آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک براونی با طعم کافی شاپی!

براونی نوع پرطرفداری از کیک شکلاتی  محسوب میشه که بافتی متراکم و حالت شکلاتی خیسی داره؛ هم راحت و بی دردسر درست می‌شه و هم مواد اولیه ی ساده ای داره! حالا نظرتون چیه که این کیک خیلی خوشمزه رو با یک لایه ی پنیری جذاب ترش کنیم و تبدیل کنیم به چیزکیک براونی تا هم بتونه انتخاب شکلات دوستا باشه و هم کسانی که طرفدار چیزکیک هستند؟ چیز کیک براونی ازکنار هم قرار گرفتن دو دسر خوشمزه یعنی کیک برانی و چیزکیک درست می شه. با مجله اکالا همراه باشید تا این دیر خوشمزه را با هم درست کنیم.

مواد اولیه کیک براونی
کره ی آب شده (همدمای محیط)۱ پیمانه یا ۲۳۰ گرم
شکر دانه ریز۲ پیمانه یا ۴۰۰ گرم
تخم مرغ (همدمای محیط)۴ عدد درشت
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ پیمانه یا ۸۵ گرم
آرد شیرینی پزی۱ پیمانه یا ۱۲۵ گرم
مواد اولیه برای تهیه لایه پنیری
پنیر خامه ای۳۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکر۲/۳ پیمانه یا ۱۳۵ گرم

مراحل تهیه چیزکیک براونی:

۱- دمای فر را روی ۱۷۰ تنظیم می‌کنیم تا گرم بشه و کف قالب مد نظرمون و با کاغذ روغنی می‌پوشانیم.
 نکته: ازونجایی که کیک براونی جزو کیک های تخت حساب می‌شه و به صورت مستطیلی یا تخته‌ای برش می‌خوره، بهتره از قالب مستطیل یا مربع استفاده کنید. می‌تونید از قالب‌های پیرکس مشابه تصویر یا قالبی به اندازه ی ۲۰ × ۳۰ استفاده کنید. دقت کنید اگه قالب شما بزرگتر باشه، لایه ی کیکتون نازک تر و طبعا زمان پخت هم کمتر می‌شه. ( برای اطلاع از همه قالب‌های شیرینی پزی و کاربردشون در آشپزی کلیک کنید.)

انتخاب قالب مناسب برای چیزکیک براونی

۲- کره‌ی آب شده و هم دمای محیط و با همزن دستی برای مدت ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم. می‌تونید از همزن برقی هم استفاده کنید ولی ضرورتی نداره.

مخلوط کردن شکر و کره
۳-  ۴ عدد تخم مرغ درشت داشتیم که اونارو به موادمون اضافه می‌کنیم و بعد از اضافه کردن وانیل، مجددا مواد و باهم هم می زنیم.

۴- انقدر هم میزنیم تا به یک بافت روان برسیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    هم زدن وانیل و تخم مرغ۵- آرد و پودر کاکائو رو باهم ترکیب و الک می‌کنیم.

    ۶- مخلوط مواد خشک رو توی ۲ مرحله به موادمون اضافه می‌کنیم و با همزن دستی یا لیسک هم می‌زنیم.

    الک کردن آرد و پودر کاکائو۷- وقتی موادمون کاملا ترکیب و یکدست شد (باید دقت کنین که به هیچ وقت گلوله ی ارد توی مایه کیک باقی نمونه) اون رو داخل قالبی که از قبل آماده کردیم، می‌ریزیم.

    ریختن مواد براونی در قالب۸- قالب رو برای مدت حدودا ۲۰ _ ۲۵ دقیقه تو فر که از قبل گرم کردیم، قرار می‌دیم و اجازه می‌دیم تا یه مقدار کیک بپزه و رویه ببنده.

    ۹- وقتی قالب و از فر درآوردیم، اجازه می‌دیم برای مدت ۱۵ دقیقه از حرارت بیافته و خنک شه. توی این فاصله لایه ی چیز کیک رو آماده می کنیم و برای اینکار در ابتدا پنیر خامه ای و شکر و باهم مخلوط می‌کنیم.

