آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه بمب شکلاتی (بمب هات چاکلت)؛ دسر جذاب و آسان

بمب هات چاکلت یا بمب کاکائوی داغ در واقع توپک‌های شکلاتی خوشمزه و جالبی هستن که تشکیل شده‌اند از یک پوسته شکلاتی با طعم و رنگ دلخواه و داخل این توپک‌ها با هات چاکلت یا کاکائو و مارشمالو و چیپس شکلاتی و … پر شده است. درست کردن بمب‌های شکلاتی در منزل کار بسیار آسان و دلچسبی هست و این روزها بسیار رواج پیدا کرده و مورد استقبال قرار گرفته است. آماده کردن یک نوشیدنی داغ مثل شیر کاکائو خوشمزه یا قهوه دالگونا در روزهای سرد زمستانی به خصوص با این روش بسیار دلچسب است. بمب شکلات داغ رو داخل یک لیوان میندازین و شیر داغ رو روی اون میریزین. گرمای شیر باعث آب شدن شکلات میشه و بمب شکلاتی باز میشه و مارشمالو‌ها و هات چاکلت بیرون میان و با شیر ترکیب میشن و یه نوشیدنی داغ و جذاب به شما میدن. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم بمب هات چاکلت (بمب شکلاتی):
شکلات با طعم و رنگ دلخواهبه مقدار لازم
پودر هات چاکلتبه مقدار لازم
مارشمالوبه مقدار لازم
شیربه مقدار لازم

مواد لازم بمب هات چاکلت
۱- برای آماده کردن بمب شکلاتی ابتدا شکلات دلخواه رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری ذوب میکنیم. برای درست کردن این بمب‌ها از قالب گرد سیلیکونی باید استفاده کنیم که میتونید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید.
بن ماری کردن شکلات در بمب شکلاتی

۲- مقداری از شکلات رو داخل قالب میریزیم و با چرخوندن قالب یا به کمک قلمو دیواره و کف قالب رو کاملا آغشته به شکلات میکنیم.

ریختن شکلات در قالب سیلیکونی برای بمب شکلاتی

۳- تا همه جای قالب کاملا با شکلات پوشیده بشه. اگه مقدار شکلاتی که داخل قالب ریختین خیلی زیاد بود در انتها قالب رو کج کنید و شکلات اضافی رو داخل ظرف برگردونید.

قالب رو داخل یخچال قرار بدین تا شکلات کاملا ببنده و بعد از یخچال خارج کنید و مجددا دیواره‌های قالب رو به کمک قلمو کاملا با شکلات پوشش بدین تا شکلات ضخیم‌تر و محکم‌تر بشه و موقع خارج کردن از قالب نشکنه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    گرفتن شکلات در قالب در بمب شکلاتی

    ۴- بعد از اینکه دیواره ها رو کاملا با شکلات کاور کردین دوباره قالب رو به یخچال انتقال بدین تا شکلات کاملا خودش رو بگیره و ببنده و بعد قالب رو از یخچال بیرون بیارید و کناره های قالب رو از شکلات جدا کنید و از یک سمت به آرومی شکلات رو از قالب خارج کنید.

    در آوردن شکلات های گرفته شده از قالب در بمب شکلاتی

    ۵- همین کار رو با شکلات‌های رنگی یا شکلات سفید هم میتونید انجام بدین و نیم دایره‌های سفید رنگ درست کنید. برای تزئین روی شکلات‌ها میتونید از رنگ‌های پودری استفاده کنید.

    من برای رنگ آمیزی شکلات‌ها از دو رنگ طلایی و نقره‌ای استفاده کردم. مقداری رنگ نقره‌ای پودری رو داخل ظرفی بریزین.

    شکلات شیری در بمب شکلاتی و تزیین آن

    ۶- و حلال رنگ رو بهش اضافه کنید تا رقیق و حل بشه (برای حل کردن رنگ‌های پودری از الکل استفاده میکنن اما شما میتونید از حلال رنگ‌های پودری استفاده کنید و اون رو از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید مثل مارک دکتر گستو).

    می‌تونید داخل قالب رو کاملا با یک رنگ پوشش بدین یا اینکه داخل قالب رو به صورت مارپیچی رنگ کنید و جای خالی برای رنگ دوم هم بذارین.

    بمب شکلاتی و اکلیل در آن

    ۷- اجازه بدین رنگ اول خشک بشه و بعد مقداری رنگ پودری طلایی رو داخل ظرف بریزین.

