دانستنی

۱۰ روش ساده و طلایی برای درمان سریع دل درد در خانه

دل درد، از جمله مشکلات رایج و آزاردهنده‌ای است که می‌تواند علل متعددی داشته باشد. خوشبختانه، در بسیاری از موارد نیازی به مراجعه به پزشک و مصرف داروهای شیمیایی نیست و می‌توان با استفاده از روش‌های ساده و خانگی، دل درد را تسکین داد.

در این قسمت از اکالا بلاگ، روش‌های درمان سریع دل درد در خانه را شرح می‌دهیم.

معرفی ۱۰ روش برای درمان سریع دل درد در خانه

در ادامه به ۱۰ روش موثر برای درمان سریع دل درد در خانه اشاره می‌کنیم.

۱- مصرف مایعات

مصرف مایعات، به ویژه آب، نقشی کلیدی در تسریع روند درمان دل‌درد ایفا می‌کند. نوشیدن آب بیشتر، به دفع مواد مضر از بدن کمک می‌کند و فرایند آبرسانی به بدن را به طور کامل انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی اسهال

۲- استفاده از کیسه آب گرم

یکی از روش‌های ساده و موثر برای رهایی از دل درد، استفاده از کیسه آب گرم است. برای این کار می‌توانید از یک کیسه آب گرم یا بطری آب گرم استفاده کنید و آن را روی شکم خود قرار دهید.

گرمای کیسه آب گرم عضلات شکم را شل کرده و به تسکین درد و اسپاسم کمک می‌کند. روش دیگر، استفاده از دوش آب گرم است. برای این کار، به مدت چند دقیقه زیر دوش آب گرم قرار بگیرید و شکم خود را با آب گرم ماساژ دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    درمان سریع دل درد در خانه با استفاده از کیسه آب گرم

    ۳- استفاده از داروهای مسکن

    استفاده از داروهای مسکن مانند استامینوفن می‌تواند راه حلی موثر برای کاهش درد در کنار سایر روش‌های درمان دل درد در خانه باشد. در صورت وجود دل درد شدید می‌توانید از این نوع داروها برای کاهش دل درد خود استفاده کنید.

    نکته: قبل از مصرف هرگونه دارو، چه با نسخه و چه بدون نسخه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    ۴- استراحت دادن به روده‌ها

    اگر بعد از پرخوری دچار دل درد شده‌اید، بهترین راهکار برای تسکین دل درد، استراحت دادن به روده‌ها و معده‌تان است. برای این منظور، بهتر است برای مدتی از خوردن غذا خودداری کنید و فقط به مصرف غذاهایی که هضم راحتی دارند اکتفا کنید.

    بیشتر بخوانید: این ادویه‌ها نفخ شکم را از بین می‌برد!

    ۵- دمنوش شیرین‌بیان

    در طب سنتی، شیرین‌بیان به عنوان گیاهی بی‌نظیر برای درمان دل درد شناخته می‌شود. این گیاه با رفع ناراحتی‌های معده به بهبود ورم معده، زخم معده و نفخ و التهاب آن کمک می‌کند.

    اگر دل درد شما ناشی از مشکلات گوارشی است، می‌توانید از دمنوش شیرین‌بیان استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش، مقداری شیرین‌بیان آسیاب شده را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد تا آماده شود.

    درمان سریع دل درد در خانه با دمنوش شیرین بیان

    ۶- دمنوش زنجبیل

    دمنوش زنجبیل یک نوشیدنی گرم و معجزه آسا برای تسکین دل درد در خانه است. برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری زنجبیل تازه را در یک لیوان آب جوش ریخته و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا زنجبیل طعم و خواص خود را به آب جوش منتقل کند. در نهایت، دمنوش زنجبیل را صاف کرده و همراه با کمی عسل میل کنید.

    نکته: اگر دل درد شما ناشی از مصرف غذاهای گرم است، از مصرف زنجبیل خودداری کنید. زیرا زنجبیل طبع گرمی دارد و ممکن است دل درد شما را تشدید کند.

    ۷- خاکشیر

    یکی از کاربردهای مشهور خاکشیر، کمک به رفع یبوست است. برای بهره‌مندی از این خواص، کافی است خاکشیر را با عسل و مقداری آب گرم ترکیب کرده و میل کنید. این ترکیب معجزه آسا به رفع دل‌درد شما کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: ۲۰ ماده غذایی برای خلاص شدن از رفلاکس معده

    ۸- انجیر

    اگر دل درد شما ناشی از یبوست است، انجیر می‌تواند یک راه حل طبیعی و مفید باشد. این میوه خوشمزه با دارا بودن ترکیبات موثر به نرم شدن مدفوع و تسهیل حرکات روده کمک می‌کند و در نتیجه یبوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    نکته: اگر دل درد شما همراه با اسهال است، از مصرف انجیر خودداری کنید. انجیر می‌تواند اسهال را تشدید کند.

    درمان سریع دل درد در خانه با انجیر

    ۹- ماساژ شکم با روغن زیتون

    برای تسکین دردهای شکمی می‌توانید از ماساژ شکم با روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار، روغن زیتون را روی شکم خود بریزید و با حرکات دورانی در جهت عقربه‌های ساعت، شکم خود را ماساژ دهید. این ماساژ می‌تواند به کاهش درد معده و درمان یبوست کمک کند.

    بیشتر بخوانید: با این مواد غذایی معده درد خود را آرام کنید!

    ۱۰- نعناع

    نعناع، گیاهی پرخاصیت است که از دیرباز برای درمان دل درد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برای بهره‌مندی بیشتر از خواص نعناع بهتر است به جای جویدن برگ نعناع، از آن به صورت دمنوش استفاده کنید.

    همچنین، می‌توانید از عرق نعناع نیز برای تسکین دل‌درد استفاده کنید. برای این منظور، مقداری عرق نعناع را با آب گرم مخلوط کنید و میل نمایید.

    در این قسمت از مجله دانستنی اکالا به ارائه روش‌هایی برای درمان سریع دل درد در خانه پرداختیم. با به کارگیری این راهکارها می‌توانید به راحتی از شر دل درد خلاص شوید. با این حال، لازم به ذکر است که در صورت تشدید دل درد و عدم بهبود آن با روش‌های خانگی، مراجعه به پزشک امری ضروری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.