سبک زندگی

۵ روش کاربردی و ساده برای تمیز کردن شیشه پنجره

محیطی که در آن زندگی می‌کنید تجلی دنیای درونی هر فرد است. این محیط منعکس کننده انرژی درونی شماست، به زبان ساده‌تر هر چقدر که شما به نظافت، سلامت وسایل و تمیزی محیط اطرافتان اهمیت دهید به همان تناسب از آن انرژی مثبت دریافت خواهید کرد. به همین دلیل تمیز کردن وسایل و محیط‌های که در آن زندگی می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در حال و احوال درونی شما دارند. تمیز کردن شیشه و پنجره‌ها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر فرد در هنگام نظافت است.

ما امروز در این مقاله به ۴ روش بسیار ساده و کاربردی به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در کمترین زمان ممکن و با در دسترس‌ترین مواد بتوانید شیشه‌های محیط زندگی یا محل کارتان را تمیز کنید. پس تا انتهای این مقاله در اکالا بلاگ، همراه ما باشید.

روش اول، تمیز کردن شیشه و پنجره با محلول شیشه پاک‌کن

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌های که هر فرد در زمان نظافت شیشه از آن استفاده می‌کند، کمک گرفتن از محلول شیشه پاک‌کن است.

روش اول، تمیز کردن شیشه و پنجره با محلول شیشه پاک‌کن

شما به راحتی می‌توانید این محلول را در رایحه‌ها و قیمت‌های مختلف از تمامی فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. اما نکته‌ای که در این روش حائزاهمیت است استفاده کردن از دستمال‌های نانو یا روزنامه است.

این دستمال‌ها با توجه به قدرت جذب و بافتی که دارند هیچ‌گونه پرزی از خود بر روی شیشه باقی نمی‌گذارند. استفاده از روزنامه نیز نتیجه بسیار قابل توجه و خوبی به شما خواهد داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن لوستر

    روش دوم، تمیز کردن شیشه و پنجره با سرکه

    سرکه، از قدیم یکی از پرکاربردترین موادی بوده که در نظافت و ضدعفونی کردن محیط یا حتی وسایل‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

    سرکه به صورت قابل توجه‌ای شیشه را عاری از هر گونه چربی، آلودگی و لکه می‌کند. قابلیت براق‌کنندگی بالایی دارد و سرعت تمیزکردن شما را بالا می‌برد.

    برای استفاده از این روش شما باید مقدار مساوی از آب و سرکه را با هم ترکیب کنید و برای سهولت کار آن را در آب‌پاش بریزید. از محلول روی تمام سطح شیشه اسپری کنید و با کمک دستمال‌های نانو یا روزنامه روی شیشه بکشید.

    در کسری از ثانیه پاک شدن تمامی لکه‌ها و درخشش شیشه نتیجه‌ی مطلوب شما خواهد بود.

    روش سوم، تمیز کردن شیشه و پنجره با آب لیموترش

    یکی دیگر از روش‌های پاک کردن شیشه استفاده از ترکیب آب و آب لیموترش است.

    تمیز کردن شیشه و پنجره با آب لیموترش

    در این روش یک تا دو قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید و همانند روش قبل با کمک آب پاش به روی سطح شیشه اسپری کنید. در نهایت به کمک روزنامه و یا دستمالی از جنس نخ سطح شیشه را خشک کنید.

    روش چهارم، تمیز کردن شیشه با الکل

    در این روش آب و الکل را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و با کمک اسپری و دستمال نخی شیشه‌هایتان را تمیز و براق کنید.

    بیشتر بخوانید: تاریخچه خانه تکانی عید نوروز 

    روش پنجم، تمیز کردن شیشه پنجره با بخار شو

    اگر بخارشو در دسترس دارید، ‌بی‌شک یکی ازابزارهای است که در تمیز کردن شیشه ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما کمک خواهد کرد. اما در هنگام استفاده از بخارشو ممکن است، دسترسی به تمامی قسمت‌های شیشه خصوصا گوشه‌های پنجره را نخواهید داشت.

    تمیز کردن شیشه پنجره با بخار شو

    در ادامه‌ همین مقاله لیست چندین ابرازی که به شما کمک می کند تا به راحتی گردوغبار جمع شده در گوشه‌های پنجره را پاک کنید را برایتان تهیه کرده‌ایم.

    حال اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از پنج روشی که در بالا به شما آموزش داده‌ایم مقرون به صرفه‌تر، سریع‌تر و البته تمیز‌تر است، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش سوم یعنی کمک گرفتن از محلول آب و سرکه است.

    سرکه قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارد حتی در پاک کردن لکه های چربی یا لکه های که قدیمی شده اند بسیار به شما کمک می کند. با اطمینان به شما می‌گوییم که اگر یک بار از این ترکیب جادویی برای تمیز کردن استفاده کنید نتیجه‌ی معجزگر آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    شیشه های دو جداره نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از تمامی روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانید برای پاک کردن آن ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه

    ابزارهای که به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر و سریع‌تر شیشه هایتان را تمیز کنید:

    • کاردک شیشه: به جای ماندن رد رنگ یا ادرار پرنده‌ها بر روی شیشه پنجره منظره بسیار ناخوشایندی دارد، کاردک به شما کمک می کند به راحتی در عرض چند ثانیه تمام این لکه‌ها را بدون این‌که آسیبی به شیشه وارد شود از بین ببرید.
    • دستمال‌ نانو یا میکروفایبر: این دستمال ها با قدرت جذب بسیار بالا و تراکمی که در بافت و جنس خود دارند سرعت و تمیزی کار شما را چند برابر می کنند.
    • گوش پاک کن: برای پاک کردن گرد و غبارهای که در گوشه‌های پنجره یا شیشه جمع شده‌اند استفاده از گوش‌ پاک کن ابزار بسیار کاربردی است.
    • تی شیشه‌شو: برای شیشه‌های که ابعاد بزرگ‌تری دارند و دسترسی به تمام نقاط آن برای شما سخت است استفاده از این تی‌های شیشه‌شو که دسته‌های کوتاه و بلندی دارند بسیار مفید است.
    • روزنامه: روزنامه‌های باطله با توجه به ابعاد و ضخامت مناسبی که دارند یکی از پرکاربردترین و بهترین ابزار برای پاک کردن شیشه و آینه‌ هستند.
    • مسواک: توصیه ما به شما این است، مسواک‌های که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و منقضی شده‌اند را دور نیندازید.

    آن‌ها یکی از مفیدترین ابزارهایی هستند که برای پاک کردن گوشه های پنجره به شما کمک می‌کنند.

    مطالب مرتبط : کاربردهای خمیر دندان 

    نکته ۱: بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه پنجره‌ها روزهای ابری است، در این روزها با توجه به وجود نور نرمال محیط، شما ریزترین لکه‌ها را می توانید مشاهده و تمیز کنید.

    نکته ۲: برای تمیز کردن شیشه‌پنجره شما باید هر دو سمت شیشه را تمیز کنید که توصیه می‌شود ابتدا قسمت بیرونی و در نهایت قسمت درونی شیشه را تمیز کنید.

    نکته ۳: شیشه ها را به ترتیب و از بالا به سمت پایین تمیز کنید.

    این بود مطلب پرکاربرد برای تمیز کردن شیشه پنجره. امیدوارم لذت برده باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.