آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیزکیک هویج و گردو با کرم پنیری؛ خوشمزه و بی نظیر

کیک هویج یکی از کیک های خیلی معروف و محبوب در سراسر دنیاست.در ایران این کیک جزو کیک های پرفروشِ کافی شاپی به شمار می‌آید که انتخاب اول و آخر خیلی از افراد برای سفارش است. کیک هویج پر از عطرو طعم دلپذیر است و بافت فوق العاده به همراهِ طعم ادویه های خوش عطر و رنگ و مزه ی دلپذیرِ هویج کیکی محبوب و خاص در میان طرفداران ساخته است. حالا شما تصور کنید به همراه کیک هویج که خود به تنهایی یکی از فوق العاده ترین کیک هاست، یک لایه چیزکیک هم با این کیک خوشمزه ترکیب شود و به همین راحتی یک تیر و دونشان زدید. یعنی هم از طعم یک کیک هویج رویایی لذت می‌برید و هم یک چیزکیک خوشمزه رو امتحان خواهید کرد!

امروز در اکالا میتونید آموزش این چیزکیک خوشمزه و آسان رو به صورت مرحله به مرحله ببینید و به راحتی و بدون هیچ مهارت خاص این چیزکیک رو در منزل تهیه کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که این کیک در یک مرحله پخت می‌شود و نیاز به پخت دومرحله مانند سایر چیز کیک ها ندارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    با ما در ادامه در اکالا بلاگ همراه باشید با آموزش چیزکیک هویج و گردو با عطر و طعمی بی نظیر و دلچسب.

    مواد لازم جهت تهیه چیزکیک هویج و گردو:
    تخم مرغ ۳ عدد
    آرد یک و سه چهارم پیمانه
    هویج یک پیمانه
    روغن مایع نصف پیمانه
    شکر سه چهارم پیمانه
    شکر قهوه ای یک چهارم پیمانه
    گردو نصف پیمانه(اختیاری)
    بکینگ پودریک قاشق چایخوری
    نمک یک چهارم قاشق چایخوری
    دارچین یک قاشق غذاخوری
    پودر میخک یا هل یک چهارم قاشق چایخوری
    زنجبیل در صورت تمایل کمی

    مواد لازم جهت تهیه چیزکیک هویج و گردو

    مواد لازم برای تهیه کرم چیز یا کرم پنیری:
    پنیر خامه ای یا ماسکارپونه ۲۵۰ گرم
    خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
    پودر قند دو سوم پیمانه
    آرد یک و نیم قاشق غذاخوری
    تخم مرغ دو عدد
    وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

    مواد لازم برای تهیه کرم چیز یا کرم پنیری

    برای تهیه این چیزکیک خوشمزه مواد کیک رو ابتدا آماده کنید. برای این منظور آرد رو داخل ظرفی بریزید. ادویه ها شامل دارچین، پودر هل یا میخک و زنجبیل رو به آرد اضافه کنید.

    آرد را با ادویه ها برای چیزکیک هویج و گردو آماده کنید
    مواد رو با هم مخلوط و بعد الک کنید تا آرد سبک شود. مخلوط آرد رو کنار بگذارید. داخل ظرف گودی شکر سفید رو بریزید و شکر قهوه ای رو به شکر سفید اضافه کنید.

    مواد را با هم مخلوط و برای چیزکیک هویج شکر سفید و قهوه ای را با هم مخلوط کنید
    بعد سه عدد تخم مرغ رو به شکر سفید و قهوه ای اضافه کنید. شروع کنید به هم زدن و حدود سه تا پنج دقیقه هم بزنید.

    تخم مرغ را با شکرها برای چیزکیک هویج مخلوط کنید

    تا مخلوط کاملا حجیم شود و حالت روبانی پیدا کند. بعد از مخلوط کردنِ شکر و تخم مرغ، روغن مایع رو به این مخلوط اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید.

    روغن مایع را به مواد چیزکیک هویج اضافه کنید.حالا آرد الک شده با ادویه‌ها که در ابتدا آماده کردید رو طی دو یا سه مرحله به آرامی به این مخلوط اضافه کنید. مواد رو در حد مخلوط شدن آرد هم بزنید و بعد هویج رنده شده با رنده ریز رو بعد از آرد به مواد اضافه کنید.

    هویج رنده شده را به مواد چیزکیک هویج اضافه کنیدمجدد با لیسک یا قاشق مواد رو هم بزنید تا هویج به طور کامل با سایر مواد مخلوط شود. در پایان گردوی خرد شده رو هم به مواد بیفزایید.

