آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه بشته واش مازندرانی؛ ساده و خوشمزه

بشته واش یکی از غذاهای ساده شمالی است که در زمان کوتاهی می‌توانید آن را تهیه کنید. طعمی متفاوت و خوشمزه دارد و سرشار از آهن و فیبر است برای رفع یبوست و کم‌خونی بسیار مفید است. بشته واش از دسته آش‌ها است و برخی آن را با پلو سرو می‌کنند.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه بشته‌ واش را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه بشته‌ واش

  • مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است.
  • مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۶۰-۹۰ دقیقه است.
  • درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی آسان قرار دارد.
مواد لازم جهت تهیه بشته واش:
اسفناج۷۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
عدس۱ پیمانه
زیره۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول | آماده‌سازی عدس

در اولین مرحله به سراغ آماده سازی عدس‌ روید. عدس‌ها را تمیز کنید و بشویید و با مقداری آب سرد بخیسانید. بهتر است قبل از پخت همه حبوبات آن‌ها را چند ساعتی در آب بخیسانید. پس از گذشت چند ساعت از خیساندن عدس، آب آن را بریزید و با مقدار مناسبی آب تازه و نمک روی حرارت ملایم قرار دهید تا عدس‌ها به خوبی بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش کدو حلوایی مازندرانی

مرحله دوم | آماده‌سازی اسفناج

در دومین مرحله به سراغ اسفناج‌ها روید. برگ های بزرگ و پلاسیده و زرد را جدا کنید و بقیه اسفناج‌ها را بشویید. سبزی‌های شسته شده را درون آبکش ریخته و زمان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. با کمک چاقو تیزی آن‌ها را به ابعاد یکسان و منظمی برش دهید و کنار گذارید.

دستور پخت بشته‌ واش

مرحله سوم | آماده سازی پیاز و سیر

درون قابلمه مناسبی مقدار کمی روغن بریزید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه بیفزایید. اندکی زمان دهید تا پیاز سبک و طلایی رنگ شود. در همین مرحله سیر را له کرده و به آن بیفزایید کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. بهتر است در تهیه غذاهای شمالی از سیر و پیاز تازه استفاده کنید تا طعم اصیل و خوشمزه غذا حفظ شود اما اگر در دسترس ندارید می‌توانید از پودر سیر یا پودر پیاز کمک بگیرید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مقداری زردچوبه و فلفل به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و مجدد به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال زمان اضافه کردن اسفناج‌هاست، سبزی‌های خرد شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. کمی تفت دهید تا اسفناج ها تغییر رنگ دهند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش سبزی شیرازی

    در همین مرحله عدس‌های پخته شده را با هر مقدار آبی که دارند به ترکیبات درون قابلمه بیفزایید. اگر آب آن کم بود اندکی آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و ۴۰-۶۰ دقیقه زمان دهید تا اسفناج و عدس به خوبی با هم بپزند و لعاب بیندازند.

    در پایان زمان پخت با مقداری زیره سبز و نمک چاشنی غذا را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید و بشته واش خوشمزه‌تان را در ظرف سرو بریزید. با نان یا برنج نوش جان کنید. برخی با مقداری نعنا داغ یا کشک روی آش را تزیین و میل می‌کنند.

    به همین راحتی و با طی کردن ۳ مرحله بسیار ساده بشته واش خوشمزه و راحت شما آماده سرو است. از اینکه تا پایان این آموزش نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما متشکریم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    سوالات متداول

    در ادامه به چند سوال متداول در رابطه تهیه با بشته واش پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    آیا بشته واش خاصیتی هم دارد؟

    به دلیل وجود عدس و اسفناج این غذا سرشار از آهن است و برای کسانی که کم‌خونی دارند بسیار مفید و مقوی است.

    بشته واش چیست؟

    بشته واش نوعی آش است که بیشتر در شهر کندلوس استان مازندران پخته می‌شود.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.