    ریختن لایه پنیر روی بروانی۱۰- بعد ازینکه کاملا ترکیب و یکدست شدن، تخم مرغ ها رو یکی یکی به موادمون اضافه می کنیم هم می زنیم. یعنی اول یک تخم مرغ و بعد از همزدن و وقتی دیگه تخم مرغ و ندیدیم، می ریم سراغ بعدی.

    ۱۱- همراه با تخم مرغ اخر، وانیل رو هم اصافه می کنیم و مواد و هم می زنیم تا یکدست بشه.

    یک دست شدن تخم مرغ ها۱۲- مایه‌ی چیز کیک رو روی کیک براونی می‌ریزیم و مجددا برای مدت حدودا ۲۵_ ۳۰ دقیقه داخل فر میزاریم.

    اضافه کردن لایه پنیری به بروانی۱۳- بعد ازین زمان یا در واقع تا زمانی که لبه‌های اون طلایی بشه، قالب رو از فر بیرون میاریم و باید اجازه بدیم کاملا خنک شه و بعد از حدود ۳ چهار ساعت، اول کیک و به کمک چاقو به آرامی از دیواره های قالب جدا کنید و بعد به کمک لبه های کاغذ روغنی می تونید اون از قالب بیرون بیارید. بعد از جدا کردن کاغذ روغنی، چیزکیک براونی رو برش بزنید و روی اون رو با شکلات رنده شده یا به دلخواه تزئین کنید.
    امیدوارم این دسر خوشمزه رو درست کنید و از هم نشینی جذاب چیز کیک و براونی لذت ببرید.

    تزیین چیزکیک

    نکات مهم در تهیه چیز کیک براونی :

    •  برای لایه کیک براونی حتما از تخم مرغ درشت استفاده کنید.
    • دقت کنین که شکر شما حتما دانه ریز باشد. در غیر این صورت، می‌تونین با آسیاب کن و با زدن فقط چند پالس، کمی شکر رو آسیاب کنید ولی نباید از پودر قند استفاده کنید.
    • بهتره که از وانیل شکری استفاده کنید.
    • اگر از همزن برقی استفاده کردین، به هیچ وجه بعد از اضافه کردن مخلوط مواد خشک به مایه کیک، اون رو زیاد هم نزنین چون بافت نهایی کیک شما سفت می‌شه‌. ( بهتره با لیسک هم بزنین.)
    •  می تونین برای اطمینان از راحت جدا شدن کیک از قالب سطح کاغذ روغنی رو هم مقداری چرب کنید.
    •  پخت کیک براونی طی دو مرحله انجام می شه ،پس وقتی دفعه ی اول اون از فر درمیاریم کامل نپخته و فقط اطرافش کمی پخته و روی اون بسته. باید به آرامی مواد پنیری رو بریزیم روش و مجددا داخل فر بذاریم. ( برای مشاهده دستور کامل تهیه براونی شکلاتی کلیک کنید.)
    • وقتی کیک براونی رو از فردرمیارین، بهتره فر و خاموش نکنین و رو حالت استندبای نگه دارین تا دمای اون افت نکنه و برای پخت مرحله ی دوم گرم بمونه.
    •  زمانیکه بعد از گذشت ۲۵ _ ۳۰ دقیقه چیز کیک براونی رو از فر در میارید، می‌بینید که کنارهاش طلایی شده ولی وسط اون یه مقدار می‌لرزه که این طبیعیه و بعد از سرد شدن، سفت می‌شه.
    • بهتره که بعد از اینکه چیزکیک براونی کاملا سرد شد، اون رو برای چند ساعت داخل یخچال بذارین تا خنک و منسجم بشه و بعد برش بزنین و نوش جان کنین.
    •  این کیک داخل یخچال تا ۳ روز و داخل فریزر تا یک ماه قابل نگهداریه. اگه گذاشتین داخل فریزر چند ساعت قبل از سرو باید از فریزر دربیارین تا خودش آروم به دمای محیط برسه.

    امیدواریم از این آموزش این چیزکیک لذت برده باشید. برای مشاهده دستورهای شیرینی پزی مشابه، به بخش کیک و شیرینی اکالا بلاگ مراجعه کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.