آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتیِ نوتلا؛ عکس مرحله به مرحله

پنکیک یکی از صبحانه‌های محبوب در دنیاست که به راحتی در منزل قابل تهیه است. پنکیک را جزو کیک‌ها دسته بندی میکنند و به دلیل اینکه در تابه کوچک تهیه میشود به نام پنکیک معروف شده است. پنکیک انواع مختلفی دارد و با روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود در اکالا بلاگ مطلب طرز تهیه پنکیک مغزدار را به شما آموزش می‌دهیم. برای داخل این پنکیک می‌توانید از شکلات صبحانه یا مارمالاد استفاده کنید و در کنار انواع میوه‌ها و آجیل آن را سرو کنید. پنکیک را برای وعده عصرانه یا صبحانه و حتی به عنوان میان وعده و دسر هم سرو میکنند. با ما همراه باشید.

مواد لازم پنکیک مغزدار شکلاتی:
تخم مرغ۲ عدد
شکریک سوم لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم (نصف پاکت صورتی)
آرد سفید (سه صفر)۱ لیوان
شیرنصف لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شکلات صبحانه یا مارمالادبه مقدار لازم

مواد لازم پنکیک مغزدار شکلاتی
۱- برای تهیه پنکیک دو عدد تخم مرغ و وانیل و شکر رو داخل ظرفی می‌ریزیم و با همزن برقی شروع زدن میکنیم تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه و پف کنه. بعد شیر را اضافه کنین.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تخم مرغ و شیر برای پنکیک مغزدار ژاپنی

    ۲- و خامه صبحانه رو به مایه اضافه میکنیم و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم میزنیم ( حدود بیست الی سی ثانیه)
    آرد و بکینگ پودر رو کاملا مخلوط میکنیم.

    اضافه کردن خامه صبحانه و آرد الک شده به مواد پنکیک مغزدار شکلاتی

    ۳- و داخل ظرف الک میکنیم. با همزن دستی هم میزنیم. تا مواد مخلوط و یکدست بشن و هیچ گلوله ای داخلش باقی نمونه.

    به هم زدن آرد با همزن در پنکیک مغزدار شکلاتی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک کشمشی

    ۴- تابه کوچیک گردی رو روی حرارت ملایم قرار میدیم تا گرم بشه و بعد یک ملاقه از مواد رو داخل تابه میریزیم تا تابه با یک لایه نازک از مایه پر بشه. (به دلیل وجود خامه در مواد پنکیک احتیاجی به چرب کردن تابه نیست و پنکیک به راحتی از تابه جدا میشه اما اگه احتمال میدین تابه مورد استفاده تون باعث چسبیدن پنکیک بشه. خیلی کم روغن مایع داخل تابه بریزید و بعد با یک دستمال کاغذی روغن رو پخش کنید و به همه قسمت های تابه آغشته کنید و روغن اضافی رو هم بگیرین تا داخل ظرف نمونه). وقتی روی پنکیک شروع به زدن حباب کرد یعنی پخته است.

    پنکیک شکلاتی مغزدار

    ۵- و موقع برگردوندن پنکیک رسیده به کمک یک کفگیر پلاستیکی به آرومی پنکیک رو از یک سمت بلند کنید و داخل تابه برگردونید(حرارت باید حین پخت کاملا ملایم باشه اگه بعد از برگردوندن پنکیک دیدین که رنگش خیلی تیره شده یا سوخته یعنی حرارت تون بالاست و باید کم بشه).

    پف کردن پنکیک ژاپنی مغزدار
    ۶- موقع برگردوندن پنکیک قسمت پشت و حباب دار پنکیک در بخش مرکزی کمی خامی داره و ما فقط پنکیک رو برمیگردونیم تا طرف دیگه پنکیک هم بپزه و اصلا نیازی نیست که طرف دوم سرخ بشه همین که طرف دیگه پنکیک کاملا پخت و مات شد کافیه و از تابه خارج میکنیم و مابقی مایه پنکیک رو به همین صورت آماده میکنیم اگه برای آماده کردن پنکیک ها تابه کوچیک و تک نفره ندارین میتونید از یک تابه نچسب بزرگ استفاده کنید و تابه رو روی حرارت ملایم بذارین تا داغ بشه و با یک ملاقه کوچیک از مایه پنکیک بردارین و داخل تابه بریزین.

    زیرو رو کردن پنکیک مغز دار شکلاتی

    ۷- نکته مهم برای اینکه پنکیک‌های شما کاملا گرد باشن اینه که مایه پنکیک رو از یک نقطه داخل تابه بریزین.