    گردوی خرد شده را به به مواد چیزکیک هویج اضافه کنید

    و کمی مخلوط کنید. مواد کیک تقریبا غلیظ خواهد بود. حالا مواد آماده شده ی کیک رو کنار بگذارید و در این مرحله باید مواد پنیری رو برای این چیزکیک تهیه کنید.

    طرز تهیه کیک هویج

    برای تهیه کرم چیز یا کرم پنیری برای این چیزکیک، داخل کاسه ای ،پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه رو بریزید. با همزن برقی یک الی دودقیقه هم بزنید تا پنیر خامه ای نرم و سبک شود.

    طرز تهیه کرم چیزکیک پنیری چیزکیک هویج

    سپس پودر قند رو به پنیر خامه ای اضافه کنید. مجدد با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا پودر قند و پنیر ترکیبی یکدست و نرم داشته باشند.

    پودر قند را اضافه کنید به مواد چیزکیک هویج

    حالا وقت اضافه کردن خامه صبحانه است. خامه صبحانه رو به پنیر خامه‌ای و پودر قند اضافه کنید. با همزن هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

    خامه صبحانه و پودر قند را به هم مخلوط کنید برای چیزکیک هویج

    حالا دو عدد تخم مرغ رو به مخلوط پنیری اضافه کنید. دقت کنید به این صورت که اول یک تخم مرغ رو بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع چیزکیک خوشمزه؛ آموزش تصویری مرحله‌ای

    تخم مرغ را به لایه پنیری برای چیزکیک هویج اضافه کنید

     چند ثانیه کوتاه هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کنید. در همین مرحله وانیل رو نیز به مواد اضافه کنید.وانیل و تخم مرغ را به مواد پنیری چیزکیک هویج اضافه کنید

    و در پایان آرد رو به مخلوط پنیری اضافه کنید و کمی هم بزنید و مخلوط کنید تا مواد به غلظت مشابه تصویر برسد. آرد را به مخلوط پنیری چیزکیک هویج اضافه کنید

    داخل قالب کمربندی کاغذ روغنی بیندازید. حتی میتویند به سادگی از قالب آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده کنید.

    قالب را آماده و مواد چیزکیک هویج را داخل آن بریزید

    در این مرحله نیمی از مواد کیک که در شروع کار آماده کردید، داخل قالب بریزید ومواد رو در کف قالب پخش کنید و کف قالب رو با مواد کیک پوشش دهید.

    طرز تهیه مربای هویج

    حالا نوبت به ریختن کرم چیز یا کرم پنیری روی لایه کیک است. مواد پنیری رو هم نصف کنید و روی لایه کیک و مواد کیک بریزید.

    مواد پنیری را روی مواد چیزکیک هویج بریزید

    دوباره مواد کیک رو بریزید روی کرم پنیری نیاز نیست حتما کاملا مرتب و یک اندازه باشد میتونید نسبت موادکیک و کرم پنیری رو کم و زیاد کنید و یا با قاشق کمی کناره های مواد رو طرح بدید.و حالا برای لایه ی پایانی ،مابقی مواد پنیری رو بریزید و صاف کنید.

    چیزکیک پنیری هویج را در فر گذاشته تا بپزد

    کار آماده سازی چیز کیک به پایان رسید!

    حالا باید قالب رو به فر از قبل داغ شده منتقل کنید. دمای مورد نیاز برای پخت رو روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب رو در فر بگذارید. یک ساعت زمان دهید تا چیزکیک در فر بپزد.

    مدت زمان پخت این کیک در فر استاندارد یک ساعت است ولی با توجه به اینکه دما در فرهای مختلف متغیر است ممکن است این زمان بین ده دقیقه کمتر یا بیشتر به طول انجامد.

    بعد از پنجاه دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در کیک فرو کنید و اگر خلال یا سیخ تمیز از کیک بیرون آمد ،چیزکیک آماده ست.اجازه دهید کمی در فر خاموش سرد شود و از حرارت بی افتد.

    حالا دیگر وقتش رسیده تا چیزکیک رو از فر خارج کنید و سرد که شد به یخچال منتقل کنید تا چند ساعت در یخچال استراحت کند. بعد از حداقل چهار الی شش ساعت چیز کیک آماده است.

