آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه چیکن کوردن بلو خانگی؛ رولت مرغ سوخاری

امروز طرز تهیه غذایی خوشمزه وآسان را در اکالا بلاگ تدارک دیده‌ایم. کوردن بلو نوعی غذای آمریکایی ست که در اصل از آشپزی فرانسوی الهام گرفته شده است. کوردن بلو در زبان فرانسوی به معنی روبان آبی است. و این نام را به این خاطر گرفته است که در آشپزی فرانسوی رسم بر این بوده که به بهترین شف یا آشپز یا بهترین غذا، روبان آبی اهدا شود. و این غذا هم جزو بهترین و شیک‌ترین غذاها به حساب میاد و به همین خاطر به کوردن بلو شهرت گرفته! این غذا در رستوران ها سرو می‌شده و جزو غذاهای معروفه. کوردن بلو در واقع گوشتی ست که بین آن ژامبون و پنیر قرار می‌دهند و بعد سرخ می‌کنند و با سس سرو می‌شود. ما در اینجا آموزش چیکن کوردن بلو را آماده کرده‌ایم. که با سینه مرغ تهیه میشود.

این غذا برخلاف نام به ظاهر سختش اما بسیار راحت و بی دردسر آماده می‌شود و بسیار خوشمزه و لذیذ است. یک گزینه بسیار مناسب و شیک و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه برای مهمانی ها و مجالس است. در ادامه با طرز تهیه این غذا با ما همراه باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه چیکن کوردن بلو:
    سینه مرغ بدون استخوان۱ عدد
    ژامبون یا کالباس دو تا سه ورق
    پنیر گودا یا ورقه‌ای به میزان لازم
    فلفل سیاه۱/۲ قاشق چایخوری
    پودر سیر و پیاز ۱/۲ قاشق چایخوری
    نمک به میزان لازم
    پودر سوخاریبه میزان لازم
    آرد سفید به میزان لازم
    تخم مرغیک عدد
    روغن سرخ کردنی به میزان لازم

    مواد لازم کوردن بلو

    ۱- برای شروع کار ابتدا سینه مرغ را برش افقی بدهید و سپس سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید تا کمی نازک‌تر شود.

    برش سینه مرغ در کوردن بلو

    ۲- هر برش را بین سلفون قرار بدید و با بیفتک کوب یا وردنه به خوبی بکوبید تا کاملا پهن و نازک شود. ولی دقت کنید که سینه مرغ پاره نشود. نازک کردن مرغ به این خاطر است که مرغ در زمان سرخ کردن خام نماند و به خوبی سرخ شود و بپزد.

    بعد از اینکه سینه های مرغ را با بیفتک کوب به خوبی نازک و پهن کردید، تمام قسمت‌های سینه‌ی مرغ را به نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پیاز آغشته کنید.

    ریختن ادویه در مواد کوردن بلو

    ۳- سینه مرغ را پشت و رو کنید و به تمامی قسمت‌های مرغ نمک و فلفل و ادویه بزنید. سپس سینه مرغ پهن و نازک شده که به ادویه آغشته کردید را روی سلفون قرار دهید. و بعد شروع کنید به چیدن ورقه‌های کالباس. ورقه ها و برش٬های ژامبون یا کالباس را روی سینه مرغ پهن شده قرار دهید.

    پیچیدن کالباس در کوردن بلو

    ۴- و بعد روی ژامبون را به میزان کافی با پنیر ورقه ای یا پنیر پیتزا بپوشانید. سپس به وسیله‌ی سلفونی که در ابتدا زیر سینه مرغ پهن کردید، شروع کنید به رول کردن سینه مرغ و به آرامی با حرکت سلفون سینه مرغ را رول کنید.

    پنیر و پیچیدن آن در کوردن بلو

    ۵- و سینه‌ی مرغ را جمع کنید و کاملا در سلفون بپیچید و رول کنید. سلفون را از دو سر رول خلاف جهت یکدیگر بپیچانید. درست همانند شکلات دو سر رول را بپیچانید تا کاملا به شکل رول دربیاید و بسته شود. دقت کنید که کاملا به صورت فشرده و محکم سینه مرغ را رول کنید و سلفون را دور آن بپیچید تا کاملا حالت بگیرد و در زمان سرخ کردن باز نشود. بهتر است دو طرف سلفون پیچیده شده را به سمت مرکز بکشید و اضافه سلفون را گره بزنید.