    ریختن پنکیک در ماهی تابه

    ۸-  و اجازه بدین مایه خودش پخش بشه و حالت گرد پیدا کنه. حرکت دادن ملاقه برای ایجاد جهت و یا تکون دادن تابه باعث میشه پنکیک کاملا گرد نباشه و برای اینکه همه پنکیک‌های شما یک اندازه باشن باید از یک ملاقه کوچیک استفاده کنید و هر بار به یک اندازه از مایه بردارین و داخل تابه بریزین تا اندازه‌ها یکسان باشه مزیت استفاده از تابه بزرگ اینه که میتونید همزمان دو یا سه عدد پنکیک داخل تابه آماده کنید و مزیت استفاده از تابه تک نفره اینه که بدون زحمت و با راحتی میتونید پنکیک های گرد و یک اندازه به دست بیارید. بعد از آماده شدن دو عدد پنکیک با قاشق روی یکی از پنکیک‌ها شکلات صبحانه بزنید.

    طریقه ریختن شکلات نوتلا بر روی پنکیک مغزدار شکلاتی

    ۹- و شکلات رو به صورت یکنواخت پخش کنید تا قسمت مرکزی با شکلات پوشیده بشه اما قسمت های کناری رو ساده نگه دارید و به شکلات آغشته نکنید (من از یک قاشق غذاخوری شکلات صبحانه برای داخل هر پنکیک استفاده کردم) پنکیک دوم رو روی پنکیک اول قرار بدین طوری که قسمت های حباب دار داخل باشن. برای چسبوندن کناره های پنکیک با دو انگشت به آرومی کناره های پنکیک رو فشار بدین. تا بهم بچسبن این کار رو به آرومی انجام بدین تا پنکیک آسیب نبینه و دو یا سه دور پنکیک رو داخل دستتون بچرخونید و این کار رو انجام بدین. تا کناره ها کاملا بهم بچسبن. بهتره این کار رو وقتی که پنکیک ها هنوز گرم هستن انجام بدین و اجازه ندین پنکیک‌ها کاملا خنک بشن بنابراین هر دو پنکیکی که آماده شد مواد میانی پنکیک رو بمالید و بعد بهم بچسبونید. در آخر میتونید پنکیک‌ها رو با یک چاقوی بزرگ ‌و تیر از وسط نصف کنید (یا اینکه به همین شکل سرو کنید).

    پنکیک مغزدار شکلاتی خوشمزه برای صبحانه

    در کنار این پنکیک میتونید انواع میوه ها مثل موز یا توت فرنگی یا آجیل‌های مختلف مثل پسته یا بادام رو سرو کنید.

    پنکیک شکلاتی مغزدار خوشمزه برای صبحانه

    نکات پنکیک مغزدار شکلاتی:

    • به جای شکلات صبحانه میتونید از انواع مارمالاد داخل پنکیک استفاده کنید.
    • این پنکیک رو میتونید به صورت ساده و بدون اینکه دو تا پنکیک رو بهم بچسبونید هم آماده کنید و با کره و عسل سرو کنید یا اینکه روی پنکیک‌ها پودر قند الک کنید در حالت پنکیک ساده مبتونید اجازه بدین طرف دوم پنکیک ها هم کاملا برشته بشه.
    • برای اینکه یک پنکیک لطیف و پوک داشته باشید بعد از اضافه کردن آرد به مایه نباید مواد رو بیش از حد هم بزنید و سعی کنید در کمترین زمان ممکن مواد رو یکدست کنید.
    • میزان برشته کردن پنکیک سلیقه‌ای هست میتونید پنکیک رو کمی روشن‌تر بردارید یا اینکه اجازه بدین کاملا برشته بشه.
    • میزان حرارت شعله در کیفیت پنکیک خیلی موثره حرارت باید ملایم باشه زیاد بودن شعله باعث میشه قبل از حباب دار شدن روی پنکیک طرف دیگه تیره بشه و شروع به سوختن بکنه و بیش از اندازه کم بودن حرارت باعث میشه پنکیک به خوبی پف نکنه و پوک نشه معمولا بعد از پخت یکی دو پنکیک میزان حرارت کاملا بدست میاد.
    • تابه هایی که جنس ضخیمی دارند و نچسب هستند برای پخت پنکیک مناسب هستند چون هم از انتقال سریع حرارت به پنکیک جلوگیری میکنن و پنکیک به آرومی پخته و برشته میشه و هم پنکیک به راحتی از تابه جدا میشه.
    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۴ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.