نسبت به درد کمتر شود.

    بیشتر بخوانید: این ادویه‌ها نفخ شکم را از بین می‌برد!

    درد معده و اسهال

    خوردن فلفل تند می‌تواند باعث ناراحتی روده در برخی از افراد شود.

    علائم ممکن است شامل درد شکم، احساس سوزش در روده و اسهال دردناک باشد.

    این بیشتر در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شایع است. فلفل قرمز تند می‌تواند به طور موقت علائم بالا را در افرادی که عادت ندارند به طور مرتب فلفل قرمز تند بخورند، بدتر کند.

    به همین دلیل، افراد مبتلا به IBS ممکن است ترجیح دهند میزان مصرف فلفل قرمز و سایر غذاهای تند را کاهش دهند.

    خطر سرطان

    سرطان یک بیماری جدی است که با رشد غیر طبیعی سلول همراه است. شواهد موجود در مورد اثرات فلفل قرمز بر سرطان مختلف است. مطالعات آزمایشگاهی و همچنین مطالعات بر روی حیوانات نشان می‌دهد که کپسایسین، یک ترکیب گیاهی در فلفل‌های قرمز تند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش یا کاهش دهد.

    مطالعات آزمایشی در مورد انسان نشان داده است که مصرف فلفل قرمز تند تا حدودی باعث افزایش خطر سرطان به ویژه کیسه صفرا و معده می‌شود. پودر فلفل قرمز به عنوان یک عامل افزایندهٔ خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو در هند شناخته شده است.

    به خاطر داشته باشید که مطالعات آزمایشی نمی‌توانند ثابت کنند که فلفل‌های قرمز تند باعث سرطان می‌شوند، بلکه نشان می‌دهند که فقط افرادی که مقادیر زیادی فلفل قرمز تند می‌خورند، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن مبتلا شوند.

    خلاصه: فلفل قرمز تند برای همه خوب نیست. آن‌ها احساس سوزش ایجاد می‌کنند و ممکن است در برخی از افراد باعث درد معده و اسهال شود. برخی از مطالعات، مصرف فلفل قرمز تند را با افزایش خطر سرطان مرتبط می‌دانند.

    بیشتر بخوانید: فواید قهوه گانودرما ☕?

    فلفل قرمز تند
    چکیده:

    فلفل های قرمز تند یا همان چیلی یک ادویه محبوب در بسیاری از نقاط جهان هستند و به دلیل داشتن طعم گرم و تندشان بسیار معروف هستند. آن‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بی نظیر هستند.

    چیلی شامل کپسایسین، ماده‌ای است که باعث سوزش دهان می‌شود. کپسایسین دارای چندین خاصیت برای سلامتی است و البته اثرات جانبی نیز دارد. کپسایسین ممکن است به کاهش وزن و کاهش درد کمک کند.

    ولی باعث احساس سوزش می‌شود، که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، به خصوص افرادی که به خوردن فلفل‌های تند عادت ندارند. همچنین تا حدودی به ناراحتی گوارش دامن می زند.

    توجه به میزان تحمل خود در هنگام خوردن فلفل قرمز تند مهم است. مصرف آن به عنوان ادویه می‌تواند یک عادت سالم غذایی باشد، اما افرادی که مشکلات گوارشی را تجربه می‌کنند، باید از آنها اجتناب کنند.

    منبع: healthline

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.