    بعد از اینکه سینه مرغ را کاملا بین سلفون رول کردید و پیچاندید، سینه مرغ سلفون پیچیده شده را حدود نیم تا یک ‌ساعت در فریزر قرار دهید تا برای سوخاری کردن آماده شود و شکل بگیرد ولی به این نکته توجه کنید که اصلا نباید یخ بزند. یک عدد تخم مرغ را در ظرفی توسط چنگال کمی هم بزنید تا از لختگی در آید.

    بیشتر بخوانید: غذا با مرغ

    آرد سفید و آرد سوخاری را نیز در ظرفی جداگانه آماده کنید. بعد از گذشت نیم تا یک ساعت از استراحت سینه مرغ رول شده در فریزر، آن را خارج کنید.

    سپس سلفون را باز کنید و سینه رول شده را از آن خارج کنید. ابتدا در آرد سفید بغلطانید تا تمام قسمتهای آن به آرد آغشته شود. وبعد از آرد خارج کنید.

    پیچیدن کوردن بلو و غلتاندن در آرد

    ۶- در مرحله بعدی رولِ آغشته به آرد را در تخم مرغ زده شده قرار دهید و کاملا در تخم مرغ بغلطانید تا به خوبی به تخم مرغ نیز آغشته شود و در نهایت بعد از تخم مرغ، در پودر سوخاری بغلطانید و با پودر سوخاری کاملا رول را پوشش دهید.

    غلتاندن در تخم مرغ برای کوردن بلو

    ۷- روغن را در تابه مناسبی بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. در این فاصله می‌توانید رول را تازمان سرخ کردن در یخچال قرار دهید.

    بعد از داغ شدن کامل روغن، سینه‌ی رول شده که در آرد و تخم مرغ و پودر سوخاری غلطاندید را در روغن سرخ شده قرار دهید و اجازه دهید کاملا طلایی شود. یک سمت رول که سرخ شد میتوانید برگردانید و سمت دیگر آن را سرخ کنید. حرارت لازم برای سرخ کردن کوردن بلو حرارت متوسط است.

    cordon bleu okala blog

    چیکن کوردن بلو را میتوانید با سیب زمینی سرخ شده یا تنوری، پوره سیب زمینی، انواع سبزیجات بخار پز، قارچ و سس مخصوص سرو کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سوخاری

    نکات مهم در تهیه چیکن کوردن بلو:

    • چیکن کوردن بلو را بخاطر وجود پنیر باید گرم سرو کنید.
    • یک عدد سینه مرغ برای دو نفر کافیست.
    • میتوانید قبل از شروع کار سینه مرغ را به هر روشی مایلید مزه‌دار کنید اما در حقیقت روش ذکر شده برای طعم دهی مطلوب به مرغ کفایت میکند.
    • حتی می‌توانید کمی خردل دیوژن روی سینه مرغ بمالید و بعد ژامبون و پنیر را روی سینه مرغ قرار دهید و رول کنید.
    • از هر نوع ژامبون یا کالباسی بنا بر سلیقه خود میتوانید استفاده کنید.
    • به جای پنیر ورقه‌ای میتوانید از پنیر پیتزا یا موزارلا استفاده کنید اما به این نکته توجه کنید که اگر از پنیر پیتزا استفاده کنید، رول کردن سینه مرغ سخت تر انجام می‌شود. اما با پنیر ورقه ای به راحتی میتوانید سینه مرغ را رول کنید و کوردن بلو راحت و خوشمزه و جذابی را تهیه کنید.
    • از هر نوع ادویه دلخواهی برای طعم دارکردن مرغ میتوانید استفاده کنید. ولی پودر سیر، پودر پیاز و نمک و فلفل برای طعم‌دهی به مرغ کافی ست.
    • از پودر سوخاری پانکو یا حتی نان تست بیات شده که به خوبی پودر شده، برای سوخاری کردن سینه مرغ و تهیه کوردن بلو میتوانید استفاده کنید.
    • کوردن بلو را در فر هم می‌توانید بپزید. به این صورت که بعد از اینکه رول را با پودر سوخاری کاور کردید، در سینی فر قرار دهید و بعد کمی روغن روی رول ها اسپری کنید یا با کره آب شده براش کنید و حدود نیم ساعت در فر با دمای دویست درجه سانتیگراد قرار دهید تا زمانی که به خوبی مرغ بپزد. در این روش کوردن بلو کم چرب تر و سالم‌تری خواهید داشت.

    همانطور که اشاره شد و در روند تهیه بنظر می‌رسد، این غذا بسیار آسان و سریع آماده می‌شود و علاوه بر آن غذایی فوق العاده خوشمزه است.

    امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و کوردن بلو را برای یک شام لذیذ و خوشمزه آماده کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

    ۴.۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.