    طرز تهیه چیزکیک هویج و گردوی خوشمزه برای عصرانه

    البته ترجیحا اجازه بدید یک شب در یخچال استراحت کند و بعد میتونید به هر شکلی چیز کیک رو تزیین و میل کنید. عطر و طعم این چیز کیک فوق‌العاده است.

    نکات تهیه چیزکیک هویج گردو:

    • در چیزکیک های مختلف نیاز است که ابتدا کراست رو تهیه کنید و بپزید و بعد کرم چیز رو، ولی در این چیز کیک هردو مرحله یکباره انجام میشه و نیاز به پخت جداگانه کراست و کرم چیز نیست و این جزو محاسن این کیک به شمار می آید چون هم سریع آماده می‌شود و هم وقت و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد.
    • برای تهیه این چیز کیک میتونید از پنیر خامه ای به جای ماسکارپونه استفاده کنید.حتی از پنیر لبنه هم می‌توان استفاده کرد فقط به این نکته توجه داشته باشید که کرم لبنه کمی شوری دارد و میزان شکر بیشتری نیاز دارد. در صورت دسترسی به پنیر ماسکارپونه یا خامه ای توصیه می‌شود از دو نوع پنیر استفاده کنید که نتیجه نهایی و طعم چیزکیک بهتر خواهد بود.
    • برای تهیه کیک هویج که به عنوان پایه چیزکیک استفاده می‌شود، میتونید گردو رو حذف کنید یا به میزان کمتری حدود یک یا دو قاشق غذاخوری گردوی خردشده در کیک به کار ببرید‌‌. برای کیک حتما از دارچین و هل یا میخک استفاده کنید. در کرم چیز یا کرم پنیری در صورت تمایل میتونید از دارچین هم به میزان یک چهارم قاشق چایخوری یا نصف قاشق چایخوری استفاده کنید.
    • دقت کنید که تخم مرغ مصرفی در کیک و چیزکیک باید هم دمای محیط باشند.
    • بعد از اضافه کردن تخم مرغ به کرم چیز، از همزدن زیاد مواد بپرهیزید.
    • جایگزین شکر قهوه ای میتونید از شکر سفید به همان میزان ذکر شده در دستور استفاده کنید.اما شکر قهوه ای طعم بهتری به کیک خواهد داد.
    • به جای پودر قند در تهیه کرم چیز هم میتونید از نصف پیمانه شکر سفید استفاده کنید.
    • برای تهیه کیک هایی مانند هویج و کدو حلوایی بهتر است از میخک استفاده کنید که عطر و طعم قوی تری به کیک می‌دهد همچنین جوز هندی هم اگر موجود داشتید میتونید جایگزین استفاده کنید.
    • در صورتی که میخک یا جوز هندی نداشتید از پودر هل در تهیه کیک استفاده کنید.
    • قالب های گرد بیست تا بیست وپنج سانت برای پخت این چیز کیک مناسب است‌.حتی می‌تونید از قالب های مربعی به سایز بیست در بیست استفاده کنید. قالب رو حتما با کاغذ روغنی پوشش دهید.اگر از قالب های گالوانیزه استفاده می‌کنید، تمام سطح داخلی قالب رو باید با کاغذ روغنی بپوشانید. بعد ازاینکه کف قالب کاغذ انداختید،دو کاغذ مستطیلی رو به شکل علامت مثبت(+)در قالب قرار بدید بهتر است کاغذ از دیواره های قالب بلندتر باشد تا به راحتی بتونید کیک رو بیرون بکشید.
    • این کیک نیاز به حمام بخار یا همان آب جوش که در چیز کیک های تنوری در فر مورد استفاده قرار میگیرد ندارد.و همانند کیک پخته می‌شود.
      برای پخت این چیز ابتدا یک لایه از مواد کیک رو داخل قالب بریزید و بعد یک لایه کرم چیز،و به همین ترتیب لایه هارو تکرار کنید. البته میتونید یکباره مواد رو بریزید. یعنی ابتدا مواد کیک هویج رو داخل قالب بریزید و بعد مواد کرم چیز رو روی کیک بریزید.در زمان پخت هر دو لایه با هم ادغام شده ‌و به خوبی پخته خواهند شد.
    • چیز کیک رو در نهایت میتونید به تنهایی یا با کمی سس کارامل، خامه وغیره سرو و نوش جان کنید.امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده رو ببرید و به سادگی در منزل این چیزکیک خوشمزه رو تهیه کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه چیزکیک هویج خوشتان آنده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.