سبک زندگی

۴ روش تمیز کردن لوسترهای کریستال؛ آسان و سریع مرحله به مرحله

لوستر، یکی از فاکتور‌های اصلی یک دکوراسیون کامل و بی‌عیب و ایراد است. یک کالای لوکس و ضروری که در هر سبک دکوراسیونی از آن استفاده می‌شود. لوستر‌ها انواع مدل و جنس‌های مختلفی دارند که با توجه به نوع کاربری‌های متفاوتشان در فضاهای گوناگون استفاده می‌شوند. از گذشته تا به حال لوسترهای کریستال طرفداران خاص خود را داشته‌اند.

شما لوسترهای کریستال را در سایز‌ها و‌ابعاد مختلف در فضاهای کوچک یا بزرگ به وفور مشاهده کرده‌اید، اما چیزی که بزرگ‌ترین دغدغه‌ی کسانی است که از این لوسترها استفاده می‌کنند، نحوه تمیز کردن و پاکسازی لوسترهاست. قطعا شفافیت و درخشندگی‌ کریستال‌ها در نشان دادن زیبایی آن‌ها نقش به‌سزایی دارد. کریستال‌ها از لحاظ مرغوبیت به چندین دسته تقسیم می‌شوند.

ما امروز در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که با چند روش بسیار ساده و با ابزار و‌ وسایلی که به راحتی در هر خانه‌ای یافت می‌شود بتوانید لوسترهای کریستال خود را تمیز، براق و شفاف کنید. به‌ جای استفاده از انواع شوینده‌ها و اسپری‌های تمیزکننده گران تنها با موادی که در هر خانه یافت می‌شود کار تمیزکردن لوسترها را انجام دهید.

پس تا انتهای این مقاله در اکالا بلاگ، همراه ما باشید که با ارائه چندین راهکار اصولی نحوه تمیز کردن لوسترهای کریستالی را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن لوسترهای کریستال | روش اول

استفاده از آب گرم و صابون یکی از رایج‌ترین روش‌های است که با آن لوسترها را تمیز و پاکسازی می‌کنند.

تمیز کردن لوسترهای کریستال | روش اول

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    شما در اولین مرحله برای پاک‌سازی لوستر، باید اتصالات برقی آن را جدا و قطع کنید. سپس تمامی‌لامپ‌ها را از لوستر جدا کنید.

    بیشتر بخوانید: راه های تمیز کردن آشپرخانه

    نکته: شما باید در زمان خرید از جنس بدنه اصلی لوستر اطلاعاتی دریافت کنید، به طور مثال اگر قاب اصلی لوستر از جنس طلا، نقره یا فلزهای ضدزنگ نیست برای تمیز کردن آن از این روش خودداری کنید، زیرا به مرور زمان آب موجود در محلول باعث ایجاد زنگ‌زدگی روی لوستر می‌شود.

    محلولی از ترکیب آب گرم و صابون را درون آب‌پاش کاملا تمیز بریزید و‌ محلول را به آرامی ‌روی کریستال‌های لوستر اسپری کنید. به‌‌گونه‌ای اسپری کنید که آب تمام بخش‌های لوستر را پوشش دهد و حتی از آن بچکد.

    بنابراین زیر لوستر پلاستیک یا روزنامه قرار دهید تا آب روی فرش یا موکت شما نریزد.

    در مرحله بعد به کمک پارچه کاملا نخی به آهستگی محلول را از روی کریستال پاک کنید. همین عمل را به‌صورت جداگانه در مورد لامپ‌ها نیز انجام دهید.

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش دوم

    در دومین روش با توجه به پیچیدگی و ابعاد لوستر، شما می‌توانید کریستال‌های آن را از بدنه اصلی جدا کنید.

    در اکثر مدل‌های لوستر، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اجزای کریستالی لوستر به راحتی از بدنه جدا و مجدد قابل نصب باشند.

    بیشتر بخوانید: روش‌های طلایی برای تمیز کردن کنترل تلویزیون

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش دوم

    هنگام باز کردن به خاطر داشته باشید که رویه جازدن اجزای مختلف چگونه است تا هنگام بستن مجدد دچار مشکل نشوید. می‌توانید برای این کار عکس بگیرید.

    تمامی ‌قطعات کریستالی لوستر را از آن جدا کنید و‌ با کمک پارچه نخی گرد و غبار روی آن‌ها را پاک کنید و مجدد به آرامی‌کریستال‌های تمیز شده را به بدنه اصلی وصل کنید.

    نکته: با توجه به مدل کریستال و‌لوستر، شما می‌توانید کریستال‌ها را درون مقداری آب گرم و‌ صابون بشویید و آن‌ها را روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافیشان خارج و کاملا خشک و‌ شفاف شوند.

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن پنجره

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش سوم

    در سومین روش یا ساده‌تر بگوییم سریع‌ترین روش برای تمیز کردن لوستر می‌توانید پس از قطع اتصالات برقی و‌لامپ‌ها کمی ‌شیشه‌ پاک‌ کن روی قطعات کریستالی لوستر اسپری کنید و به آهستگی با دستمال نخی آن را خشک کنید.

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش سوم

    استفاده از شیشه‌ پاک‌ کن درخشندگی زیادی به لوستر می‌دهد. اما راه‌حل خانگی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم استفاده از محلول آب و سرکه است. یک ترکیب بی‌نظیر که درخشندگی فوق‌آلعاده‌ای به لوسترهای خانه شما می‌دهد.

    این ترکیب جادویی قابل استفاده برای تمیز کردن بدنه خودرو و حتی تی‌کشیدن روی سرامیک نیز هست. آب و سرکه یک محلول ضدعفونی نیز به شمار می‌رود.

    بیشتر بخوانید: برق انداختن سنگ توالت

    نکته: برای خشک کردن در مرحله نهایی لوستر، حتما از دستمال نخی که اصلا پرز پس نمی‌دهد استفاده کنید.

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش چهارم

    این روش نیز یکی از سریع‌ترین روش‌های تمیز کردن لوستر‌های کریستال است که معمولا برای لوسترهای با ابعاد خیلی بزرگ که معمولا در اماکن مذهبی مشاهده کردید استفاده می‌شود.

    تمیز کردن لوستر کریستال | روش چهارم

    استفاده از پرهای تمیزکننده، شما با ضربه زدن به آهستگی از زوایای مختلف به کریستال‌های لوستر می‌توانید گرد و غبار موجود روی آن‌ها را کاملا از بین ببرید، اما توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش حداقل هفته‌ای یکی دوبار این کار را انجام دهید.

    لوسترها با توجه به درجه مرغوبیت و جنس‌های مختلفی که دارند در جذب گردو غبار نیز با هم کاملا متفاوت هستند.

    امروزه با تکامل یافتن تکنولوژی مدل‌های پیشرفته‌تری از لوستر کریستال مشاهده می‌شود که جنس‌ آن‌ها به گونه‌ای است که محافظ گرد و غبارند و نیازی به تمیزکردن ندارند؛ در حقیقت این لوسترها روکش‌های نانو ضد غبار دارند.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای طلایی برای داشتن یک خانه‌ مرتب و تمیز

    امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع بوده باشد. برای مشاهده راه و روش های تمیز کردن لوازم خانه به سبک زندگی مراجعه کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.