    بمب شکلاتی یا بمب هات چاکلت

    ۸- و مقداری حلال رنگ بهش اضافه کنید تا رقیق بشه و بعد داخل قالب رو مجددا با رنگ طلایی رنگ کنید تا جاهای خالی پوشیده بشه. (حلال رنگ رو تا جایی اضافه کنید که رنگ پودری کمی رقیق بشه و از حالت خمیری خارج بشه بیش از اندازه اضافه کردن حلال رنگ باعث رقیق شدن بیش از اندازه رنگ میشه)

    تزیین بمب شکلاتی هات چاکلت

    ۹- برای اینکه رنگ‌ها به صورت تکه‌ای و پراکنده روی شکلات رو پوشش بدن اول قلمو رو به رنگ نقره‌ای آغشته می‌کنیم و قلمو رو رو به قالب روی انگشت می‌کشیم، تا رنگ به سمت قالب به صورت پراکنده و تکه ای پرتاب بشه اجازه بدین رنگ نقره‌ای خشک بشه و بعد همین کار رو با رنگ طلایی هم انجام بدین تا روی شکلات پر بشه از تکه های رنگ نقره‌ای و طلایی که با حالت تصادفی روی قالب جا گرفتن و طرح زیبایی رو ایجاد کردن.

    از انواع طرح و رنگ میتونید برای رنگ آمیزی قالب استفاده کنید. وقتی رنگ‌ها خشک شدن شکلات بن ماری شده رو مثل نمونه های قبلی داخل قالب بریزین و با حرکت دادن و چرخاندن قالب شکلات رو کاملا به دیواره‌ها آغشته کنید و اجازه بدین ببنده و دوباره دیواره‌های قالب رو با شکلات محکم‌تر و ضخیم‌تر کنید.

    بمب شکلاتی در طرح های مختلف

    ۱۰- و بعد از قالب خارج کنید. طرح روی قالب کاملا به شکلات انتقال پیدا میکنه. وقتی تمام شکلات ها رو آماده کردین، نوبت وصل کردن دو نیمه شکلات به همدیگست.

    برای این کار یک بشقاب رو داخل ماکروفر قرار بدین تا گرم بشه و یا اینکه آب جوش رو روی بشقاب بریزین تا گرم بشه و بعد با دستمال پاک کنید. (به جای این کار میتونید یک تابه یا سینی رو روی حرارت بذارین تا گرم بشه و بعد از روی حرارت بردارین و استفاده کنید) و لبه های یک نیم دایره شکلاتی رو روی بشقاب قرار داده و حرکت بدین تا کمی آب بشه.

    بمب شکلاتی خوشمزه در چند رنگ

    ۱۱- و بعد از بشقاب جدا کنید و داخل اون رو با پودر هات چاکلت و مارشمالو یا مواد دلخواه پر کنید. در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشین و تا قبل از بستن شکلات، لبه های نیم دایره بعدی رو روی بشقاب آب کنید و روی نیم دایره پر شده با مواد قرار بدین تا کاملا فیکس بشه و لبه های دو نیم دایره کاملا روی هم قرار بگیرین و پس و پیش نباشن.

    این مرحله رو با دقت انجام بدین تا کارتون تمیز از آب در بیاد و بعد از بستن شکلات بمب شکلاتی شما آمادست. همین کار رو برای بقیه نیم دایره‌ها انجام بدین.

    ریختن مارشمالو داخل بمب شکلاتی
    ۱۲- به جای پودر هات چاکلت میتونید مقدار مساوی پودر کاکائوی روشن (تیره نباشه) و شکر قهوه‌ای رو مخلوط کنید و داخل بمب‌های شکلاتی بریزین. میتونید از مارشمالوی بیشتری داخل بمب شکلاتی استفاده کنید یا چیپس شکلاتی هم داخلش قرار بدین.

    بمب شکلاتی( بمب هات چاکلت)

    روی بمب‌های شکلاتی ساده رو هم میتونید بسته به سلیقه تزئین کنید یا اینکه ساده نگه دارین میتونید مقداری شکلات هم رنگ یا با رنگ مخالف رو آب کنید و داخل قیف بریزید و به صورت رفت و برگشتی خط هایی رو روی بمب ها ایجاد کنید.

    در کل تزئین بمب‌های شکلاتی سلیقه ای و دلخواهه. این بمب‌ها رو داخل لیوان قرار بدین و روی اونها شیر داغ بریزین و یک نوشیدنی جذاب و خوشمزه داشته باشین. این کار مخصوصا برای بچه ها بسیار جالب و سرگرم کنندست.

    Chocolate bomb

    امیدوارم از این طرز تهیه خوشتون اومده باشه. همچنین برای مشاهده انواع دسرهای دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳.۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.